|
|
کدخبر: ۱۸۵۸۱۰

باتوجه‌به این‌که قم دومین شهر مذهبی کشور است و همه‌روزه زائران بسیاری به آنجا سفر می‌کنند؛ بنابراین، رزرو بلیط قطار اصفهان قم برای تاریخ‌های خاصی مانند ایام ولادت‌، شهادت‌ها، فصل بهار و تابستان با استقبال بیشتری همراه است. چنان‌چه شما هم قصد سفر به شهر بارگاه حضرت معصومه را در روزهای شلوغ و پرمسافر دارید؛ لازم است که به نکات و ترفندهایی در این خصوص توجه کنید. در ادامه، به مهم‌ترین راهکارها اشاره خواهیم کرد. تا پایان همراه ما باشید.

11

برنامه‌ریزی برای سفر

اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که در زمان خرید بلیط پیش فروش قطار اصفهان قم باید به آن توجه داشته باشید، انجام یک برنامه‌ریزی دقیق برای سفر است. ازآنجایی‌که بلیط های سفر در روزهای شلوغ سریع‌تر رزرو می‌شوند؛ بنابراین، به‌منظور جلوگیری از به‌هم‌ریختگی برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده لازم است که از حدود دو هفته قبل بلیط قطار موردنظر خود را رزرو کنید. در این راستا و برای اطلاع از تاریخ پیش فروش بلیط ها، توصیه می‌شود که در یک سایت اینترنتی معتبر همچون فلای تودی عضو شوید؛ بدین‌ترتیب و به‌محض بازشدن سیستم رزرو، از‌طریق ایمیل یا پیامک به شما اطلاع‌رسانی خواهد شد.

شناخت قطارهای فعال در مسیر ریلی اصفهان به قم

ازآنجایی‌که قطار یکی از ایمن‌ترین و ارزان‌ترین روش‌های حمل‌ونقل است؛ بنابراین، زائران زیادی سفر با آن را ترجیح می‌دهند. با گسترش استقبال مسافران از سفرهای ریلی، به‌تدریج ترن‌های مختلفی در مسیر اصفهان به قم فعال شده‌اند که هر یک از آن‌ها خدمات متفاوتی را ارائه می‌دهند. شناخت امکانات ترن‌ها در‌نهایت به شما کمک می‌کند که دستگاه مناسب‌تری را برای سفر خود انتخاب کنید.

قطارهای رجا، فدک، بن‌ریل، جوپار، نورالرضا، ریل ترابر سبا، پارس لاریم، مهتاب سیرجم و زندگی، از‌جمله بهترین قطارهای اصفهان به قم هستند که هر کدام از آن‌ها خدمات شایسته‌ای را به مسافران ارائه می‌دهند. باتوجه‌به امکانات، فاصله ریلی و میزان بودجه خود، در‌نهایت می‌توانید مناسب‌ترین بلیط پیش فروش قطار را برای خود رزرو کنید.

آماده‌سازی مدارک

باتوجه‌به این‌که تعداد بلیط ‌های پیش فروش قطار محدود است و بسیاری از زائران سفر با این وسیله نقلیه را ترجیح می‌دهند؛ بنابراین، رزرو بلیط ها مخصوصا در روزهای شلوغ سال با سرعت بیشتری صورت می‌پذیرد. برای آن‌که بتوانید بلیط موردنظر خود را در تاریخ دلخواه خریداری کنید، توصیه می‌شود که از قبل اطلاعات شخصی مسافران را شامل نام شناسنامه‌ای، نام‌خانوادگی (همراه با پسوند)، تاریخ دقیق تولد و کد ملی، در برگه‌ای یادداشت کنید تا در زمان رزرو بلیط با مشکل مواجه نشوید. توجه داشته باشید که خرید بلیط قطار اصفهان قم زمانی نهایی می‌شود که عملیات پرداخت را انجام دهید و اطلاعات شخصی مسافران را در سامانه وارد کنید؛ پس از آن، بلیط الکترونیکی شما صادر خواهد شد.

رزرو زود‌هنگام بلیط

تنها اقدام مهم پس از دریافت پیامک پیش فروش بلیط قطار، رزرو سریع بلیط در تاریخ موردنظر است؛ بنابراین، به‌منظور جلوگیری از پیش‌آمد مشکلات احتمالی توصیه می‌شود که خرید خود را به روزهای پایانی مهلت اعلام‌شده محول نکنید.

22

نکات مهم در حین خرید پیش فروش بلیط قطار

ازآنجایی‌که ورودی سایت پیش فروش بلیط ها در تاریخ اعلام‌شده با ترافیک بیشتری همراه است؛ بنابراین، توصیه می‌شود که عملیات خرید را در اواخر شب انجام دهید. از دیگر نکات قابل‌توجه می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره کرد:

  • برای ورود سریع‌تر به سامانه، آدرس سایت را در مرورگرهای مختلف امتحان کنید.

  • به‌منظور جلوگیری از هرگونه اشتباه در زمان خرید، توصیه می‌شود که از‌طریق رایانه به سایت وارد شوید.

  • چنان‌چه بلیط موردنظر شما در تاریخ دلخواه رزرو شده بود، عملیات خرید را متوقف نکنید و بلیط را برای زمان دیگری رزرو فرمایید.

  • شرایط استرداد و کنسلی بلیط ها را قبل از عملیات پرداخت مطالعه کنید.

  • درصورت ناموفق‌بودن عملیات خرید، منتظر بازگشت وجه به کارت بانکی خود نباشید و فرایند را مجددا امتحان کنید. (مبلغ کسر‌شده طی ۲۴ الی ۷۲ ساعت کاری به‌حساب شما عودت داده خواهد شد.)

تجربه خریدی ارزان‌تر

چنان‌چه صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر برای شما اهمیت دارد؛ بهتر است قبل از رزرو نهایی بلیط، قیمت آن را در تاریخ‌های نزدیک به زمان دلخواه بررسی کنید. فلای تودی در سایت خود امکانی را تحت عنوان ابزار تقویم قیمتی فراهم آورده است که با استفاده از آن می‌توانید هزینه خرید بلیط در تاریخ‌های قبل و بعد از زمان مدنظر مشاهده فرمایید. با چنین قابلیتی درنهایت امکان خرید ارزان‌ترین بلیط را خواهید داشت. توجه داشته باشید که علاوه‌بر زمان خرید، مواردی همچون رزرو کوپه دربست، ثبت سفارش غذا و حمل خودرو با قطار نیز بر افزایش هزینه‌ها اثرگذارند. برای مسافرانی که محدودیت بودجه دارند، رزرو بلیط سالنی به‌جای کوپه‌ای توصیه می‌شود.

رزرو هتل

همان‌طور‌که در قسمت‌های قبل نیز اشاره شد، در روزهای شلوغ سال مانند ایام ولادت و شهادت، زائران بیشتری به شهر قم سفر می‌کنند؛ بنابراین، هتل‌ها و مسافرخانه‌های شهر نیز سریع‌تر در وضعیت تکمیل ظرفیت قرار می‌گیرند. به‌منظور جلوگیری از پیش‌آمد مشکلات احتمالی توصیه می‌شود که قبل از سفر، هتل موردنظر خود را به‌صورت آنلاین رزرو کنید. فلای تودی که از معتبرترین سایت‌های فروش بلیط قطار و هواپیما در سطح کشور است، امکانی را در سایت خود فراهم آورده که مسافران با استفاده از آن بتوانند بهترین هتل و اقامتگاه شهر قم را برای خود رزرو کنند. ‌جهت داشتن انتخابی بهتر، توجه به نظرات مسافران قبلی آن هتل یا مهمان‌سرا را از یاد نبرید؛ همچنین قوانین ورود و پذیرش هتل را قبل از رزرو نهایی مطالعه فرمایید.

33

مزایای خرید بلیط قطار اصفهان قم و رزرو هتل از فلای تودی

اولین و مهم‌ترین مزیت رزرو بلیط و هتل از سایت اینترنتی فلای تودی امکان مقایسه خدمات و قیمت‌هاست؛ بدین‌ترتیب، تجربه خریدی بهتر و اقتصادی‌تر در انتظار شما خواهد بود. امکان استرداد بلیط ها و کنسلی هتل یکی دیگر از مزایای دریافت خدمات از فروشگاه اینترنتی فلای تودی است؛ البته توجه داشته باشید که قوانین استردادی هر شرکت ریلی و اقامتگاه با دیگری تفاوت دارد. به‌منظور اطلاع دقیق از قوانین و حل مشکلات احتمالی، توصیه می‌شود که همواره با کارشناسان پشتیبانی سایت در ارتباط باشید؛ آن‌ها در هفت روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه‌روز پاسخگوی شما خواهند بود. به نظر شما دیگر مزایای خرید بلیط از سایت اینترنتی فلای تودی چیست؟

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار