|
|
کدخبر: ۱۸۴۹۹۰

بیوگرافی محمد باقر قالیباف

نتیجه سالها شعارزدگی در رفتار و گفتار بسیاری از مقامات چیزی جز ترویج تزویر و ریاکاری نیست. تناقص عریان این رفتار را امروزه در خریدهای خانواده قالیباف در ترکیه و جناب حداد عادل در انگلیس می بینیم.

پسر آقای قالیباف مدعی بی خبری پدرش شده است. 

ماجرای سفر سه عضو خانوادۀ محمدباقر قالیباف (همسر،دختر،داماد) آکنده است از عریان ترین نشانه های سقوط اخلاق حکمرانی. 

مدافعان و اطرافیان قالیباف با این توجیه که "گناه فرزند را به پای پدر نمی نویسند" به دفاع و تبرئۀ او پرداخته اند .

این ضرب المثل درست است ولی در این موضوع مصداق ندارد. در مورد چنین افرادی گناه فرزند نه فقط به پای پدر است بلکه اصلاً خطای پدر است .

محمد-باقر-قالیباف

مسألۀ اصلی سفر این خانواده نیست بلکه تناقض آشکار گفتار و رفتار آقای رئیس مجلس است . در مردمان معمولی چنین چیزی حریم خصوصی است اما اینجا نه و جامعه حق تفحص و پرسش دارد. 

 آنچه مذموم و زشت و قبیح است ریا و دروغ است؛ مردمفریبی و ناراستی است. آنچه سیاست و قدرت ایران را ویرانگرانه آلوده کرده است همین چیزهاست . 

برای افراد عادی جامعه ، سفر خارجی و خرید خانوادگی حریم خصوصی است . رفتار و گفتار خانواده به دیگران مربوط نیست . هرچه هست مربوط به خودشان است. 

محمد-باقر-قالیباف

مقامات ارشد کشوری با اتکا به پروپاگاندا و شعارهای دهان پرکن اخلاقی خود را در نظر مردم موجه نشان می دهند .

آنها خود را مظهر اخلاق و ارزش های متعالی نمایش می دهند و دیگران را بخاطر نداشتن یا کم داشتن آن ارزش ها منکوب یا حتی سرکوب می کنند و با جلب نظر حکومت و مردم مدارجی از قدرت را در اشغال خود می گیرند .

 

 

اینجا بخوانید:

بیوگرافی فرح پهلوی 

 

 

خیلی از مردم حرفهایشان را باور می کنند و آنها نیز به اتکای همین باور عمومی و آن مقامها که دارند منابع قدرت ، مانند ثروت و روابط رانتی را به دست می آورند . 

آنها در ظاهر امین سرنوشت ملت و دارای های عمومی اند . اما آیا آنها در گفتار و شعار خود صادقند؟ آیا آنها در زندگی شخصی خود آنند که در ظاهر نشان می دهند؟ آیا زندگی مالی و اقتصادی سالمی دارند؟ آیا آنچه را به مردم دیکته و زور می کنند برای خود و خانوادۀ خود نیز همان می کنند؟ 

 

محمد-باقر-قالیباف

 

پاسخ این پرسش ها فقط با نظارت افکار عمومی معلوم می شود . اگر مردم بدانند که این مقامات چون به خلوت می روند آن کار دیگر می کنند ، طبعاً از ایشان روی می گردانند و شاید از اریکه پائین بیافتند. 

اتفاقاً یکی از دلیل اصلی و بزرگ مخالفت این قبیل مقامات با گردش اطلاعات و آزادی مردم برای دستیابی به اطلاعات همین است که نمی خواهند واقعیتهایشان آشکار شود . پنهان ماندن و پنهانکاری بنیاد بقای این نوع مقامات است .

فکر می کنید چرا تلاش می کنند با طرح صیانت مانع از دسترسی مردم به اینترنت شوند؟ 

وقتی اعضای خانوادۀ مقام ارشد رفتاری مغایر با شعارها و ادعاهای او می کنند دیگر جایی برای حریم خصوصی نیست .

محمد-باقر-قالیباف

این اطلاعات به عنوان طرز سلوک آن مقام ارشد محسوب شده و مردم حق دارند با دانستن آن اطلاعات از حقیقتهای پنهان او آگاه شوند و بدانند قدرت به چه کسی سپرده اند.

این حق نظارت عمومی است برای مشاهدۀ میزان سلامت و عدم سلامت صاحبان قدرت ، میزان صداقت و بی صداقتی آنها ، میزان راستگویی و درغگویی آنها، میزان پاکدستی و فساد انها و .... 

 

 

محمد-باقر-قالیباف

 

 

 

اینجا بخوانید:

بیوگرافی اصغر فرهادی

 

 

در عرف سیاست در کشورهایی که قانون و اخلاق نزد اهل قدرت محترم است و افکار عمومی برایشان مهم است ، گاه چنین وقایع و تناقض های اخلاقی را در حد رسوایی می خوانند و آن صاحب منصب ناگزیر از استعفا یا بیان حقیقت و اعتذار می شود.

اینجا هرچند چنین رسومی معنا ندارد اما دست کم همکاران آقای قالیباف در مجلس می توانند رسماً او را در جلسۀ علنی مؤاخذه کنند و به مردم نشان دهند که مختصر جایی برای اخلاق در سیاست باقی است . 

محمد-باقر-قالیباف

بیوگرافی محمد باقر قالیباف: 

دکتر محمدباقر قالیباف در شهریورماه سال ١٣٤٠ در شهر ییلاقی طرقبه در خانواده ای مذهبی پا به عرصه هستی نهاد. پدر ایشان از کسبه قدیم و از معتمدان دیار خود است. وضعیت متوسط زندگی باعث شد تا ایشان از همان ابتدا و در ایام فراغت از تحصیل به کار و کسب درآمد هم  اهتمام ورزد. 

 اولین حضور اجتماعی وی در سن ١٦ سالگی و با حضور در سخنرانی های شهید کامیاب، آیت الله خامنه ای، شیخ علی تهرانی، شهید هاشمی نژاد و شهید دیالمه در مساجد بزرگ مشهد از جمله کرامت، امام حسن مجتبی(ع) و موسی الرضا(ع) رقم خورد.

یافته های ایشان در این منبرنشینی ها و فضای پر تلاطم آن روزهای انقلاب که با مطالعه کتاب ها و اعلامیه های مختلف همراه بود سمت و سوی فکری ایشان را شکل داد. 

محمد-باقر-قالیباف

 باورهای دینی ایجاد شده در ایشان باعث شد تا به کمک چند تن از هم کلاسی های دبستانی، انجمن اسلامی دانش آموزان را راه اندازی کنند که این انجمن هسته اولیه انجمن اسلامی دانش آموزان خراسان و بعد کشور شد. 

 در همین ایام (سال ١٣٥٦) بود که زلزله طبس روی داد. این حادثه مقارن با زمانی بود که رژیم پهلوی بیشتر به فکر سرکوب انقلابی ها بود تا کمک به زلزله زده ها، بدین ترتیب مردم خود دست به کار شدند و دکتر قالیباف کمکهای مردم مشهد را جمع کرد و به طبس برد. قابلیتهای ایشان در انجام این کار به حدی بود که در شورای ساخت طبس، عهده دار ساخت قسمتی از این شهر شد. 

محمد-باقر-قالیباف

 پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ١٣٥٧ تحرکات گروه های مخالف داخلی به اوج خود رسیده بود به طوری که انقلاب نیاز به پاسداری داشت؛ بدین ترتیب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی(ره) شکل گرفت و بلافاصله جنگ تحمیلی آغاز شد.

بدین ترتیب قالیباف نوجوان در سال ٥٨ و در سن ١٨ سالگی وارد جبهه شد و به دلیل قابلیتهایی که از خود نشان داد در سال ١٣٦١به عنوان فرمانده تیپ امام رضا(ع) و یک سال بعد در جایگاه فرمانده لشکر ٥ نصر خراسان انتخاب شد. 

 

 

اینجا بخوانید:

بیوگرافی ولادیمر پوتین 

 

 

 عقد ازدواج دکتر قالیباف نیز یک سال بعد و در سال ١٣٦٢ توسط امام خمینی(ره) خوانده شد که  حاصل این ازدواج ٣ فرزند است. 

 دکتر قالیباف به همراه لشکر ٥ نصر در اغلب عملیاتهای دوران دفاع مقدس در کنار شهیدان سرافرازی همچون باکری، همت، خرازی، کاظمی، صیاد شیرازی به صیانت از انقلاب پرداخت و برادر ایشان شهید حسن قالیباف نیز از نیروهای تحت فرماندهی دکتر قالیباف بود که در عملیات کربلای ٤ به فیض شهادت نائل شد. 

 پس از جنگ فرماندهی لشکر ٢٥ کربلا را عهده دار بود که  زلزله عظیم منجیل اتفاق افتاد. در این واقعه تمام راههای ارتباطی بین تهران و شمال بسته شده بود. این لشکر به همراهی دکتر قالیباف با طی ١٥ کیلومتر پیاده روی اولین گروهی بود که خود را به محل حادثه رسانید و گروههای امداد و نجات اولیه توسط آنان تشکیل شد. 

محمد-باقر-قالیباف

 در سال ١٣٧٣مسئولیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) را پذیرفت. پروژه هایی همچون راه آهن ١٦٥ کیلومتری مشهد سرخس که ایران افغانستان، آذربایجان، قرقیزستان، قزاقستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان، پاکستان و ترکیه را به هم وصل می کند، گازرسانی به ٥ استان مرکزی و غربی، ساخت سازه عظیم دریایی خلیج فارس و سد بزرگ کرخه از جمله توفیقات ایشان در این دوره مدیریت است. 

 درکنار این فعالیتها نیز در رشته جغرافیای سیاسی تا مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه تهران ادامه تحصیل داد. 

 در سال ١٣٧٦ به دستور مقام معظم رهبری عهده دار فرماندهی نیروی هوایی سپاه شد و باور بر تخصص گرایی باعث شد تا با گذراندن دوره های فشرده خلبانی در ایران و فرانسه مجوز پرواز با ایرباس را بدست آورد. ایشان هم اکنون نیز به صورت مرتب به عنوان خلبان هواپیمای ایرباس در شرکت هواپیمایی ایران ایر پروازهایی را انجام می دهد.

محمد-باقر-قالیباف

ایشان در همین ایام در کنکور دکتری شرکت کرده و در دانشگاه تربیت مدرس پذیرفته شد. و در سال ١٣٨٠ از  تز دکترایشان با عنوان «بررسی سیر تکوین نهادهای محلی ایران در دوره معاصر» دفاع کرد و بعد از آن نیز به عنوان عضو هیات علمی رشته جغرافیای سیاسی دانشگاه تهران و استادیاردانشگاه تربیت مدرس به کار تدریس مشغول است. 

 

 

اینجا بخوانید:

بیوگرافی ولودیمر زلسنکی 

 

 دکتر قالیباف در سال ۱۳۷۹ مجدداً با حکم حضرت آیت الله خامنه ای، فرماندهی نیروی انتظامی ایران را عهده دار شد، در دوره فرماندهی ایشان در نیروی انتظامی، سامانه ۱۱۰ راه اندازی و تاسیس شد که ابتکار او محسوب می شود. در این دوره تلاش شد تا با اعتماد سازی در بین مردم، سبقه نامناسب نیروی انتظامی در اذهان عمومی بهبود یابد.

محمد-باقر-قالیباف

از جمله دیگر دستاوردهای ایشان در این دوره می‌توان به گسترش استفاده از عنوان پلیس، تجهیز نیروی انتظامی به خودروهای روز دنیا مانند مرسدس بنز و تویوتا، ایجاد دفاتر خدمات دولت الکترونیک یا پلیس ۱۰+ و مرکز نظارت همگانی مردمی ١٩٧ نام برد. 

  دکتر قالیباف در سال ۱۳۸۳ به عنوان نماینده حجت السلام سید محمد خاتمی (رییس جمهور وقت) و رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز منصوب گردید.

در این دوره بود که قاچاق سیگار تقریبا از بین رفت و چند اسکله که برای قاچاق کالا استفاده می شد، کشف شد. ایشان همچنین دادگاه ویژه جرایم قاچاق کالا و ارز را راه اندازی نمودند که پرونده های مهمی همچون فرودگاه پیام و قاچاق خودرو در این دادگاه بررسی شد.  

 دکتر قالیباف در سال ۱۳۸۴ در انتخابات ریاست جمهوری به صورت مستقل وارد صحنه انتخابات شد و در اولین تجربه انتخاباتی خود با کسب ۴٫۰۷میلیون رای تجربه موفقیت آمیزی را در اولین دوره شرکت خود در صحنه های انتخاباتی کسب کرد و بالاتر از چهره هایی چون مصطفی معین، علی لاریجانی و مهرعلیزاده قرار گرفت. 

محمد-باقر-قالیباف

 ایشان در سال ١٣٨٤ با رای شورای اسلامی شهر تهران به عنوان شهردار پایتخت انتخاب و در سال ١٣٨٨ نیز مجدداً با حکم این شورا در سمت خود ابقا شد.

اعتمادسازی در بین مردم و کاربردی کردن دین در اداره جامعه ذیل تبدیل شهرداری از نهادی خدماتی به اجتماعی و کوتاه کردن فاصله جنوب از شمال تهران هدف اصلی ایشان در این دوره مدیریت است که با رویکرد محله محوری در حال انجام است.

با همین نگاه و بهره گیری از فرهنگ دفاع مقدس پروژه هایی همچون بزرگراه طبقاتی و تونل صدر – نیایش، تونل توحید، پل جوادیه، بوستان بزرگ ولایت، رود دره فرحزاد(بوستان نهج البلاغه)، ایجاد شبکه بی آر تی، سرعت بخشیدن به توسعه مترو و ... در تهران شکل گرفته است.  

  ایشان در سال ۱۳۸۷ برابر با سال ۲۰۰۸ میلادی از طرف سایت شهرداری‌های جهان به عنوان هشتمین شهردار برتر دنیا معرفی شد.

 

 

اینجا بخوانید:

بیوگرافی نازنین زاغری

 

 

در سال ٢٠١٠ میلادی کلانشهر تهران برای اولین بار در یکی از شاخصهای توسعه شهری مفتخر به کسب رتبه، از یک سازمان معتبر بین المللی شد.

تهران در آن سال در حوزه حمل و نقل به عنوان یکی از پنج شهر برتر دنیا از نظر حمل و نقل از سوی موسسه سیاست‌های حمل و نقل و توسعه موسوم به ITDP گردید.

محمد-باقر-قالیباف

همچنین در سال ٢٠١١ میلادی و در دهمین اجلاس متروپلیس (اتحادیه کلانشهرها و پایتخت های جهان)، تهران از بین ١٦٢ کلانشهر دنیا به عنوان شهر برتر جهان در زمینه ارتقای کیفیت زندگی شهروندان مورد تقدیر قرار گرفت.

این جایزه که معتبرترین جایزه بین المللی در زمینه مدیریت شهری در دنیاست به دلیل تلاش برای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان به ویژه در زمینه توسعه حمل و نقل عمومی و بهره گیری از روش های مناسب نظیر سامانه BRT، دوچرخه های عمومی و … به تهران تعلق گرفت. 

  

دکتر قالیباف تالیفات و کتب ترجمه شده هم در پرونده خود دارند که از جمله آنها می توان به آثار زیر اشاره کرد: 

  • حکومت محلی یا استراتژی توزیع فضایی قدرت سیاسی در ایران، منتشر شده توسط مؤسسه انتشارات امیرکبیر 

  • ایران و دولت توسعه‌گرا، منتشر شده توسط مرکز انتشارات وزارت امور خارجه 

  • خاورمیانه معاصر: تاریخ سیاسی پس از جنگ جهانی اول، منتشر شده توسط انتشارات قومس 

 

شکست دوم ریاست جمهوری 

  

محمد-باقر-قالیباف

قالیباف در دومین تلاش خود برای ریاست جمهوری در سال 1392 با کسب 6 میلیون رای در مقابل 18 میلیون رای حسن روحانی دوم شد 

 

شکست سوم ریاست جمهوری 

  

اینجا بخوانید:

شایعه طلاق بهاره رهنما از حاجی 

 

 

 

ایشان در سال 1396 در سومین تلاش خود برای ریاست جمهوری زمانی که دید شانسی برای موفقیت ندارد به نفع هم حزبی خوب سید ابراهیم رئیسی کنار رفت 

  

محمد-باقر-قالیباف

با این حال اینبار هم حسن روحانی با 23/6 میلیون رای عرصه را از ابراهیم رئیسی با 15/8 میلیون رای برد 

  

بعد از این انتخابات ایشان توسط رهبری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شد که در حال حاضر ریاست آن برعهده صادق لاریجانی می باشد 

 

ماجرای حمله گاز انبری 

  

در جریان مناظره انتخابات بود که حسن روحانی افشا کرد در سالگرد اعتراضات کوی دانشگاه هجده تیر سال 1382 قالیباف بعنوان فرمانده نیروی انتظامی تصمیم داشت با کشیدن دانشجویان به صحنه بصورت گاز انبری آنها را دستگیر کند 

محمد-باقر-قالیباف

محمدباقر قالیباف و همسرش 
 

  

سردار محمدباقر قالیباف در سال 1362 وقتی 22 ساله بود با خانم زهرا سادات مشیر ‌الاستخاره که همسایه اشان بود ازدواج کرد 

  

صیغه عقد این زوج توسط امام خمینی (ره)  با مهریه 14 سکه طلا جاری شد که ثمره این زندگی حالا سه فرزند بنام های الیاس ، اسحاق و مریم می باشد 

 

بیوگرافی زهرا مشیر ‌الاستخاره 

  

محمد-باقر-قالیباف

زهرا مشیر متولد 8 فروردین 1340 در طرقبه خراسان رضوی ، فارغ التحصیل لیساس و دکترای رشته جامعه شناسی فرهنگی از دانشگاه آزاد است 

  

ایشان از سال 1390 تاکنون استادیاری این دانشگاه را برعهده دارد 

  

پسرش الیاس 

  

محمد-باقر-قالیباف

الیاس پسر ارشد قالیباف فارغ التحصیل مدیریت بازرگانی در مقطع کارشناسی از یکی از دانشگاههای مالزی است 

  

و در حال حاضر عضو هیات مدیره موسسه مطبوعاتی سیمای مهر هستی است که روزنامه تهران امروز را منتشر می کند 

  

وی در آبان ماه 1386 با دختر یکی از فرماندهان سپاه ازدواج کرده است 

 

ورود به مجلس شورای اسلامی 

  

محمد-باقر-قالیباف

قالیبافت بعد از سال ها تلاش بالاخره در یازدهمین دوره انخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند 98 با کسب 1/265/287 رای از تهران راهی مجلس شد 

  

میزان مشارکت مردم تهران در این دوره انتخابات محلس بصورت رسمی 25/4 درصد عنوان شد 

 

ادامه پروازه ها 

  

محمد-باقر-قالیباف

بله همچنان پرواز من ادامه دارد ، من معمولا ماهی دو تا پرواز بیشتر فرصت نمی کنم که بروم که الان هم همینطور است و این تایم را تغییر نمی دهم 

 

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار