|
|
کدخبر: ۱۷۵۵۷۲

کارشناس بازار سرمایه خبر داد

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل سابق کارگزاری آریا نوین گفت: با توجه به عملکرد مثبت شرکت ها و اینکه سودهای خوبی شناسایی کرده اند، چشم انداز بازار با نگاه بلند مدت کاملا صعودی و امیدوار کننده است.

به گزارشخبرگزاری تسنیمبه نقل از سنا، فریبرز عسکری، کارشناس بازار سرمایه در خصوص روند بازار سرمایه گفت: سال گذشته بازار با سرعت زیادی بالا رفت تا با افزایش نرخ دلار هماهنگ شود بر همین اساس اصلاح بازار در سال جاری کاملا طبیعی است.

وی با اشاره به اینکه نگرانی در خصوص نوسان های بازار سرمایه وجود ندارد و گفت: شرکت ها عملکرد خوبی داشتند و سودهای خوبی هم شناسایی کردند.

این کارشناس بازار سرمایه به شرایط مساعد پیش روی بازار سهام اشاره کرد و گفت: شرایط مساعد اقتصادی، ثبات نسبی نرخ دلار، چشم انداز مثبت مذاکرات هسته ای و افزایش پیش بینی سود اکثر شرکت های بورسی، امیدها را برای رونق دوباره بازار سهام دو چندان کرده است.

وی به سرمایه گذاران غیر حرفه ای توصیه کرد: زمان ورود و خروج خود را به بازار با تحلیل انتخاب کنند و در زمان اوج بازار وارد سهام نشده و در بازار نزولی اقدام به خروج نکنند تا متحمل ضرر و زیان نشوند.

عسکری تاکید کرد سرمایه گذاران با تحلیل وارد بازار شوند و اسیر شایعات و جوسازی نشوند.

این کارشناس بازار سرمایه قیمت ها را برای خرید جذاب دانست و افزود: با توجه به انتشار گزارش های ۱۲ ماهه مطلوب اکثر شرکت ها و همچنین آغاز فصل مجامع، قیمت سهام در بازار پتانسیل رشد دارد.

وی معتقد است در این شرایط سهامی که ارزش ذاتی بالایی دارند بیشتر مورد توجه قرار می گیرند.

این کارشناس بازار سرمایه به سرمایه گذاران توصیه کرد: دنبال نوسان گیری و خرید و فروش سهام با نگاه کوتاه مدت نباشند.

به گفته وی فضایی که در سهام با نگاه نوسان گیری ایجاد می شود با شایعه بالا و پایین خواهد شد که سرمایه گذاری در چنین سهامی توجیه اقتصادی و منطقی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری باید با نگاه بلند و میان مدت باشد، ادامه داد: در حال حاضر سرمایه گذاران حرفه ای در بازار افزایش یافته اند به طوریکه درجه تحلیل در بازار بالا رفته است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار