|
|
کدخبر: ۱۷۶۱۰۹

یک شرکت ژاپنی قصد دارد نخستین تبلیغات تجاری را بر روی سطح ماه اجرا کرده و یک قوطی نوشابه بدون الکل را به سطح تنها قمر زمین ببرد.

به گزارشافکارنیوز، شرکت نوشابه سازی " اوتسوکا " اعلام کرد قصد دارد یک قوطی نوشابه بدون الکل " پوکاری " را که پیام هایی بر روی آن نقش بسته در سال ۲۰۱۵ به ماه بفرستد.

این پیام که متن آن را کودکان و کاربران اینترنت ژاپنی تهیه کرده اند، قرار است بر روی ۱۲۰ ورقه تیتانیومی ذخیره شده و در یک فرودگر موسوم به " کپسول رویا " قرار داده شود.

بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، این کپسول از فلوریدای آمریکا در اکتبر ۲۰۱۵ پرتاب خواهد شد.

مقامات این شرکت نوشابه سازی می گویند تا کنون سفرهای فضایی فقط در سطح پروژه های ملی امکان پذیر بوده اما اکنون می خواهیم در قالب یک سفر تجاری و تبلیغاتی به ماه برویم.

این کپسول از تیتانیوم ساخته شده و شبیه قوطی نوشابه بدون الکل پوکاری است و هزار گرم وزن دارد.

این کپسول به گونه ای طرای شده است که بتواند در محیط سخت ماه که دمای شب و روز آن بین منفی ۱۷۰ تا مثبت ۱۱۰ درجه سانتی گراد است دوام بیاورد.

این کپسول قرار است با موشک فالکون ۹ و طی یک سفر چهار و نیم روزه به ماه برسد.

فالکون ۹ که توسط شرکت " اسپیس ایکس " برای سفرهای فضایی ساخته شده است تا کنون سه ماموریت موفقیت آمیز ارسال محموله به ایستگاه فضایی بین المللی را انجام داده است. با این حال ماموریت اکتبر ۲۰۱۵ می تواند نخستین ماموریت موفقیت آمیز این موشک به ماه باشد.

بر اساس این گزارش، وقتی فالکون ۹ بوستر مرحله دوم خود را روشن کرد و سفر چهار و نیم روزه اش به ماه پایان گرفت، قوطی نوشابه پوکاری توسط فرودگری به نام " گریفین " به سطح ماه برده خواهد شد.

شرکت فناوری روبات های فضایی Astrobotic Technology ' s سازنده فرودگر گریفین امیدوار است با این سفر جایزه ۲۰ میلیون دلاری " لونار ایکس پرایز گوگل " را از آن خود کند. گفته می شود گریفین می تواند ۵۰۰ متر بر روی سطح ماه حرکت کرده و تصاویر با شفافیت بالا به زمین ارسال کند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار