|
|
کدخبر: ۱۸۰۴۱۷

کشته شدن فرمانده نیروهای ویژه پلیس قندهار، کشته شدن 10 فرمانده محلی طالبان در فراه و بازداشت فرماندارطالبان در هلمند مهم‌ترین رویدادهای امنیتی امروز چهارشنبه 29 فروردین افغانستان است.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، کشته شدن فرمانده نیروهای ویژه پلیس قندهار، کشته شدن 10 فرمانده محلی طالبان در فراه، بازداشت 2 تن به اتهام ترور نیروهای امنیتی در غزنی، بازداشت فرماندار طالبان در هلمند، مهمترین رویدادهای امنیتی امروز چهارشنبه 29 فروردین افغانستان است.

کشته شدن فرمانده نیروهای ویژه پلیس قندهار

مقام‌های امنیتی ولایت قندهار می‌گویند که حوالی ساعت ۹:۳۰ صبح امروز چهارشنبه، یک مقام بلندپایه پلیس این ولایت، در انفجار مین جاسازی شده کشته و چهار سرباز پلیس مجروح شدند.

این مقام‌های می‌افزایند که در جاده منتهی به دفتر والی قندهار در منطقه حضرت جی بابا بر خودرو حامل ژنرال جانان، فرمانده نیروی واکنش سریع مین جاسازی شده بود که در نتیجه انفجار آن، این مقام بلند پایه پلیس کشته شد.

به گزارش فارس، یک مقام امنیتی در قندهار، کشته شدن ژنرال جانان را در این انفجار تائید کرد.

کشته شدن 10 فرمانده محلی طالبان در فراه

وزارت دفاع ملی افغانستان می‌گوید که در حملات هوایی نیروهای افغان و خارجی بر مواضع تروریست‌ها در ولایت فراه، تلفات سنگینی به آنها وارد شده است.

وزارت دفاع ملی افغانستان با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که نیروهای هوایی ارتش ملی این کشور و نیروهای خارجی مواضع طالبان در شهرستان پشترود فراه را بمباران کردند.

به گزارش فارس، در نتیجه این حملات هوایی، 37 تروریست از جمله 10 فرمانده محلی آنان کشته و 8 تروریست دیگر زخمی شده اند.

بازداشت 2 تن به اتهام ترور نیروهای امنیتی در غزنی

مسئولان امنیتی در ولایت غزنی اعلام کردند که پلیس این ولایت دو تن را به اتهام ترور نیروهای امنیتی و بزرگان قومی با تفنگچه‌های بی‌صدا، بازداشت کرده‌ است.

به گزارش فارس، دفتر مطبوعاتی والی غزنی با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که این افراد طی یک عملیات از مربوطات شهر غزنی بازداشت شده‌اند.

بازداشت فرماندار خودخوانده طالبان در هلمند

مسئولان امنیتی در ولایت هلمند گزارش می‌دهند که فرماندار خودخوانده گروه طالبان در شهرستان واشیر آن ولایت بازداشت شده‌است.

رسانه‌های داخلی افغانستان به نقل از مسؤولان امنیتی گزارش داده که فرماندار خودخوانده گروه طالبان در شهرستان واشیر هلمند،در یک عملیات ویژه نیروهای امنیت ملی بازداشت شده‌است.

به گزارش فارس، مسئولان امنیتی در ولایت هلمند از فرماندار خودخوانده گروه طالبان به نام ذبیح‌الله نام برده‌اند.

بازداشت مسئول امر به معروف داعش در ننگرهار

دفتر مطبوعاتی والی ننگرهار با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که این عضو داعش (منور) صبح روزسه‌شنبه (۲۸ حمل) در حالی از منطقه‌ «یاغی‌بند» شهرستان هسکه‌مینه‌ی این ولایت بازداشت شد که چادری زنانه پوشیده بود و قصد داشت با همکاری با دو تن دیگر به قرارگاه گروه خود برود.

بر اساس این خبر، این شخص ساکن شهرستان الینگار ولایت لغمان است.

به گزارش فارس، دفتر والی ننگرهار گفته است که این بازداشت‌شدگان اکنون در فرماندهی پلیس به‌سر می‌برند و تحقیقات در مورد فعالیت این گروه جریان دارد.

کشته شدن سه عضو ارشد طالبان در کاپیسا

مقام‌های محلی در کاپیسا، از کشته‌شدن 11 عضو طالبان، از جمله سه عضو ارشد در عملیات مشترک نیروهای دولتی در این ولایت، خبر می‌دهند.

محمدرزاق یعقوبی، فرمانده پلیس کاپیسا، می‌گوید که این عملیات از یک هفته پیش تاکنون در بخش‌های ناامن شهرستان نجراب این ولایت، ادامه دارد.

به گزارش فارس، وی می‌افزاید که سه‌عضو کلیدی گروه طالبان، به‌نام‌های ملاه فدایی، عبیده و اسلام‌یار، در میان کشته و زخمی‌های این عملیات هستند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار