|
|
کدخبر: ۱۸۲۷۷۵

خانوارهای تهرانی برای تهیه مایحتاج غذایی چه مقدار باید هزینه کنند؟ پاسخ این سوال را می‌توان با استناد به گزارش‌های رسمی بانک مرکزی در مورد قیمت خرده‌فروشی مواد خوراکی در شهر تهران و تخمینی از سبد مصرفی خانوارها (درحالت حداقلی) یافت.

به گزارش امید نیوز ،  خانوارهای تهرانی برای تهیه مایحتاج غذایی چه مقدار باید هزینه کنند؟ پاسخ این سوال را می‌توان با استناد به گزارش‌های رسمی بانک مرکزی در مورد قیمت خرده‌فروشی مواد خوراکی در شهر تهران و تخمینی از سبد مصرفی خانوارها (درحالت حداقلی) یافت.

حداقل برآوردها نشان می‌دهد که یک خانوار 3 نفره برای تامین مواد خوراکی خود، نیاز به پرداخت حدود 145 هزار تومان در هفته دارد و این عدد در صورت مراجعه به میادین شهرداری می‌تواند تا حدود 113 هزار تومان کاهش یابد.

مواد خوراکی بخش مهمی از سبد هزینه‌ای خانوارها را تشکیل می‌دهد. به خصوص در دهک‌های پایین درآمدی، خوراکی‌ها درصد قابل توجهی از هزینه‌های خانوارها را به خود اختصاص می‌دهند. گزارش‌های بانک مرکزی یک منبع قابل استناد برای برآورد هزینه‌های تامین مواد غذایی لازم خانوار است.

بانک مرکزی متوسط قیمت خرده‌فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران در هفته منتهی به 11 آبان را منتشر کرد. گزارش‌های بانک مرکزی قیمت‌ کالاهای خوراکی را در میادین شهرداری و در سطح شهر ارائه می‌دهد. از این‌رو می‌توان به تخمینی از هزینه‌های خانوار در هفته مورد بررسی در این دو حالت دست یافت.

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار