|
|
کدخبر: ۱۸۴۴۸۳

سازمان بهداشت جهانی نسبت به مرگ 700000 نفر دیگر در اروپا تا ماه مارس هشدار داد

آژانس بهداشت سازمان ملل متحد پیش‌بینی می‌کند که مرگ و میر در اروپا از دو میلیون نفر عبور کند.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) هشدار داده است که اروپا همچنان «در چنگال» همه‌گیری ویروس کرونا قرار دارد و در صورت ادامه روند فعلی، تعداد قربانیان این قاره در زمستان امسال به 2.2 میلیون نفر خواهد رسید. سازمان جهانی بهداشت روز سه‌شنبه اعلام کرد که 700000 اروپایی دیگر ممکن است تا اول مارس جان خود را از دست بدهند، علاوه بر 1.5 میلیون نفری که قبلاً به این ویروس تسلیم شده‌اند.

انتظار می رود "استرس شدید یا شدید در بخش های مراقبت ویژه (ICU) در 49 کشور از 53 کشور از هم اکنون تا اول مارس 2022". بازگشت اروپا به عنوان کانون همه‌گیری ناشی از جذب کند واکسن در برخی کشورها، نوع بسیار مسری دلتا، هوای سردتر، جابجایی مجدد مردم به داخل خانه و کاهش محدودیت‌ها عنوان شده است. این افزایش باعث شده است که اتریش این هفته به قرنطینه بازگشته باشد، در حالی که آلمان و هلند آماده اعلام محدودیت‌های جدید هستند.

در اتحادیه اروپا، 67.7 درصد از جمعیت به طور کامل واکسینه شده اند. اما نرخ ها بین کشورها بسیار متفاوت است و در بسیاری از کشورهای شرقی سطوح پایینی دارد. تنها 24.2 درصد از بلغاری ها به طور کامل واکسینه شده اند، در حالی که این رقم در پرتغال 86.7 درصد است. بر اساس داده‌های سازمان بهداشت جهانی، مرگ و میر ناشی از کووید در منطقه اروپایی آن شامل 53 کشور هفته گذشته به 4200 نفر در روز افزایش یافت که از 2100 مرگ در روز در پایان سپتامبر دو برابر شده است.

این سازمان گفت که شواهدی در حال افزایش است که نشان می دهد محافظت ناشی از واکسن در برابر عفونت و بیماری خفیف رو به کاهش است. چندین کشور از جمله یونان، فرانسه و آلمان در حال حرکت به سمت واکسن سوم هستند تا فردی کاملاً واکسینه شده در نظر گرفته شود. در همین حال، اتریش مغازه‌ها، رستوران‌ها و بازارهای جشن را روز دوشنبه تعطیل کرد که شدیدترین محدودیت‌هایی است که ماه‌ها در اروپای غربی مشاهده شده است. آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان هشدار داده است که آلمان به اندازه کافی برای مهار موج چهارم "بسیار دراماتیک" این همه گیری تلاش نمی کند. با پر شدن سریع تخت‌های مراقبت‌های ویژه و نرخ بروز هفتگی آن به بالاترین حد خود یعنی 399.8 عفونت جدید به ازای هر 100000 نفر، مناطق آسیب‌دیده آلمان دستور تعطیلی‌های جدید از جمله تعطیلی بازارهای کریسمس را صادر کرده‌اند.

دومینیک کین، خبرنگار الجزیره که از برلین گزارش می دهد، گفت که در آلمان دو نقطه عطف در ذهن مردم وجود دارد. او گفت: «اولین مورد قبلاً تجاوز کرده است. «بیش از پنج میلیون مورد در این کشور از زمان شروع همه‌گیری. مورد دوم، که شاید از نظر روانی بسیار مهمتر باشد، قرار است طی دو روز آینده اتفاق بیفتد: 100000 نفر در این کشور بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند. کین گفت: تعداد مرگ و میر ناشی از کووید در این کشور در حال حاضر کمتر از 99000 نفر است، اما روزانه 300 نفر بر اثر کووید جان خود را از دست می دهند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار