|
|
کدخبر: ۱۸۵۴۹۵

 

 

ورد پرس محبوب ترین سیستم مدیریت محتوای متن باز جهان است. استورد پرس قدرت بیش از ۴۳ درصد از تمام وب سایت های موجود در اینترنت را دارد. سیستم وردپرس، میلیون ها وب سایت و میلیون ها فرصت شغلی در سراسر جهان ایجاد کرده است.

بخصوص برای کسب و کارهای کوچک راه اندازی یک وب سایت به رشدشان کمک شایانی می کند. با توجه به استفاده عموم مردم از اینترنت، گسترش آن بی حد مرز خواهد بود. برای داشتن یک شغل تضمینی در آینده می توانید روی یادگیری ورد پرس حساب باز کنید.

شما به مهارت های جستجوی بسیار ابتدایی (یعنی دانستن نحوه استفاده از موتورهای جستجو مانند گوگل) و توانایی پیروی از دستورالعمل ها نیاز دارید. اکثر کاربران ورد پرس مهارت کدنویسی یا برنامه نویسی ندارند و سال هاست که از ورد پرس استفاده می کنند.

بسیاری از کاربران موفق ورد پرس درست مانند شما از صفر شروع به کار کردند. یادگیری ورد پرس بسیار آسان است. شما می توانید فقط در طول یک هفته با روزی چند ساعت تمرین کاملاً کار با ورد پرس را یاد بگیرید. به این منظور ما در سایت ایران تمز برنامه ریزی کردیم که با پیروی از آن در طول یک هفته کار با ورد پرس را فرا خواهید گرفت.

آموزش رایگان وردپرس

برای شروع دو نوع وب سایت وردپرس وجود دارد. ابتدا WordPress.org که به عنوان ورد پرس خود میزبان نیز شناخته می شود شروع کنید زیرا به شما امکان دسترسی به تمام ویژگی های ورد پرس را به صورت رایگان می دهد.

اما wordpress.com قابلیت های رایگان بسیار محدودی دارد. اکنون که پلتفرم مناسب را انتخاب کرده اید، قدم بعدی انتخاب دامنه و میزبانی وب است.دامنه شما آدرس وب سایتی است که کاربران برای بازدید از سایت شما تایپ می کنند به عنوان مثال wordpresstraining.com . آدرس دامنه باید کوتاه، بیان کننده موضوع وب، آسان و به راحتی در ذهن باقی بماند.

قدم بعدی انتخاب میزبانی وب یا هاست host است. جایی که تمام فایل های وب سایت شما ذخیره می شود؛ هاست در واقع مهم ترین ابزار هر طراح سایت است. هر طراح سایتی باید یک هاست برای بارگذاری پروژه ها داشته باشد و سایت های خود را روی آن اجرا کند.

شما می توانید مناسب ترین هاست ها را از ایران تمز بخواهید. اما هاست های رایگان برای شروع کار مبتدی ها و حتی حرفه ای ها عبارت اند از:

    • AwardSpace

    • 000webhost

پس از ثبت نام برای نام دامنه و حساب میزبانی وب، زمان نصب ورد پرس فرا رسیده است.ورد پرس به دلیل نصب آسان خود مشهور است و اکثر ارائه دهندگان هاست نیز نصب کننده های ورد پرس با یک کلیک را ارائه می دهند.

ورد پرس را با توجه به هاست خود نصب کنید، پس از نصب ورد پرس، به داشبورد ورد پرس یا قسمت مدیریت خواهید رسید. یک طرح با یک نوار ابزار در بالا و یک منوی نوار کناری مدیریت در سمت چپ قرارداد.

آموزش اصول اولیه ورد پرس

پس از نصب ورد پرس، نوبت به آشنایی با مدیریت صفحه ورد پرس می رسد. می توانید این کار را با مرور گزینه های موجود در نوار سمت راست انجام دهید. با این حال، ممکن است در مورد نحوه استفاده از هر یک از مواردی که در داشبورد ورد پرس می بینید به راهنمایی نیاز داشته باشید. مرور نوار سمت راست به خصوص اگر به زبان فارسی ورد پرس را دانلود کرده باشید کار شما را خیلی راحت تر می کند.

بهترین مکان برای شروع، آموزش های رایگان سایت ایران تمز برای مبتدیان است. نگران نباشید اگر نمی توانید همه آنها را یکجا مطالعه کنید. همان طور که در وب سایت خود کار می کنید، با اصطلاحاتی روبرو می شوید که ممکن است متوجه آنها نشوید. با مراجعه به سایت ایران تمز تمامی سؤالات راجع به قالب و نحوه گذاشتن محتوا و سئو سایت نحوه اضافه کردن تصاویر در ورد پرس بیشتر آشنا شوید.

آموزش استفاده از افزونه های ورد پرس

قدرت واقعی ورد پرس در افزونه هاست، به افزونه ها به عنوان برنامه های وب سایت ورد پرس خود فکر کنید. آنها به شما امکان می دهند ویژگی هایی مانند افزودن فرم های تماس، ایجاد فروشگاه و غیره را به وب سایت خود اضافه کنید.

بیش از ۵۹۰۰۰ افزونه رایگان تنها در مخزن رسمی افزونه ورد پرس موجود است. افزونه ها برای افراد آماتور و مبتدی می تواند بسیار کاربردی و مفید باشد. کاوش در افزونه ها شما را بیشتر روز مشغول می کند. وقت خود را صرف بررسی افزونه هایی کنید که ممکن است به رشد کسب و کار شما کمک کند. مرتبط با آنچه که در وب سایت شما به نمایش در خواهد آمد باشد.

آموزش استفاده از قالب های ورد پرس

قالب های ورد پرس ظاهر وب سایت شما است. تم ها قالب های از پیش ساخته شده ای هستند که می توانید آنها را برای سایت خود نصب و سفارشی کنید. هزاران تم رایگان و ممتاز برای ورد پرس موجود است.

شما می توانید تم های رایگان را از فهرست قالب های ورد پرس دانلود کنید. برای تم های ممتاز، می توانید به فروشگاه های تم تجاری مانند Studio Press، Elegant Themes، Themify و هزاران تم دیگر بروید. یک تم کامل باید تعادلی از طراحی زیبا و ویژگی های قدرتمند داشته باشد.

برای نصب قالب وارد قسمت مدیریت ورد پرس خود شوید. در مرحله بعد، به صفحه Appearance » Themes بروید و روی دکمه افزودن جدید کلیک کنید. با کلیک بر روی "Feature Filter" شما می توانید بر اساس ویژگی های که دارد تم مورد نظر خود را ببینید و نصب کنید.

کلیدهای Install، Preview و Details & Preview مشاهده می کنید . با Install ادامه دهید تا تم ورد پرس شما به راحتی نصب شود . وقتی قالب شما آماده شد، ورد پرس یک پیام موفقیت آمیز نشان می دهد.

آموزش سفارشی سازی ورد پرس

بسته به کاری که می خواهید با وب سایت خود انجام دهید، با سؤالات جدیدی روبرو خواهید شد. سؤالاتی از قبیل نحوه افزودن یک فرم تماس یا ایجاد صفحه جداگانه برای پست های وبلاگ برای شما پیش خواهد آمد.

با روبروی شدن با هر کدام از نیازهای خود شروع به جست جو در سایت های آموزش رایگان کنید به راحتی به پاسخ می رسید. حتی می‌توانید با استفاده از آموزش ها وب سایت ایران تمز هم می توانید، روش استفاده از هر یک را بیاموزید. از طرف دیگر، می‌توانید به سادگی سؤال خود را در Google وارد کنید تا مفیدترین پاسخ را بیابید.

به طور کلی، یک توسعه دهنده ورد پرس بودن یک شغل ارزشمند است. به مقدار قابل توجهی صبر و دقت نیاز دارد. اگر شرایط لازم را دارید و به کار با ورد پرس علاقه دارید، می تواند یک انتخاب عالی برای شما باشد. در آخر امیدوارم این مقاله به شما در یادگیری ورد پرس در کمتر از یک هفته کمک کرده باشد.

سخن آخر

ایران تمز یکی از معتبرترین شرکت های ارائه دهنده ی خدمات سایت های ورد پرسی و... است. شما می توانید از مقاله های آموزشی ایران تمز استفاده کنید یا اینکه از کارشناسان ایران تمز کمک بخواهید.

ایران تمز خدمات طراحی سایت، تولید محتوا و... را با مناسبت ترین قیمت ارائه می دهد. کارشناسان با تجربه ایران تمز به صورت شبانه روزی پاسخ گوی شما عزیزان برای مشاوره یا ثبت سفارشات شما هستند.

منبع ایران تمز

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار