|
|
کدخبر: ۱۸۵۱۱۲

یکی از مواردی که می‌تواند روی زیبایی طبیعی پوست انسان اثر بگذارند وجود جوش‌های سر سیاه در صورت است.

یکی از مواردی که می‌تواند روی زیبایی طبیعی پوست انسان اثر بگذارند وجود جوش‌های سر سیاه در صورت است، در این مطلب به صورت علمی درباره‌ی چیستی و چگونگی رفع آن صحبت خواهیم کرد.
 

جوش‌ سرسیاه چیست؟

جوش های سر سیاه گونه ای از جوش ها هستند که در سطح پوست رشد می‌کنند. این لکه ها هنگامی به وجود می‌آیند که چربی و باکتری‌ها، زیر پوست شما به دام افتاده اندو معمولاً بر روی صورت گردن و کمر مشاهده می‌شوند. هرگاه پوست روی جوش ها بترکد، جوش ها در معرض نور و هوا، دی اکسید می شوند و به رنگ تیره و سیاه تغییر رنگ خواهند داد. هرچند هر نوع پوستی ممکن است دچار جوش سر سیاه شود اما این جوش های سرسیاه بیشتر در پوست های چرب تجمع می‌کنند.
اکثر مردم در بعضی از مقاطع زندگی خود از داشتن جوش سر سیاه به شکل فصلی یا در اولین مراحل تشکیل آکنه رنج می‌برند. این مسئله که شما باید پوست خود را پاکیزه کنید و پاکیزه نگاه دارید بسیار مهم است تا از پیشرفت جوش سر سیاه خود به سمت نوع های پیشرفته آکنه جلوگیری کنید.
جوش های سرسیاه، نوعی آکنه خفیف هستند که معمولا روی صورت تشکیل می شوند، اما در جاهای دیگری از بدن نیز می توانند ظاهر شوند:
  • کمر
  • قفسه سینه
  • گردن
  • بازوها
  • شانه ها

 

علت به وجود آمدن جوش سر سیاه روی بینی

جوش‌های سرسیاه در اثر مسدود شدن فولیکول مو در پوست شما به وجود می‌آید. هر فولیکول شامل یک مو و یک غده چربی است؛ این غده، چربی با نام سبوم تولید می‌کند که باعث نرم نگه داشتن پوست شما می‌شود.
در صورت تجمع سلول‌های مرده پوست و چربی‌های تولید شده توسط غدد چربی در منافذ فولیکول پوست، برآمدگی‌هایی به نام کومدون (comedo) تشکیل می‌شود. پس از تشکیل کومدون، اگر پوست بالای آن بسته بماند، به آن جوش سرسفید گفته می‌شود، اما در صورتی که پوست بالای آن باز شود، کومدون در اثر تماس با هوا به رنگ سیاه درآمده و به آن جوش سرسیاه می‌گویند.
بعضی از فاکتورهایی که موجب افزایش شانس ابتلا به آکنه و جوش‌های سرسیاه می‌شوند عبارت‌اند از:
  • تولید بیش از حد چربی در بدن
  • تجمع باکتری‌های  پروپیونی باکتریوم آکنه روی پوست 
  • تحریک فولیکول‌های مو، هنگامی که سلول‌های مرده پوست به طور منظم ریزش نمی‌کنند
  • قرار داشتن در دوره تغییرات هورمونی (که موجب افزایش تولید چربی بدن در دوران نوجوانی می‌شود)، قاعدگی یا مصرف قرص‌های ضد بارداری
  • مصرف داروهای خاص، از جمله کورتیکواستروئید‌ها، لیتیوم یا آندروژن‌ها​​​جوش های سر سیاه صورت_12 روش فوری برای از بین بردن جوش های سر سیاه در منزل
عده‌ای بر این باورند که تغذیه شما می‌تواند در ابتلا به آکنه تاثیرگذار باشد. مطابق این فرض، فرآورده‌های لبنی و غذاهایی که باعث افزایش قند خون می‌شوند، مانند کربوهیدرات‌ها، می‌توانند در تحریک آکنه تاثیر داشته باشند، اما محققان هنوز ارتباط قدرتمندی میان آکنه و تغذیه پیدا نکرده‌اند.
 

علائم جوش سر سیاه چیست؟

از آنجایی که مشخص ترین علامت این مدل جوش، تیرگی آن هاست، تشخیص این دسته از جوش ها چندان دشوار نمی باشد. جوش های سر سیاه به ارامی رشد می کنند اما مانند جوش های سر سفید ملتهب نیستند. جوش های سر سفید به واسطه ورود باکتری ها به دهانه های خروجی فولیکول های مو شکل می گیرند. به همین دلیل است که جوش های سرسفید غالبا با التهاب و قرمزی همراه هستند.
 

جلوگیری از جوش های سرسیاه

در ادامه چند راه حل ساده و خانگی را معرفی خواهیم کرد که می توانند از بروز جوش های سرسیاه جلوگیری کنند. این روش ها بسیار آسان هستند و هزینه زیادی نیز ندارند.
  • شستشوی مرتب پوست
پس از بیدار شدن از خواب و قبل از رفتن به رختخواب در پایان روز، صورت خود را خوب بشویید تا چربی های پوست کامل از بین بروند. البته توجه داشته باشید که شستن پوست بیش از دوبار در طول روز می تواند سبب حساسیت بیشتر آن و بدتر شدن شرایط آکنه ها شود.
برای سم زدایی و شستن پوست خود از پاک کننده های ملایم استفاده کنید تا سبب تحریک یا قرمزی پوست نشوند. برخی از محصولات پاک کننده مخصوص آکنه هستند و ترکیبات ضد باکتریایی دارند. این دسته از پاک کننده ها می تواند برای از بین بردن باکتری های گیر افتاده در منافذ پوست، مفید باشند. 
اگر موهای چربی دارید، بهتر است هر روز آنها را بشویید. چربی های مو می توانند به راحتی سبب مسدود شدن منافذ پوست شما شوند. همچنین بهتر است صورت خود را پس از مصرف غذاهای چرب یا پخت و پز نیز بشویید چرا که این چربی ها نیز می توانند سبب بسته شدن منافذ پوست گردند.
  • استفاده از محصولات بدون چربی
استفاده از محصولاتی که حاوی چربی هستند، می تواند سبب پیدایش جوش های سرسیاه و آکنه در صورت شود. برای جلوگیری از بروز چنین شرایطی، بهتر است محصولات آرایشی، لوسیون ها و ضد آفتاب های بدون چربی یا مخصوص آکنه را انتخاب کنید.
  •  از لایه بردارها استفاده کنید.
اسکراب ها و ماسک های لایه بردار می توانند با از بین بردن سلول های مرده پوست، به کاهش جوش های سر سیاه و آکنه کمک کنند. به دنبال محصولاتی باشید که پوست شما را تحریک نکنند.
از بین رفتن جوش های سرسیاه بینی_12 روش فوری برای از بین بردن جوش های سر سیاه در منزل

تاثیر تغذیه روی جوش سر سیاه بینی

برخی از مردم بر این باورند که هر چیزی که می خورند یا می نوشند می تواند بر ایجاد آکنه و جوش سر سیاه بینی تأثیر بگذارد. لبنیات و غذاهایی که سطوح قندخون را افزایش می دهند، مانند کربوهیدرات ها ممکن است در ایجاد جوش نقش داشته باشند، اما محققان هنوز قانع نشده اند که تغذیه مستقیماً روی جوش تاثیر بگذارد.

 

روش های فوری و قطعی برای از بین بردن جوش های سرسیاه

جوش سرسیاه در اثر آلودگی ایجاد نمی‌شود، پس لایه‌برداری بیش‌ازحد پوست روش مناسبی برای رهایی از شر این نوع جوش نیست و حتی ممکن است باعث بدتر شدن آن شود، زیرا این کار باعث خشکی پوست می‌شود و موجب می‌شود تا چربی بیشتری ترشح شود،‌ پس این کار درست نیست. به همین دلیل نباید هیچ‌یک از روش‌های از بین بردن جوش سرسیاه را بیشتر از ٢ الی ۳ بار در هفته تکرار کنید.
 
  • خاک رس
خاک رسِ بنتونیت ماده‌ای معدنی، غنی و التیام‌بخش است که در برخی کشورها عمدتا برای درمان بیمار‌ی‌های پوستی از آن استفاده می‌شود. به این دلیل که مولکول‌های آن وقتی خیس می‌شوند بار الکتریکی دارند که باعث می‌شود چربی و سایر ناخالصی‌های منافذ پوست بیرون کشیده شود. وقتی ماسک خاک رس را روی پوست‌تان می‌گذارید، هم مواد معدنی آن جذب پوست می‌شود و هم جوش سرسیاه از پوست خارج می‌شود،‌ همچنین این ماده به گردش خون کمک می‌کند و موجب روشن شدن پوست می‌شود و پوستی سالم و بدون لک را برای‌تان به ارمغان می‌آورد.
می‌توانید خاک رس را با آب یا سرکه سیب مخلوط کنید که البته برای پوست‌های حساس و خشک ممکن است مناسب نباشد. زمانی که این ماسک را می‌گذارید، حس می‌کنید صورت‌تان در حال سفت و خشک شدن است، می‌توانید اجازه بدهید ماسک روی صورت‌تان به‌طور کامل خشک شود یا نه، البته می‌توانید بعد از شست‌وشو از مرطوب‌کننده استفاده کنید اما ممکن است این ماسک برای افرادی که پوست خشکی دارند مناسب نباشد و آنها را اذیت کند.
وسایل موردنیاز برای تهیه‌ی این ماسک:
یک قاشق چای‌خوری خاک رس،
و آب یا سرکه سیب.
دستورالعمل:
خاک رس را با مقداری آب یا سرکه سیب مخلوط کنید تا به‌صورت خمیری سفت دربیاید. با نوک انگشتان‌تان لایه‌ای نازک از این خمیر را روی صورت بگذارید و اجازه بدهید ۱۰ الی ۲۵ دقیقه (با توجه به میزان خشکی پوست‌تان) روی صورت‌ بماند، سپس صورت‌تان را با آب ولرم بشویید و روی آن مرطوب‌کننده بمالید.
 
 
  • ماسک سفیده‌ی تخم‌مرغ
سفیده‌ی تخم‌مرغ ماسکی ساده است که برای پر کردن موقت منافذ پوست استفاده می‌شود،‌ بنابراین هم جوش سرسیاه را از بین‌ می‌برد هم مانع از ایجاد آن می‌شود. سفیده‌ی تخم‌مرغ سرشار از مواد مغذی برای پوست است و نسبت به سایر درمان‌های جوش سرسیاه خشکی کمتری ایجاد می‌کند.
وسایل موردنیاز برای تهیه‌ی این ماسک:
تخم‌مرغ،
دستمال کاغذی،
یک کاسه‌ی کوچک،
و یک حوله‌ی تمیز.
دستورالعمل:
زرده و سفیده‌ی تخم‌مرغ را از هم جدا کنید و صورت‌تان را بشویید،‌ سپس صورت را خشک کنید و لایه‌ای نازک از سفیده‌ی تخم‌مرغ را روی آن بمالید. در اینجا دو روش وجود دارد:
روی سفیده‌‌ی تخم‌مرغ که روی صورت‌تان است، یک دستمال کاغذی قرار بدهید و آن را به آرامی به صورت‌تان بفشارید،. اجازه بدهید لایه‌ی اول خشک شود، سپس روی آن لایه‌‌ی دیگری از سفیده‌ی تخم‌مرغ بمالید. با انگشتان به آرامی روی آن ضربه بزنید طوری که دستمال‌ها تکان نخورد، سپس سومین لایه را روی آن بمالید. وقتی ماسک خشک شد، صورت حالت جمع‌شدگی پیدا می‌کند. حالا دستمال‌ها را بردارید و به آرامی صورت‌تان را بشویید. سپس آن را خشک کنید و مرطوب‌کننده بزنید.
روش دیگر این است که می‌توانید بدون استفاده از دستمال کاغذی ۳ تا ۵ لایه سفیده‌ی تخم‌مرغ را پس از خشک شدن هر لایه روی صورت بمالید، اگر لایه‌ی قبلی خشک نشده باشد، این ماسک فایده‌ای ندارد.
 
  • استفاده از پاک کننده‌های حاوی سالیسیلیک اسید 
به جای بنزوئیل پراکساید، به دنبال محصولات بدون نسخه‌ای باشید که حاوی اسید سالیسیلیک هستند. اسید سالیسیلیک ماده‌ای طبیعی است که از پوست درخت بید (یا به روش سینتتیک) به دست می‌آید و برای از بین بردن و پاکسازی صورت از جوش سر سیاه و سرسفید مناسب است، زیرا می‌تواند موجب تجزیه عناصری شود که منافذ پوست را مسدود می‌کنند. یعنی چربی اضافه و سلول‌های مرده پوست. 
با انتخاب محصولات پاک کننده حاوی اسید سالیسیلیک و مصرف روزانه آن، می‌توانید علاوه بر از بین بردن این عناصر، آلودگی، چربی و مواد آرایشی را نیز از روی پوست خود پاک کنید.
اگرچه باز هم لازم است که صورت خود را روزی دو بار بشویید، اما برای شروع می‌توانید فقط شب‌ها از این پاک‌کننده استفاده کرده و صبح‌ها نیز از پاک‌کننده معمول خود استفاده کنید. هنگامی که پوست‌تان به این محصول عادت کرد، می‌توانید روزی دو بار، صبح و شب، از آن استفاده کنید.
برخی از افراد به اسید سالیسیلیک حساسیت دارند و ممکن است نتوانند بیشتر از هر چند روز یک بار، از محصولات حاوی این ماده استفاده کنند. چنانچه حساسیت پوستی شما ادامه‌دار شد، مصرف آن را قطع کنید. برای پیشگیری از بروز واکنش آلرژیک نیز بهتر است ابتدا با فاصله‌های زمانی، از محصولات حاوی درصد پایین سالیسیلیک اسید استفاده کنید، هنگامی که تحمل پوست شما بالا رفت، به تدریج تعداد دفعات استفاده هفتگی را بیشتر کنید و کم‌کم از محصولات تخصصی حاوی درصد بالاتر سالیسیلیک اسید هم می‌توانید بهره ببرید.
 
  • ماسک شیر و عسل
شیر و عسل هر دو خواصی دارند که برای پوست خوب است. عسل خاصیت ضدباکتریایی دارد و اسید لاکتیک موجود در شیر موجب نرمی و لطافت پوست می‌شود. در اینجا این دو ماده‌ی مفید با هم ترکیب می‌شوند تا حالت چسبناک پیدا کنند و به عنوان ماسک برای جوش سرسیاه استفاده شوند.
وسایل موردنیاز برای تهیه‌ی این ماسک:
یک قاشق سوپ‌خوری عسل خام و ارگانیک،
یک قاشق چای‌خوری شیر،
و نوار نخی تمیز.
دستورالعمل:
یک قاشق سوپ‌خوری عسل خام و ارگانیک را با یک قاشق چای‌خوری شیر مخلوط کنید و بگذارید ۵ تا ۱۰ دقیقه در مایکروویو بماند تا گرم شود سپس دوباره آن را هم بزنید. وقتی به دمای مناسب رسید، یک لایه‌ی نازک از آن را روی جوش‌های سرسیاه بمالید و به آرامی اما محکم یک نوار پارچه‌ای و نخی روی آن بگذارید، بعد از ۲۰ دقیقه پارچه‌ها را به آرامی بردارید، صورت را با آب سرد بشویید و آن را مرطوب کنید.
 
  • مصرف رتینوئید 
رتینوئیدها مشتقی از ویتامین A هستند که پروسه تقسیم سلولی را تسریع می‌کنند و برای بهبود آکنه‌ها، کاهش و جلوگیری از علائم پیری، درمان هایپرپیگمنتیشن و بسیاری از مشکلات دیگر مفید هستند. شما می‌توانید رتینوئیدهای موجود در داروخانه‌ها که بدون نسخه نیز در دسترس هستند را به برنامه مراقبت پوستی خود اضافه کنید.
رتینول نسبت به رتینوئیک اسید (مانند تریتینوئین (tretinoin)) ملایم‌تر است. رتینوئیدهای قوی‌تر می‌توانند توسط متخصص پوست برای موارد وخیم‌تر تجویز شوند. آداپالن (adapalene) نیز نوع مصنوعی رتینوئید اسید است که هم‌اکنون می‌توان آن را بدون نسخه از داروخانه‌ها تهیه کرد.
البته اشکالاتی نیز در رابطه با رتینوئیدها وجود دارد. به دلیل این‌که رتینوئیدها منجربه نقص هنگام تولد می‌شوند نباید در دوران بارداری استفاده شوند. و همچنین می‌توانند باعث عوارض جانبی جدی پوستی از جمله خشکی، قرمزی، تحریک، پوسته پوسته شدن و حساسیت نیز شوند. بنابراین بهتر است ابتدا از غلظت پایین‌تر شروع کنید و فقط چند روز در هفته از آن استفاده کنید. همچنین از مرطوب‌کننده نیز غافل نشوید.
رتینوئید ماده‎ای فوق‌‎العاده برای درمان جوش سرسیاه است. از آنجایی که این ماده مناسب استفاده برای پوست‎های حساس نبود اخیرا محلول‌های رقیق‎تری از آن که قابل استفاده‎ی پوست های حساس هم می‎باشند در دسترس است.
 
  • جوش شیرین و آب
یک قاشق مرباخوری جوش شیرین را در ۱۰۰ سی‌سی آب حل کنید سپس به کمک پنبه، آن را به مناطقی که جوش سرسیاه دارند بمالید. بعد از ۱۰ دقیقه آب‌کشی کنید.
جوش شیرین موردی است که در آشپزخانه هر خانه پیدا می‌شود. جالب است بدانید که جوش شیرین برای از بین بردن جوش‌های سرسیاه بسیار کاربرد دارد. جوش شیرین با آب، محلولی باز (اصطلاح شیمی) به دست می‌دهد که برای پاک‌سازی بسیار مناسب است. استفاده به اندازه از این محلول به علت طبیعی بودن جوش شیرین ضرری ندارد. در صورت استفاده بیش از اندازه، پوست چربی خود را از دست داده و خشک می‌شود.
 
  • استفاده از دوغ
 دوغ یکی از بهترین راه‎های خانگی است که نه تنها موجب حذف جوش‎های سرسیاه می‎شود، همچنین لک‎ها را از بین می‎برد. نکته‎ مثبت آن این است که مثل آبلیمو حس سوزن ندارد. دوغ دارای اسیدلاکتیک است که این ماده برای لایه برداری شیمیایی پوست و درمان جوش سرسیاه مفید است. اسیدلاکتیک همچنین سلول‎های مرده‎ پوست را حذف می‎کند و به شما کمک می‎کند از شر جوش‎های سرسیاه خود راحت شوید. هم می‎توان دوغ را مستقیم روی پوست قرار دهید و یا اینکه یک ماسک ترکیبی با افزودن 4 قاشق دوغ به 2 قاشق آب گوجه‎فرنگی به دست آورید، این ماسک را روی پوست قرار داده و بعد از 15 دقیقه پوست خود را بشویید.
 
  • از روغن درخت چای استفاده کنید
متخصصین پوست می‌گویند که استفاده موضعی از روغن درخت چای به دلیل خاصیت ضد باکتریایی می‌تواند در درمان جوش سرسیاه موثر عمل کند. بسیاری از محصولات پوستی و شوینده‌ها مانند انواع کرم‌ها و صابون‌ها، حاوی روغن درخت چای هستند که می‌توانید با چک کردن مواد تشکیل‌دهنده‌ی محصول به وجود این ترکیب پی ببرید. اما روغن درخت چای به صورت مجزا نیز به فروش می‌رود و می‌توانید از آن استفاده کنید. این نکته را فراموش نکنید که قبل از استفاده باید آن را با روغن‌های حامل مثل روغن زیتون و یا روغن نارگیل، رقیق کنید.
از بین رفتن جوش های سرسیاه بینی_12 روش فوری برای از بین بردن جوش های سر سیاه در منزل
  • درمان جوش سرسیاه با پوست پرتقال
یکی از روش های از بین بردن جوش سر سیاه، استفاده از پوست پرتقال است. این روش فوق العاده شما را از جوش های سرسیاه خلاص می کند و باعث کاهش چربی اضافی پوست می شود.
روش استفاده:
مقداری پوست پرتقال خشک را پودر کنید و با کمی آب مخلوط کنید تا به خمیر شود.
سپس مخلوط را بر روی چانه، بینی و اطراف آن قرار دهید و بعد 15 دقیقه صورت خود را بشویید.
 
  • جوش شیرین

جوش شیرین یک روش مؤثر برای درمان جوش سرسیاه و آکنه است زیرا کمک می کند ناخالصی های روی پوست پاک شود.

روش استفاده:

دو قاشق چایخوری جوش شیرین را با آب معدنی مخلوط‌ کنید.

سپس به آرامی بر روی ناحیه آسیب دیده پوست ماساژ دهید و پس از چند دقیقه با آب گرم بشورید.

این درمان را یک یا دو بار در هفته تکرار کنید.

 

  • آب پیاز
ماهیت اسیدی آب پیاز برای حذف جوش‎های سرسیاه از صورت شما عالی است. پیاز صورت شما را به صورت طبیعی روشن می‎کند و خواص سفیدکنندگی بالایی دارد. یک پیاز را ببرید، آب آن را بگیرید، سپس با یک پنبه آن را روی صورت خود بمالید.
  • دارچین 
از دارچین نیز می توان برای حذف و جلوگیری از جوش ها استفاده نمود.
روش استفاده:
یک قاشق چایخوری از پودر دارچین را با آب‌لیمو و یک قاشق چایخوری پودر زردچوبه (اختیاری) مخلوط‌ کنید تا خمیری درست شود و سپس آن را بر روی صورت خود بگذارید.
پس از 10 تا 15 دقیقه صورت خود را با آب بشورید.
همچنین برای درمان جوش سرسیاه می توانید یک قاشق چایخوری از پودر دارچین را با عسل مخلوط‌ کنید تا خمیری درست شود و قبل از خواب بر روی منطقه آسیب دیده اعمال کنید و در هنگام صبح صورت خود را با آب بشورید. برای گرفتن بهترین نتایج این کار را به مدت 10 روز انجام دهید.
 
  • درمان روزانه‌ی جوش سرسیاه با آب
وقتی ماسک‌ها و نوارها را برای پر کردن منافذ پوستی استفاده می‌کنید نتایج فوق‌العاده‌ای دارند اما برای جلوگیری از خشکی پوست بیشتر از چند بار در هفته نمی‌توانید از آنها استفاده کنید. اگر می‌خواهید درمانی روزانه برای جلوگیری از ایجاد جوش سرسیاه داشته باشید، یک یا دو بار شست‌وشوی صورت با آب در روز، می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد، این کار به برطرف کردن زوائد پوستی و سبوم‌های اضافی کمک می‌کند و باعث تمیز شدن منافذ پوست می‌شود. اما بعد از شست‌وشوی صورت با آب، حتما از مرطوب‌کننده استفاده کنید تا از خشکی پوست و ایجاد سبوم اضافی جلوگیری کنید.
وسایل موردنیاز:
آب تمیز،
یک حوله‌ی تمیز،
و مرطوب‌کننده.
دستورالعمل:
دو بار در روز صورت‌تان را با آب خنک و تمیز بشویید، با یک حوله‌ی تمیز به آرامی صورت‌تان را خشک و سپس از مرطوب‌کننده استفاده کنید. پیشنهاد می‌شود که این کار را بعدازظهرها انجام بدهید (تا هر چیزی را که در ابتدای روز روی صورت‌تان نشسته است، پاک کنید) و بار دیگر این کار را هنگام غروب انجام بدهید. صبح و غروب هم زمان‌های مناسبی برای شستن صورت هستند.
 
  • استفاده از شنبلیله 
از آن جایی که شنبلیله در ترکیبات خود سرشار از مقادیر بالایی سالیسیلیک اسید می باشد، می توان از آن برای از بین رفتن جوش سر سیاه روی بینی استفاده نمود. شنبلیله به واسطه سالیسیلیک اسیدی که دارد، وقتی روی پوست قرار می گیرد، به خوبی می تواند سطح چربی روی پوست را کاهش داده و به دنبال آن جوش های سرسیاه پوست را از بین ببرد. برای استفاده از این خواص بی نظیر این گیاه باید مقداری برگ های تازه شنبلیله را خرد نمایید و با مقدار کمی آب مخلوط کنید. ترکیب به دست آمده را روی پوست بینی به ویژه آن نقاطی که جوش سرسیاه دارد، ماساژ دهید. سپس 10  دقیقه به این ماسک فرصت دهید تا روی پوست باقی بماند و خشک شود، پس از آن صورتتان را با آب بشوئید. انجام مکرر این روش درمانی به صورت روزانه کمک زیادی به از بین بردن جوش سر سیاه بینی می کند.
 
  • وازلین
وازلین یک روغن خالص، طبیعی و عاری از عطر است که برای مشکلات پوستی موثر و پرکاربرد می باشد. استفاده از این ماده به هیچ عنوان باعث آلرژی و حساسیت های پوستی نمی شود. یکی از مهم ترین کاربردهای وازلین در کمک به از بین بردن جوش سرسیاه روی بینی است. در حقیقت این روغن طبیعی و خالص با فرمولاسیون غنی خود، این قدرت را دارد تا به راحتی جوش های سرسیاه را از بین ببرد و پوستی صاف، شفاف و زیبا را برای شما به ارمغان بیاورد.
برای از بین بردن جوش های سر سیاه بینی با وازلین ، کافی است یک لایه از وازلین را روی پوست بینی خود، مخصوصا همان نقاطی که دارای جوش سرسیاه هستند، پخش کنید. سپس حوله ای بردارید و به کمک حرارت آن را گرم نمایید. اکنون حوله داغ را روی بینی خود قرار دهید. در پایان نیز وازلین را با استفاده از حوله یا با آب از روی صورت خود پاک کنید. لازم است، چندین بار این عمل را تکرار نمایید تا شاهد از بین رفتن تمام جوش های سرسیاه روی بینی خود باشید.

جوش های سر سیاه بینی_12 روش فوری برای از بین بردن جوش های سر سیاه در منزل

آیا استفاده از خمیر دندان برای از بین بردن جوش های سرسیاه مناسب است؟

فراموش نکنید که خمیر دندان به هیچ وجه درمان اولیه ی آکنه و جوش محسوب نمی شود. برای درمان جوش می توانید از محلول پراکسید بنزوئیل و اسید سالیسیلیک بدون نسخه استفاده کنید. اما به هر حال پیشنهاد ما به شما این است که اقدامات خانگی برای درمان جوش را فراموش کنید و روند درمان جوش های صورت خود را به یک متخصص پوست و مو بسپارید.
در برخی از موارد که از خمیر دندان برای درمان جوش استفاده می شود، به دلیل ایجاد خشکی بیش از حد در آن ناحیه، ممکن است جای جوش ها حتی بعد از درمان جوش ها روی صورت باقی بمانند. توصیه ما به شما این است که از ابتدا برای درمان جوش های صورت خود از روش های مناسب و تایید شده بهره بگیرید تا بعدها مجبور به انجام روش هایی مثل سابسیژن یا اندولیفت جای جوش نشوید.
پس خمیر دندان را برای دندان های خود کنار بگذارید، نه برای پوست!
 

آیا می توان برای از بین بردن جوش سر سیاه بینی آن را فشار داد؟

درآوردن جوش سر سیاه روی بینی ممکن است، باعث ایجاد جای زخم یا آکنه شود. همچنین می تواند راهی برای ورود چربی های سطح پوست به داخل منافذ پوست ایجاد کند. بنابراین بهتر است از فشار دادن جوش های سرسیاه اجتناب نمایید. بهترین راه برای آن که بتوانید، آنچه درون یک جوش سرسیاه وجود دارد را تخلیه کنید، استفاده از دستگاه های استخراج کننده جوش می باشد که در انتهای خود دارای دهانه ای هستند که فشار این دهانه به از بین بردن جوش سر سیاه بینی کمک شایانی می کند. البته این کار هم باید تحت نظر متخصصان انجام گیرد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار