|
|
کدخبر: ۱۷۵۶۲۹

نویسنده و کارشناس مسائل فرهنگی بیان داشت: برخلاف آنچه در جوامع مختلف تصور می شود، امروز شاید بتوان گفت جهان غرب بسیار به خدا رو آورده است و این را از صحبت های اندیشمندان شان می توان پی برد.

گروه فرهنگی مشرق -عماد افروغ نویسنده و کارشناس مسائل فرهنگی درباره انتشار اثر جدید خود با عنوان «توحیدگرایی و صلح» که امسال در نمایشگاه کتاب تهران هم در غرفه نشر علم عرضه شد، گفت: این کتاب رابطه بین توحید و صلح را بررسی کرده و برخی تلقی های غلط که درباره رابطه درونی توحید و جنگ وجود دارد را مطرح کرده است.

وی افزود: در این اثر بررسی شده که بسیاری جنگ ها هیچ ارتباطی به دین ندارد و بسیاری صلح ها هم وجود دارند که دین منادی اصلی آن ها هست.

افروغ اظهار داشت: در این کتاب دین و جهانی شدن، توحید در ادیان شرقی، مشترکات اسلام و مسیحیت و عدالت اجتماعی را مورد بررسی قرار گرفته است.

وی درباره اثر دیگر تازه منتشر شده اش با عنوان «روزنگاشت تنهایی من» که مهر ۹۰ تا ۹۱ را در بر دارد، گفت: این اثر تحت عنوان «فریادهای خاموش» توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

افروغ درباره اثر نگاشته شده به زبان عربی اش تحت عنوان «نقد سلطه از منظر اخلاق» بیان داشت: این کتاب توسط دو مترجم عرب زبان ترجمه شده و من البته اکنون فقط طرح جلدش را مشاهده کردم.

وی درباره این بحثکه جایگاه خداوند در علوم مدرن ناظر بر چیست و اندیشمندان مدرن در مقام انکار یا اثبات آن قرار دارند، توضیح داد: البته این نکته را بگویم که برخلاف بسیاری تصورات، جهان غرب بسیار رو به خدا آورده، به طور مثال این جمله را که خداوند شرط بلاشرط امکان هر شرط و امکانی است، توسط یکی از اندیشمندان غربی مطرح شده به این معنا که خدا مطلق است و بقیه مشروط هستند، بنابراین شرط بلاشرط یعنی حتماً باید باشد.

افروغ با بیان اینکه امروز در بحثالهیات مسیحی رئالیست انتقادی ورود پیدا کرده، گفت: بنابراین اینها خوب مطالعات دینی انجام می دهند و کتاب هایی درباره خداشناسی می نویسند و مطالعه می کنند، البته اینها به عنوان الهی دان وارد قضیه نشدند، بلکه به عنوان یک فیلسوف علم وارد مباحثشدند و از چنین جایی به خدا رسیدند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار