|
|
کدخبر: ۱۷۵۵۹۱

خبرگزاری تسنیم: ​مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه های مرزی گفت: در فروردین بیش از ۸۶۳ هزار تن کالا از مرزهای کشور ترانزیت شد که از این میزان ۸۲۰ هزار تن انواع کالاهای نفتی و غیرنفتی معادل ۹۵ درصد از طریق جاده و ۴۲ هزار تن معادل ۵ درصد با راه آهن حمل شد.

به گزارشخبرگزاری تسنیمبه نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، محمد جواد عطرچیان اظهار کرد: از مجموع کالاهای ترانزیت شده، ۴۰۲ هزار تن را مواد نفتی و ۴۶۰ هزار تن را مواد غیرنفتی تشکیل داده اند که عمده ترین بخش مواد غیرنفتی کالاهایی نظیر مواد سوختی، لوازم خانگی، انواع پنبه، کالاهای ساختمانی، وسایل نقلیه باری و مسافری است.

وی افزود: در مدت زمان مذکور، از میان مرزهای کشور پرویزخان با ۲۶۳ هزار تن معادل ۳۱ درصد فعال ترین مرز در زمینه ترانزیت ورود کالا به شمار می رود. پس از آن مرزهای بندرعباس، بازرگان و سرخس در رده های بعدی قرار دارند.

وی خاطرنشن کرد: در زمینه ترانزیت خروج کالا از کشور، بندر امام با ۳۳۰ هزار تن معادل ۳۸ درصد در رده نخست و پس از آن مرزهای بندرعباس، بازرگان، لطف آباد و سرخس در رده های بعدی قرار دارند.

عطرچیان بیشترین حجم تردد کامیون های حامل بار ترانزیتی را از مبدأ عراق به مقصد امارات اعلام کرد و افزود: از ۳۷ هزار دستگاه تعداد سفر کامیون های حمل کننده کالاهای ترانزیتی، ۱۹ هزار دستگاه معادل ۵۱ درصد توسط کامیون ایرانی و مابقی توسط سایر ملیت ها از کشور حمل شده است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار