|
|
کدخبر: ۱۷۷۲۸۳

نینا محجوب، مهندس ایرانی و همکارانش به عنوان یکی از برندگان رقابت حل مشکل جمعیت نیویورک امریکا معرفی شدند.

به گزارشافکارنیوز، مجله «متروپلیس» مدتی پیش برای رقابت «شهرهای زنده» خود از شرکت کنندگان خواست راهکارهایی را برای حل بحران مسکن پیش روی شهر نیویورک ارائه دهند. بر اساس ادعای این مجله، انتظار می رود این شهر تا سال ۲۰۴۰ پذیرای بیش از یک میلیون سکنه بیشتر باشد و این امر مشکلات مضاعفی برای حمل و نقل و مسکن ایجاد می کند.

این رقابت به دنبال طرح هایی بود که در پنج بخش نیویورک قابل پیاده سازی باشند. همچنین از شرکت کنندگان خواسته شده بود دوام پذیری، استراتژی های چندکاربرده، امکانات رفاهی سبک زندگی و طرح چند نسلی نیز در نظر گرفته شود.

طرح «ویو» برنده نخست رقابت مزبور، توسط «اندرو دافین» و شرکت NBRS + Partners ارائه شد و در واقع، بازتوسعه خط ریلی West Side Line است که در سال ۱۹۳۴ و پیش از بلااستفاده شدن آن افتتاح شده بود.

برنده دوم این رقابت نیز چاد کلوگ، ماتیو بولز و نینا محجوب از شرکت طراحی AMLGM معرفی شدند. طرح Urban Alloy آن ها تبادل بین جاده های بزرگ و حمل و نقل ریلی را میسر می کند و شامل ساختاری با پیچک های فولادی وسیعی است که خطوط قطار و آزادراه ها را شامل می شود و نقطه اتصال مرکزی برای مردم نیویورک است. علاوه بر داشتن هاب حمل ونقل، این ساختار همچنین دارای واحدهای مسکونی و فضاهای سرگرمی است که توسط ارتباطات حمل و نقلی به آسانی در دسترس قرار می گیرد.

هر یک از این برندگان ۱۰ هزار دلار امریکا را به عنوان جایزه دریافت می کنند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار