|
|
کدخبر: ۱۷۴۳۸۳

سلامت > عمومی - همشهری آنلاین: سازمان دارو و غذای آمریکا امکان استفاده از بازوی روباتیکی صیقلی با توانایی برداشتن و حمل اجسام سنگین و یا ظریف و شکننده که می تواند زندگی افراد معلول را متحول سازد، تایید کرد.

براساس گزارش ایندیپندنت، ْ این بازوی روباتیک که FDA به تازگی استفاده از آن را برای افراد دارای نقص عضو تایید کرده است، یکی از محصولات بنیانگذار شرکت Segway است، ماشین دوچرخ مشهوری که سال ۲۰۰۱ با هدف متحول ساختن سفرهای درون شهری وارد بازار شد، اما پس از مدتی به خاطر وقوع رویداد های ناگوار برای کاربرانش مشهور شد.

این بازو توسط دین کمن که در سال ۲۰۰۹ شرکت Segway را به فروش رساند، طراحی شده و ابعاد، وزن، شکل و قدرت نگه داشتن اجسام توسط آن با دست انسان بالغ برابری می کند.

به گفته کریستی فورمن از مرکز تجهیزات و بهداشت رادیولوژیکی سازمان غذا و داروی آمریکا، این اندام روباتیک به افراد کمک خواهد کرد تا به شیوه ای نزدیک به حرکات طبیعی دست به انجام کارهای پیچیده بپردازند. برای مثال می توانند موهای خود را شانه بزنند، غذا بخورند، از کلید های مختلف برای قفل کردن درها استفاده کنند و زیپ کیفهای خود را باز و بسته کنند.

کامن نام این بازو را با الهام از شخصیت لوک اسکای واکر، از شخصیت های فیلم جنگ های ستاره ای محصول سال ۱۹۸۰، لوک انتخاب کرده است. این بازو با سرمایه گذاری دارپا، آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی پنتاگون، با هدف بهبود بخشیدن زندگی بیش از هزار و ۸۰۰ سربازی که در جنگ هایعراقوافغانستاندچار نقص عضو شده اند ساخته شده است.

به گفته محققان با کمک انگشتان این بازو می توان اجسامی ظریف و شکننده مانند دانه انگور را از روی زمین برداشت و همچنین فرد می تواند با کمک آن از ابزارهای سنگین مانند دریل دستی نیز استفاده کند. حرکات بازو توسط سیگنال های دریافتی از الکترود هایی کنترل می شود که فعالیت های الکتریکی ناشی از انقباض ماهیچه ها را ردیابی می کنند. بازو سپس می تواند با ترکیبی از کلید ها و حسگرها ۱۰ حرکت مختلف را انجام دهد.

کمن پیش از این نیز طراحی های جالب توجهی برای کمک به بیماران ارائه کرده بود: اولین پمپ انسولین پوشیدنی، دستگاه قابل حمل دیالیز برای بیماران کلیوی و ویلچیر برقی مخصوص حرکت روی تمامی سطوح.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار