|
|
کدخبر: ۱۷۴۵۸۰

در بیرجند /

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از رونمایی آرم موقیعت امن در هنگام زلزله برای نخستین بار در کشور در خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارشخبرگزاری تسنیمازبیرجند، محمدرحیم شهریاری صبح امروز در مراسم رونمایی از این آرم، اظهار کرد: از مهمترین دغدغه های خانواده ها این است که هنگام وقوع زمین لرزه چه نکاتی را باید در نظر گرفته و به چه نقاطی پناه ببرند.

وی با اشاره به اینکه سرعت عمل در تشخیص صحیح مکان امن برای پناهگیری در زلزله از مهم ترین اقدامات در زمان وقوع زمین لرزه است، افزود: فرهنگ سازی و ارتقا آموزش همگانی برای افزایش ضریب ایمنی در جامعه از مهم ترین اهداف این طرح است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی تصریح کرد: این طرح برای نخستین بار در کشور توسط داوطلبان جمعیت هلال احمر طراحی شده که با مراجعه حضوری به منازل روستایی و شهری موقعیت امن در زلزله را مشخص کرده و آرم طراحی شده را در محل مشخص شده نصب می کنند.

شهریاری با بیان اینکه تلاش های زیادی برای به تصویب رسیدن طرح آرم موقعیت امن در زلزله صورت گرفته است، تصریح کرد: نزدیک به دو سال پیگیری و تفاهمات انجام شده برای به تصویب رسیدن این طرح می گذرد که امروز شاهد رونمایی از این طرح برای نخستین بار در کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه کشور ایران جزو پنج کشور حادثه خیز دنیا است، اظهار کرد: تمامی شهرستان های خراسان جنوبی نیز در گسل فعال زلزله قرار گرفته اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: خراسان جنوبی بنا به شرایط طبیعی و جغرافیایی در نقطه کور امدادرسانی قرار دارد و به دلیل دوری از استان های معین تا شعاع ۵۰۰ کیلومتری، در موقعیت حساسی از نظر حادثه خیزی است.

شهریاری با اشاره به تاریخ حوادثاستان، گفت: خراسان جنوبی تقریباً هر ۱۰ تا ۱۵ سال شاهد یک زلزله با قدرت بیش از ۶.۵ ریشتر است که در این راستا باید آمادگی کامل را در امدادرسانی داشته باشد.

وی به فرهنگ خود امدادی اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه امسال در راستای فرهنگ سازی فرهنگ خود امدادی تلاش می شود، اجرای این طرح بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار