|
|
کدخبر: ۱۸۴۳۵۹

با بدتر شدن شیوع، موارد کووید در اروپای شرقی از 20 میلیون فراتر رفت

سه کشور از پنج کشور اول که بیشترین مرگ و میر را در جهان گزارش کرده اند در شرق اروپا هستند.

بر اساس آمار رویترز در روز یکشنبه، در حالی که این منطقه با بدترین شیوع خود از زمان شروع همه‌گیری دست و پنجه نرم می‌کند و تلاش‌های تلقیح با تاخیر مواجه است، موارد ابتلا به ویروس کرونا در اروپای شرقی از مرز 20 میلیون نفر فراتر رفته است.

کشورهای منطقه کمترین میزان واکسیناسیون را در اروپا دارند و کمتر از نیمی از جمعیت یک دوز واحد دریافت کرده اند.

بر اساس گزارش دنیای ما در داده ها، مجارستان با 62 درصد از جمعیت این منطقه که حداقل یک واکسن تزریق کرده اند، در صدر قرار دارد، در حالی که اوکراین تنها به 19 درصد از ساکنانش یک دوز تزریق کرده است.

داده های رویترز تا روز جمعه نشان داد، موارد ابتلای جدید در منطقه به طور پیوسته افزایش یافته است و در حال حاضر به طور متوسط ​​حداقل 83700 مورد جدید در روز، بالاترین میزان از نوامبر سال گذشته است. اگرچه اروپای شرقی تنها 

چهار درصد از جمعیت جهان را دارد، اما تقریباً 20 درصد از کل موارد جدید گزارش شده در سطح جهان را تشکیل می دهد.

بر اساس تحلیل رویترز، سه کشور از پنج کشوری که بیشترین مرگ و میر را در جهان گزارش کرده‌اند در اروپای شرقی هستند - روسیه، اوکراین و رومانی.

مایک رایان، مدیر اورژانس سازمان جهانی بهداشت روز پنجشنبه گفت که پس از برداشته شدن محدودیت‌ها، همزمان با فرا رسیدن فصل زمستان، تجمعات اجتماعی بیشتر در داخل خانه باعث افزایش موارد ابتلا به کووید-19 در بسیاری از کشورهای اروپا شده است. با تشدید موج عفونت ها، بسیاری از مردم در اروپای شرقی بین نافرمانی و پشیمانی از واکسینه نشدن سرگردان هستند.

صدها نفر در صوفیه، بلغارستان و دیگر شهرها علیه گواهینامه های اجباری که از روز پنجشنبه به اجرا درآمد، اعتراض کردند و دسترسی به بسیاری از فضاهای عمومی داخلی را برای افرادی که واکسینه شده اند محدود می کند.

یک نظرسنجی کمیسیون اروپا، یوروبارومتر، نشان داده است که حداقل یک نفر از هر سه نفر در اکثر کشورهای شرق اتحادیه اروپا به سیستم مراقبت های بهداشتی اعتماد ندارند، در حالی که میانگین بلوک 18 درصد است.

 

 

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار