|
|
کدخبر: ۵۰۴۷۹

وزیر کشور گفت: حفاظت جدی و دقیق از مرزهای سیستان و بلوچستان بیش از پیش در دستور کار قرار دارد و ظرف شش ماهه آینده آن بخش از مرز که هنوز مسدود نشده به‌ویژه در منطقه سراوان کنترل خواهد شد.

به گزارشامیدبه نقل از تسنیم؛ عبدالرضارحمانی‌فضلیبا استراتژیک خواندن سیستان و بلوچستان گفت: در نظر داریم سیستان و بلوچستان را که یک منطقه استراتژیک و راهبردی است در اولویت توسعه قرار دهیم که در همین راستا پروژه‌ای در دست مطالعه و بررسی است که در زمان‌بندی کوتاه اجرایی خواهد شد.

وی در ادامه، سیستان و بلوچستان را منطقه‌ای مهم برای سرمایه‌گذاری و توسعه پایدار عنوان کرد و افزود: با توجه به شرایطی که در این استان وجود دارد عدم توسعه یافتگی بزرگ‌ترین مشکل سیستان و بلوچستان است، لذا محور توسعه در طرحی که برای سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده صرفا اقتصادی است.

دبیرکل ستاد اظهار داشت: به دنبال جذب سرمایه‌ها و تولید و اشتغال در سیستان و بلوچستان هستیم که این موضوع مستلزم یک اجتماع ملی و منطقه‌ای با پشتیبانی مردم است.

رحمانی‌فضلی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حجم بالای ترانزیت مواد مخدر از طریق سیستان و بلوچستان، این استان را به اولویت اول وزارت کشور در زمینه مبارزه با مواد مخدر تبدیل کرده و اعتبارات ویژه‌ای در زمینه درمان و پیشگیری از اعتیاد برای سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده است.

وی گفت: باید با برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری ویژه از گسترش ترانزیت مواد مخدر از طریق مرزهای آبی کشور جلوگیری کرد.

دبیرکل ستاد در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: خلاءهای مرزی سراوان به زودی رفع شده و مرزهای سیستان و بلوچستان با جدیت و دقت بیشتری کنترل می‌شود.

رحمانی فضلی اضافه کرد: در زمینه موضوع حادثه تروریستی سراوان با کشور پاکستان دیپلماسی قوی داشته‌ایم و تذکرات لازم داده شده است.

وی اعلام کرد: با هدف ارتقاء امنیت مرزهای سیستان و بلوچستان بخشی از اعتبارات برای تامین دوربین‌های مرزی اختصاص یافته و تجهیزات لازم به‌منظور راهسازی در نقاط مرزی سراوان انتقال پیدا کرده است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در پایان خاطرنشان ساخت: یکسری اقدامات فنی و اطلاعاتی برای ارتقاء امنیت مرزهای سیستان و بلوچستان پیش بینی شده که هم اینک در حال اجرا است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار