|
|
کدخبر: ۱۷۳۹۷۴

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه این نمایشگاه گفت: نمایشگاه کتاب تهران متناسب با شأن مطهر کتاب برگزار شد.

گروه فرهنگی مشرق- «سیدعباس صالحی» در این مراسم اظهار کرد: نمایشگاه کتاب یک اتفاق بزرگ فرهنگی است که همه اهالی فرهنگ را به دور خود جمع می کند.

وی افزود: اگر جشنواره ای همچون جشنواره فیلم با حضور بخشی از اهالی فرهنگ برگزار می شود، نمایشگاه کتاب جشنواره ای است که تمامی اهالی فرهنگ را گرد هم می آورد، چرا که کتاب شمع محفل فرهنگ است.

رییس بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ضمن تشکر از بانیان این طرح فرهنگی بزرگ که هزاران مشتاق را از سراسر کشور گرد می آورد، گفت: با همت برگزارکنندگان ۲۶ دوره پیشین این نمایشگاه، امروز ما وارثاین طرح بزرگیم که مجموعه ای عظیم در شکل گیری آن نقش داشتند.

صالحی ادامه داد: اگر مؤلفان نبودند یا اگر کمتر می نوشتند یا اگر آنچه در دل داشتند روی کاغذ نمی آوردند، امروز شاهد این رویداد بزرگ نبودیم.

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با قدردانی از ناشران داخلی و بین المللی که در این دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور داشتند، بیان کرد: تشکل های نشر پابه پای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حتی گاه جلوتر از آن حرکت کردند، زیرا می دانستند در این دوره قرار است کار به کاردان سپرده شود.

صالحی با قدردانی از همکاری شهرداری تهران، بانک ها و گمرک، افزود: نهادها و سازمان های دیگری نیز بودند که بدون همکاری و کمک آنها، کار اجرای نمایشگاه ناقص می ماند.

وی نمایشگاه کتاب را با برگزاری بیش از ۲۵۰ نشست تخصصی، یک «آکادمی سیار» خواند و گفت: این نمایشگاه در حیطه فرهنگ مکتوب، با برگزاری چنین نشست هایی به عنوان گنجینه ای بزرگ مطرح شده است.

صالحی همچنین از سفارتخانه ها و نمایندگان آنها در غرفه های دوستی ایران و سایر کشورها قدردانی کرد و گفت: این غرفه ها سهم قابل توجهی در تعامل فرهنگی ایران با دیگر کشورها داشتند. از افغانستان نیز به عنوان مهمان ویژه بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران قدردانی می کنیم که حضورش فرصتی برای افزایش ارتباطات میان ۲ کشور شد.

رییس نمایشگاه بین المللی کتاب تهران سپس ضمن تشکر از دکتر «حسن روحانی» رییس جمهوری که این نمایشگاه را افتتاح کرد، گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از برگزاری و در طول برپایی نمایشگاه، حامی این رویداد فرهنگی بودند.

صالحی در ادامه از اعضای معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «امیرمسعود شهرام نیا» قائم مقام و «محمد اله یاری» معاون اجرایی رییس نمایشگاه قدردانی کرد و گفت: در این دوره نمایشگاه، هم در فضای فروشگاهی و هم در فراهم آوردن تسهیلات برای بازدیدکنندگان، گام هایی رو به جلو برداشته شد.

وی با اشاره به ده ها رویداد تأسیسی و تکمیلی در این دوره از نمایشگاه، بیان کرد: سالن یاس و سرای اهل قلم در این دوره تکمیل شدند و تخصصی و موضوعی فعالیت کردند. همچنین سالن های ترجمه و دستاوردهای تولید علم، برای نخستین بار راه اندازی شدند.

صالحی ضمن اشاره به تلاش های فرهنگی برگزارکنندگان این دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برای تقویت بُعد تفرجگاهی نمایشگاه برای خانواده ها، گفت: در این دوره تلاش شد میان کتاب، مطالعه و لذت، انسی ماندگار برقرار شود و با نگاه های ارزشی، اخلاقی و دینی، محیط نمایشگاه، متناسب با شأن کتاب، محیطی مطهر باشد.

وی با بیان اینکه میان وضعیت فعلی و وضعیت مطلوب هنوز فاصله هست، گفت: به خاطر کاستی های این دوره نمایشگاه، از هزاران مشتاق فرهنگ که شایستگی بیشتر از این دارند، پوزش می خواهم.

رییس بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی»، گفت: انتظار داریم با نگاه رفیع و بلند مقام معظم رهبری، زیرساخت های نمایشگاه بیش از پیش با فضای مشتاقانه اهل فرهنگ متناسب باشد.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که از ۱۰ اردیبهشت ماه کار خود را آغاز کرد، تا ساعت ۲۰ امروز شنبه ۲۰ اردیبهشت پذیرای بازدیدکنندگان است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار