|
|
کدخبر: ۵۴۴۷۸

رئیس اداره مهندسی راهور تهران گفت: سال گذشته ۸۱۹ نفر در حوادثرانندگی و ترافیکی تهران کشته شدند.

به گزارشامیدبه نقل از مهر، سرهنگ مراد مرادی در نخستین همایش اورژانس هوایی اظهار داشت: سال ۹۱ در حوزه تهران بزرگ بیش از ۲۵ هزار نفر نیز در حوادثرانندگی مجروح شدند. در حال حاضر حوادثجاده ای و ترافیکی دومین علت مرگ و میر در ایران است.

وی افزود: در طول یک سال حدود ۲۸ هزار میلیارد تومان زیان ناشی از تصادفات رانندگی به کشور تحمیل می شود و بیش از ۲۰ هزار نفر در حوادثرانندگی جاده ای و ترافیکی کشور کشته می شوند. با نگاهی به این آمار نیاز به امداد رسانی و انتقال سریع مصدومان حوادثرانندگی بیش از پیش احساس می شود.

رئیس اداره مهندسی راهور تهران با اشاره به آمار تلفات رانندگی در سال گذشته خاطر نشان کرد؛ سال ۹۰ به ازای هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه ۹ نفر کشته شدند. همچنین به ازای هر صد هزار نفر جمعیت ۲۶ نفر در حوادثرانندگی جان خود را از دست دادند.

وی تاکید کرد؛ سال گذشته در تهران ۴۹ درصد قربانیان عابر پیاده، ۲۷ درصد موتوسیکلت سواران. ۲۲ درصد رانندگان و سرنشینان خودروها بودند. همچنین بر اساس آمار پزشکی قانونی سال گذشته در تهران ۸۱۹ نفر کشته شدند که در مقایسه با ۹۰۶ کشته سال ۹۰ شاهد کاهش ۸۷ نفری قربانیان بودیم.

وی گفت: بین ۵۰ تا ۶۰ درصد کشته شدگانحوادثرانندگیو ترافیکی در حین انتقال به مراکز درمانی و یا در بیمارستان فوت کرده اند.

سرهنگ مرادی افزود: در دنیا زمان طلایی برای رسیدن به صحنه تصادفات رانندگی و ترافیکی کمتر از ۱۰ دقیقه است که این زمان در ایران در زمان خلوت بودن خیابان ها و نبود ترافیک تا ۱۵ دقیقه طول می کشد که این موضوع باعثجانباختن مصدومان این گونه حوادثمی شود. بر اساس آمار بین ۵۰ تا ۶۰ درصد کشته شدگان حوادثرانندگی و ترافیکی هنگام انتقال به مراکز درمانی و یا در بیمارستان فوت کرده اند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار