|
|
کدخبر: ۱۸۰۹۸۳

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان گفت: مجوز ساخت نیروگاه ۸.۵ مگاواتی خورشیدی در قهاوند صادر شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان ، فرهاد فرزانه ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 28 طرح در زمینه‌های مختلف از جمله احداث بنای واحدهای صنعتی، کشاورزی و خدماتی- رفاهی و تولیدی درکارگروه امور زیربنایی مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت.

فرزانه بیان کرد: مجوز ساخت نیروگاه 8.5 مگاواتی خورشیدی در منطقه قهاوند با توجه به استفاده از انرژی‌های پاک به تصویب اعضای کارگروه رسید.

به گزارش تسنیم، انرژی تولید شده از این نیروگاه‌ها پاک بوده و تلفات انرژی نیز ندارد ضمن اینکه از هیچ‌گونه سوختی برای آن استفاده نمی‌شود ضمن اینکه 70 درصد تجهیزات نیروگاه مانند پنل‌های خورشیدی به کار رفته در این نیروگاه‌ها و اینورترها از شرکت خارجی و 30 درصد تجهیزاتی مثل کابل، ترانس و تابلو در داخل تأمین می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان عنوان کرد: تصویب طرح‌های فوق در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و تولید اشتغال بوده که زمینه برای ایجاد اشتغال تعداد زیادی از فارغ التحصیلان دانشگاهی فراهم شده است.

وی اظهار داشت: کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی یکی از کارگروه‌های ذیل شورای برنامه ریزی و توسعه استان است که وظایف مرتبط با اجرای آیین نامه مربوط به استفاده از اراضی و احداث بنا و تاسیسات در خارج از محدوده قانونی و حریم شهرها و همچنین بررسی برنامه‌های توسعه حمل و نقل استان طرح‌های پدافند غیر عامل، طرح‌های توسعه عمران شهری، مجموعه‌های شهری، طرح‌های جامع ناحیه‌ای و غیره را برعهده دارد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار