|
|
کدخبر: ۱۰۵۸۴۵

در حقیقت، غذاهایی نیز وجود دارد که شما می توانید دیروقت مصرف کنید و سوخت چربی های زائد بدن تان را سرعت ببخشید. باید بدانید در این مواقع، کدام مواد غذایی را مصرف و از کدام مواد حذر کنید.

به گزارشامید،حتماً شنیده اید برای کسانی که می خواهند وزن کم کنند، خوردن غذا قبل از خواب ممنوع است. همچنین شنیده اید که خوردن وعده شام در دیروقت، بدون شک، وزن شما را بالا می برد. گفتنی است تمام غذاهایی که شما بعد از ساعت ۷ شب می خورید، در قسمت های شکم، ران، پهلو و باسن تبدیل به چربی نیم شود. در حقیقت، غذاهایی نیز وجود دارد که شما می توانید دیروقت مصرف کنید و سوخت چربی های زائد بدن تان را سرعت ببخشید. باید بدانید در این مواقع، کدام مواد غذایی را مصرف و از کدام مواد حذر کنید.

آنچه باید بدانید


قبل از خواب، کربوهیدرات مصرف نکنید و به جای آن از پروتئین های با کیفیت بالا که به آهستگی هضم می شود، استفاده کنید. مصرف کربوهیدرات باعثافزایش قابل توجه ذخیره سازی هورمون انسولین می شود. در نتیجه باعثجلوگیری از سوخت چربی ها خواهد شد. پس می بینید که خوردن کربوهیدرات ها در ساعات شب، فاجعه ای برای سوخت و ساز بدن است. در عوض مصرف پروتئین هایی که به سهولت هضم می شود(چنانچه در طول روز ورزش کرده باشید)، در طول شب به حفظ عضلات شما در حین از دست دادن چربی می کند.

در ادامه برخی از بهترین گزینه های خوراکی قبل از خواب را یادآور می شویم:

۱. پروتئین حیوانی و دریایی(به جز گوشت قرمز)


منابع پروتئینی دریایی مانند ماهی، بوقلمون و مرغ بهترین انتخاب قبل از خواب است، زیرا به آرامی هضم و باعثترشح بسیار کم انسولین می شود. علاوه بر این پروتئین های حیوانی و دریایی به تولید هورمون گلوکان کمک می کند. این هورمون به شکسته شدن کربوهیدرات ها و چربی های ذخیره شده در بدن و سوختن و تبدیل آن به انرژی کمک بسزایی می کند. در واقع، با یک تیر، دو نشان می زنید.
لازم به یادآوری است از مصرف گوشت قرمز در شب به دلیل داشتن انسولین بالا خودداری کنید.

۲. پروتئین های نباتی با کیفیت بالا، کربوهیدرات های پایین و چربی های مفید


از تنقلاتی مانند بادام، گردو و فندق می توانید قبل از خواب استفاده کنید. این تنقلات پروتئین بالا و چربی مفید دارد.
همچنین قبل از خواب از پروتئین های ساده استفاده نکنید، چون نسبت به نان سفید، انسولین بیشتری ترشح می کند. حتماً از پروتئین های با کیفیت بالا و هضم آسان استفاده کنید، چون در مدت زمان طولانی تر در بدن منتشر می شود.

۳. سبزی های سبز رنگ


سبزی ها به عنوان پروتئین در نظر گرفته نمی شود ولی نشاسته بالایی دارد که به خوبی احساس گرسنگی را از بین می برد. یک ظرف بزرگ سبزی، نه تنها میل به خوردن را تامین می کند، بلکه ویتامین های لازم را نیز برای بدن تامین می کند.

۴. پنیر و مشتقات آن


پنیر به آرامی هضم می شود، معده را به خوبی پر می کند تا برای چندین ساعت توسط بدن جذب شود و سوخت کافی به بدن برساند. پنیر به عنوان منبع پروتئینی، به تحریک و انتشار هورمون گلوکان کمک می کند و انتخاب خوبی قبل از خواب است. فقط اطمینان حاصل کنید پنیری که انتخاب می کنید، از نوع ساده باشد.

کدبانو / شماره ۴ / بهمن ماه ۹۲ / مترجم زبان انگلیسی / نسرین مشکی / صفحه ۳۹

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار