|
|
کدخبر: ۱۵۶۳۷۱

با خوردن این گیاه احساس گرسنگی و میل به پرخوری و ریزه خواری را کاهش دهید.

به گزارشافکارنیوز، می خواهید خوش اندام شوید اما نمی توانید اشتهای زیادتان را کنترل کنید؟ نمی توانید از ریزه خواری و پرخوری دست بکشید؟ بدون شک گام اول برای کاهش وزن اصلاح برنامه ی غذایی و کم کردن اشتها می باشد. خبر خوش برایتان این است که می توانید با خوردن اسفناج احساس گرسنگی و میل به پرخوری و ریزه خواری را کاهش دهید. این خبر خوش مدیون زحمات و بررسی های محققان سوئدی است که معتقدند غذای محبوب ملوان زبل یک ضداشتهای معجزه گر است.

به گفته ی محققان سوئدی اسفناج حاوی ترکیباتی به نام تیلاکوئیدها می باشد که در غشای برگ های سبز قرار دارند. این ترکیبات باعثکندی هضم لیپیدها شده و روده ها را به کار می گیرد و همین مسئله هم باعثافزایش هرچه بیشتر هورمون های سیری می شود.

البته محققان بر این باور هستند که خوردن اسفناج به تنهایی کافی نیست. باید این سبزیجات مفید را خرد و کاملاً له کنید تا تیلاکوئیدهای آن به خوبی آزاد شوند. چون بدن ما نمی تواند به طور مستقیم این ترکیبات را تفکیک و جذب کند.

محققان روی ۱۵ داوطلب که هر روز صبح پودر اسفناج را در آب حل کرده و می نوشیدند بررسی هایی انجام دادند.

نتیجه این بررسی ها نشان می دهد که این افراد در طول روز میلی به ریزه خواری ندارند و به خوبی اشتهایشان را کنترل می کنند. به همین دلیل محققان توصیه می کنند اگر به دنبال ضداشتها می گردید به جای مصرف قرص و دارو به سراغ اسفناج بروید.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار