|
|
کدخبر: ۱۷۴۵۳۸

یک کارشناس گردشگری در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: یک کارشناس گردشگری گفت: سرعت قطارهای کشور برای گردشگری مطلوب نیست و باید این سرعت افزایش یابد. دولت قبل قول داده بود قطار تهران - مشهد را ۳ ساعته کند، اما این اتفاق نیفتاد، این دولت هم اطلاع رسانی نمی کند.

محمود نجات ثابت در گفت وگو با خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، در پاسخ به سؤالی مبنی بر وضعیت زیرساخت های گردشگری در حوزه حمل ونقل اظهار داشت: در حال حاضر همه جای دنیا قطار پرسرعت استفاده می کنند، در حالیکه بیشترین سرعت قطارهای ما ۱۱۰ تا ۱۲۰ کیلومتر در ساعت است و هنوز امکانات آن را فراهم نکردیم.

وی با بیان اینکه قطار نقش مهمی در رونق گردشگری دارد و در حال حاضر بسیاری از مسافرت های بین کشورها به کمک قطار انجام می شود، تصریح کرد: قرار بود زمانی سرعت قطار تهران - مشهد ۴۰۰ کیلیومتر در ساعت شود، که معلوم نیست این اتفاق افتاده است یا خیر، نمی دانیم چشم انداز رسیدن به قطارهای پُرسرعت در کشور چه سالی است.

این کارشناس گردشگری تصریح کرد: همه چیز در این حوزه گُنگ است، دولت قبل قول داده بود قطار تهران - مشهد را ۳ ساعته کند، اما این اتفاق نیفتاد، این دولت هم اطلاع رسانی نمی کند که چه زمانی باید این اتفاق بیفتد، در حالیکه باید برای رونق هر چه بیشتر گردشگری و افزایش مسافران قطارها، سرعت قطارهای باید افزایش یابد و هم اکنون کم است.

نجات ثابت یادآور شد: موضوع بعدی امکانات رفاهی داخل قطار است که بخشی از آن دست شرکت های خصوصی و بخشی از آن دست دولت است، البته بخشی از آن به این موضوع برمی گردد که شرکت ریلی آنقدر درآمدزا باشد که بخش خصوصی بخواهد امکانات رفاهی داخل قطار را بالا ببرد و بخواهد سرویس های بهداشتی و کوپه ها استاندارد لازم را داشته و شیک تر و تمیزتر باشد، این اتفاق وقتی رخ می دهد که مسافران بیشتری از قطار استفاده کنند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار