|
|
کدخبر: ۱۸۵۱۱۷

گرم ترین فصل سال خود را با زیباترین و جدید ترین مد و استایل تابستانه دخترانه سپری کنید.

در دهه‌های گذشته روند مد و تغییرات آن از طریق خانه‌های مد به مجلات و در نهایت به مصرف‌کنندگان ارائه می‌شد، اما امروزه این روند دچار تغییرات قابل توجهی شده است. اگرچه اینفلوئنسرها، شبکه‌های مجازی، واقعیت افزوده و متاورس، دنیای تحول‌گرای فشن را دگرگون ساخته است اما همچنان استایل‌هایی چشم گیری که در حین برگزاری فشن‌شوها به ویژه در هفته مد پایتخت‌های جهان دیده می‌شود، یکی از انواع راه‌های شناخت مد فصل آینده است.
اگرچه ستاره‌ها و سلبریتی‌ها با لباس‌های اوت‌کوتور بر روی فرش قرمز ظاهر می‌شوند اما استریت استایل شرکت‌کنندگان این ایونت‌ها، منبع الهام فوق العاده‌ای برای ما هستند.
هم سویی استریت استایل فشن شوها، فضای خوبی برای به نمایش گذاشتن و بروز خلاقیت طراحان و برند‌ها است. از آنجایی که ماهیت فشن تغییرمداوم است، ترند ها و تغییرات فصل آینده از موضوعات مهم برای طراحان و تولید‌کنندگان و مصرف‌کنندگان است. 
گرم ترین فصل سال خود را با زیباترین و جدید ترین مد و استایل تابستانه دخترانه سپری کنید. با شروع فصل تابستان، هوای ملایم بهاری جای خود را با گرمای طاقت فرسا عوض می کند. از این رو قطعا لباس های بهاری موجود در کمدتان مناسب برای فصل تابستان نمی باشد. تیر ماه زمان مناسبی است که بیشتر لباس های  بهاری و پاییزی خود را  کنار بگذارید؛ تا از لباس های مناسب این فصصل گرم سال برای داشتن استایل تابستانه دخترانه زیبا لذت ببرید. بدون شک تمام خانم ها دوستدارند در تابستان هم مانند سایر فصل های سال تیپ و استایل زیبای داشته باشند و همچون خورشید بدرخشند. گرمای تابستان نمیتواند مانع از شما شود که استایل تابستانه زیبای خود را به رخ بکشید.
 

سبک یا استایل چیست؟

واژه لغوی استایل (Style) را اگر در دیکشنری جستجو کنید، معانی مختلفی از جمله سبک، تیپ، فرم، شکل، استیل و شیوه را برای شما می آورد. ما در این قسمت قصد داریم معنی واضح و روشنی از کلمه سبک یا استایل را ارائه دهیم. در واقع استایل؛ توانایی ارزیابی صحیح از شخصیت خود و بر این اساس، انتخاب از طیف گسترده ای از مد است که بر شخصیت فرد تاکید میکند.
بعضی از افراد استایل ثابت و شخصی خود را دارند که در طول سالیان نیز ممکن است تغییر نکند. طبعا چنین افرادی رابطه‌ای با مد و ترند روز ندارند و ترجیح می‌دهند لباس‌های آن‌ها همیشه شکل و ساختار خود را حفظ کند.
اما اگر شما از افرادی هستید که به مد و به روز بودن استایل خود اهمیت می‌دهید و دوست دارید همیشه به نوعی لباس بپوشید که از ترندهای روز پیروی کنید و شیک بودنش پوشش شما چشم دیگران را خیره کند؛ لازم است در مورد انواع استایل و تفاوت آن‌ها آگاهی داشته باشید.
حضور زنان در خیابان_با رعایت این ترفندها در تابستان امسال استایل جذاب و شیک داشته باشید!
استایل در لغت به معنای روش، سبک و سلیقه است و وقتی که بخواهیم این کلمه را در مورد پوشش به کار ببریم به معنای سبک خاص پوشش هر فرد است.
سبک پوشش هر فرد می‌تواند به نوعی نشان دهنده سبک زندگی و سبک تفکر هر فرد نیز باشد و این به معنای استایل نیز نزدیک‌تر است. استایل در واقع سبک زندگی هر فرد است که نشانه‌های آن را در لباس پوشیدن او می‌توان پیدا کرد.
 
به طور مثال وقتی کسی رنگ‌های شاد می‌پوشد، یا فرد دیگری به پوشش رسمی علاقه دارد یا کسی به خط اتوی لباس خود خیلی اهمیت می‌دهد، هر کدام دارند به شکلی سبک زندگی و تفکرات خود را در قالب لباس پوشیدن نشان می‌دهند.
این تفاوت در سبک‌ها باعث می‌شود که ما بتوانیم انواع استایل جذاب را بر حسب کاربرد و ظاهر به دسته‌های مختلفی تقسیم کنیم.
 

اهمیت استایل

ویژگی های یک فرد در کسری از ثانیه و فقط از طریق استایل او، به دیگران منتقل میشود. نوع پوشش، عملکرد زبان را ایفا میکند. برخی از مخالفان این عقیده، تاکید میکنند که فقط ارزش های درونی مهم هستند. در حالی که اولین چیزی که در یک دیدار قبل از صحبت کردن، مشاهده میشود، لباسی است که پوشیده اید. بنابراین در وهله اول باید اینها کشف شوند تا درها را باز کنند. هنگامی که در یک کافه خیابانی مینشینید، چه کار میکنید؟ قطعا افراد را مشاهده کرده و ممکن است درباره هریک از آنها نظر دهید. به همین دلیل است که ظاهر و یا استایل فردی مهم خواهد بود.

زن محجبه_با رعایت این ترفندها در تابستان امسال استایل جذاب و شیک داشته باشید!

آیا داشتن استایل در بین زن و مرد متفاوت است؟

جواب ما به این سوال خیر است. زن و مرد هر دو موظف هستند تا استایل مخصوص خود را پیدا کنند و مطابق آن لباس بپوشند. ناگفته نماند که بانوان کمی بیشتر از آقایان در معرض اغوای روندهای مد هستند. چرا که آنها همواره و در طول تاریخ بیشتر از مردان به ظاهر و زیبایی خود تاکید دارند.
امروزه مردان سعی میکنند، ظاهر و سبک خاص خود را داشته باشند و یا روندهای مد و فشن را دنبال کنند. آقایان، دیگر مثل سابق، نمیتوانند به مثلا فقط یک کت و شلوار تک رنگ ساده بسنده کنند. آنها نیز در خود احتیاج به تغییر میبینند. بنابراین مشاهده میکنید که دنیای مردانه در مورد انتخاب لباس مناسب به طور چشمگیری گسترش یافته است.
چنانچه مردان را در تصمیم گیری خرید یک لباس در میان انواعی از مدها و روندها سر در گم میکند. امروزه تقریبا استایل در میان زنان و مردان به یک اندازه مهم میباشد و فرق چندانی ندارد.
 

چگونه استایل تابستانه خنک و شاد داشته باشید؟

برای ایجاد حس خنکی، استفاده از رنگ‌های روشن در این فصل مناسب‌تر است. سفید مثل همیشه در ابتدای این لیست قرار می‌گیرد. سفید یک رنگ مادر است و به خوبی با تمام رنگ‌های دیگر، ست می‌شود؛ اما رنگ‌های گرم و شاد دیگر مثل آبی، نارنجی، صورتی، زرد، سبز و حتی قرمز هم می‌توانند گزینه‌های مناسبی باشند. 
برای همسویی با طبیعت، استفاده از رنگ‌های زرد، نارنجی و قرمز که یادآور رنگ خورشید هستند، برای تابستان بسیار مناسب است. ترکیب هوشمندانه زرد و بنفش را هم فراموش نکنید. ترکیب رنگ‌های سرد و گرم، یک استایل تابستانه فوق‌العاده شیک برای شما می‌سازد.
استفاده از رنگ سبز هم برای تابستان انتخاب فوق‌العاده‌ای است. بسته به اینکه کدام طیف سبز را انتخاب کرده‌اید، می‌توانید در کنار آن از زرد و آبی استفاده کنید.
تناژهای مختلف طوسی را از یاد نبرید. طوسی را به عنوان یک رنگ خنثی، به راحتی می‌توانید با رنگ‌های متنوع فراوانی ست کنید و استایل‌هایی جذاب بسازید. این رنگ‌ها به خوبی نور خورشید را بازتاب می‌دهند و شما احساس بسیار خوبی را تجربه خواهید کرد.
پس در فصل تابستان باید رنگ‌های روشن و شاد را انتخاب کنید. برای داشتن تیپ تابستانه ایده آل لباس‌ها را براساس اصول ست کردن رنگ بپوشید.استایل بانوان_با رعایت این ترفندها در تابستان امسال استایل جذاب و شیک داشته باشید!
برای انتخاب جنس پارچه‌ها هم اولویت با پارچه‌های نخی، کتان و پنبه است. این پارچه‌ها، سبک و خنک هستند و مانع تجمع رطوبت و عرق روی پوست شما می‌شوند. این لباس‌ها در واقع مثل حوله عمل می‌کنند و به خاطر انسجام اجزا، رطوبت و عرق را به خود جذب کرده و مانع مشکلات پوستی می‌شوند.

 

مهمترین ویژگیهای پارچه مناسب برای لباس تابستانی و هوای گرم

پارچه های لباس ایده آل برای شلوار، لباس، دامن، بلوز و تونیک تابستانی؛ قابل تنفس، سبک و خنک هستند. همچنین بهترین پارچه برای لباس تابستانی و هوای گرم؛ باید رطوبت گیر باشند. همه ی این ویژگیها، باعث می‌شوند که گرمای زیادی زیر لباس جمع نشود، لکه‌های وحشتناک عرق ایجاد نشوند و بوی نامطبوع کاهش یابد. به این صورت، از پوست خود نیز، مراقبت خواهید کرد.
یکی دیگر از جنبه های پارچه های مناسب تابستانی برای لباس، بلوز و مانتو؛ رنگ آنها میباشد. به عنوان مثال، پارچه سفید یا رنگهای روشن دیگر نور و گرما را خیلی بهتر منعکس میکنند. درحالی که پارچه به رنگ تیره؛ نور و گرما را به خود جذب میکند و گرما را تشدید میکنند.
علاوه بر همه ی اینها، بیشتر مردم در تابستان لباسهای شاد و آزاد (پارچه های توری و نخی با رنگهای ساده صورتی، زرد و آبی روشن و یا با طرحهای زیبا مانند گل گلی یا خال خالی) را ترجیح میدهند.
 

10 ویژگی پارچه خوب برای لباس بهاری و تابستانی

 باید بدانید پارچه خنک و تابستانی، باید چه پارامترهایی داشته باشد.
  1. رنگ و لعاب و ظاهر آراسته ای داشته باشد.
  2. با اندک عرق کردنی به بدن نچسبد.
  3. آثار تعریق به راحتی از بافت پارچه پاک شود.
  4. در صورت شستشو آبرفت نداشته باشد.
  5. با یک نشست و برخاست چروک نشود.
  6. راحت با یک اتوکشی مختصر صاف شود.
  7. مناسب با نیاز ما یا شق و رق باشد یا ایستایی عالی داشته باشد.
  8. لطیف و نرم باشد.
  9. تراکم تار و پود پارچه مناسب فصل باشد.
  10. سازگار با پوست های حساس باشد.

این ده ویژگی را به خاطر بسپارید و «پارچه مانتویی خنک تابستانی» یا هر مدلی که نیاز دارید را با دقت انتخاب کنید.

 

انواع پارچه های تابستانی

پارچه خنک انواع مختلف دارد. برخی زود چروک می شوند، بعضی آبرفت دارند یا زود لکه می شوند. برای تهیه لباس بهاری و تابستانی باید بدانید آن را برای چه نیازی تهیه می کنید. پارچه خنک مانتویی لازم دارید یا به دنبال جنس مرغوبی برای مدل لباس راحتی بهاری هستید. در ادامه با اسم پارچه های خنک تابستانی و ویژگی هایشان آشنا می شوید.
  • شانتون
پارچه تابستانی شانتون با ظاهری شکیل از پرکاربردترین های فصل بهار و تابستان است. شانتون که برای مانتو تابستانی و شومیز مجلسی استفاده می شود برای تهیه انواع لباس مهمانی و رسمی مناسب است. مهم ترین ویژگی شانتون چروک نشدن و خوش دوختی است. برای پارچه مانتویی خنک تابستانی شانتون بهترین گزینه است.
پارچه شانتون در رنگبندی های مختلف_با رعایت این ترفندها در تابستان امسال استایل جذاب و شیک داشته باشید!
  • پارچه‌های نخ پنبه
یکی از قدیمی ترین و البته محبوب ترین انواع  الیاف‌های طبیعی است، که استفاده از آن در لباس‌های تابستانی و شال الیاف طبیعی، بسیار رایج است. اما مناسب استفاده برای تمام فصول است. پارچه‌های نخ پنبه بافت متنوعی دارند که با توجه به آن ها، از لحاظ وزنی با هم متفاوت هستند. نخ پنبه جزو بهترین انواع پارچه های تابستانی  هستند که به دلیلی داشتن بافت خاص، به گونه‌ای است که هوا آزادانه می‌تواند در آن حرکت باشد و فرد با پوشدن آن علاوه بر محافظت در برابر نور آفتاب از، گرمای کمتری را حس نماید. وزن کم و سبک بودن این پارچه سبب شده است تا طرفداران بسیری را به خود جلب نماید اما با داشتن ویژگی های بسیار خوبی که این الیاف دارند، از عیب نیز عاری نیستند. چروک شدن زیاد و سریع این نوع پارچه سبب شده است که رسیدگی و اتو کششی آن سخت گردد و از سوی دیگر بعد از مدتی استفاده و بهره مندی از این لباسها، اصطلاحا آب می روند که این دو نکته معمولا به عنوان معایب باچه های نخی یاد می شوند
 
  • پارچه‌های کتان (لنین)

 پارچه‎ های کتان (لنین) پارچه‌ای با الیاف طبیعی گیاهی هستند که حاصل فراوری گیاهی به نام کتان است. پارچه‌های کتان یکی دیگر از انواع پارچه مناسب برای فصول گرم هستند که با داشتن، ویژگی هایی چون سبکی و بافت مناسب،  بسیار محکم هستند و دوام بسیار خوبی دارند. کتان به نسبت پارچه‌‌های نخی، دیرتر از بین می رود و استایل شیک‌تری برای شما می‌سازد. البته سلیقه و نوع ست کردن لباس ها نیز به خود فرد بسیار بستگی دارد. کتان هم چروک می‌شود  و این موضوع را می توان تنها عین آن دانست.
شومیز آبی جنس کتان لنین_با رعایت این ترفندها در تابستان امسال استایل جذاب و شیک داشته باشید!
  •  پارچه‌های شیر شکری
 اسم این پارچه بسیار شیرین و جذاب است و جرو پارچه هایی به شمار می رود که با بردن نام آن حس خوبی به افراد دست می دهد. ما این پارچه شیک و زیبا گزینه بسیار مناسبی برای تابستان است. در تهیه این نوع پارچه‌ها دو نخ استفاده می‌شود، که اغلب ابریشم و پنبه است و به همین دلیل است که  این پارچه‌ها به صورت راه راه‌های دو رنگ جلب توجه می کنند. ظاهر چروک مانندی  این جنس پارچه، نظر بسیاری از خاص پسندان را به خود جلب می نماید. اما نکته ای که وجو دارد، در حال حاضر به جای ابریشم بیشتر پلی استر در تولید پارچه‌های شیری شکری استفاده می‌شود که مهم تین ذلیلی ان بحث های اقتصادی و هزینه های واردات و یا تولید آن است. به خاطر ظاهر چروک مانندی که این پارچه دارند، کار شما بسیار راحت است و زیاد نیاز به اتو زدن ندارند.
 
  •  پارچه‌های شمبری
پارچه شمبری پارچه‌ای شبیه به جین است، البته از نظر ظاهری، اما دارای وزنی سبک‌تر است و جزء پارچه های تابستانی با کیفیت محسوب می شود. در تهیه و تولید پارچه شمبری، که به جین کاغذی هم معروف شده است، از پنبه و یا از ترکیب پنبه، کتان، یا پنبه و پلی استر استفاده می شود. معمولا از این نوع پارچه برای ذدوخت شلوار های راحت و اسپرت استفاده می کنند که گزینه مناسبی برای خرید در فصل تابسات و استفاده از آن است.
 
  • پارچه های ریون
ترکیبی از الیاف طبیعی پنبه و الیاف مصنوعی می باشد.الیاف ریون بافتی سبک و نازکی دارد و در نتیجه هوا در آن جریان داشته و لباس دوخته شده از آن، به بدن نمی‌چسبد.اکثر لباس‌های ورزشی مناسب در روزهای گرم بهار و تابستان از این پارچه دوخته می شوند. در ضمن مناسب دوخت لباس‌های مجلسی یا شومیز نیز می باشند.  در هنگام شستن لباس های ریونی دمای آب می بایست  که پایین باشد تا به بافت آن کمتر آسیب برسد.
پارچه ریون رنگ خردلی_با رعایت این ترفندها در تابستان امسال استایل جذاب و شیک داشته باشید!
  • پارچه‌ های ابریشمی
این پارچه‌ را می توان از جمله پارچه‌های لوکس برای فصول گرم سال دانست و با دوختن این پارچه می توان لباس زنانه شیک و با کیفیت و البته خنک داشت. لباس هاس دخته شده با این پارچه ها وزن بسیار کمی دارد و به همین دلیل می‌توانند گزینه خوبی برای تابستان و بهار باشند. پارچه کرپ در واقع  ترکیبی از الیاف مختلف، از جمله ابریشم می باشد. مناسب دوخت انواع مانتوهای مجلسی بوده و مناسب تابستان نیز هست. پارچه‌ی تافته نیز بافت نرمی دارد و از ابریشم و الیاف مصنوعی تولید می شود که این گزینه نیز مناسب استفاده برای فصول گرم سال است.
البته استفاده از لباس های ابریشمی محدودیت هایی هم دارد که باید آنها رانیز مدنظر قرار داد:
-در مقابل نور خورشید مقاوم نیستند و نور خورشید به بافت آنها صدمه می‌ زند.
-مناسب استفاده خانم های باردار نیست چرا که در اثر تعرق بیش از حد، لک می‌شوند.
پارچه ابریشمی در رنگ های مختلف_با رعایت این ترفندها در تابستان امسال استایل جذاب و شیک داشته باشید!
  • خامه‌دوزی
پارچه‌های خامه‌دوزی نوعی از پارچه‌های نخی هستند که روی آن‌ها با ماشین طرح‌هایی به صورت گلدوزی افتاده است. این طرح‌ها الهام گرفته از هنر اصیل خامه‌دوزی در استان سیستان و بلوچستان است. این پارچه‌ها به نام خامه‌دوزی شهرت دارند و برای فصل تابستان هم بسیار مناسب هستند. مدل اصلی خامه‌دوزی به صورت دست‌دوز است و ارزش زیادی دارد. اما با وجود ماشین‌های بافت، انواع آن با طرح‌ها و رنگ‌های متنوع در بازار موجود است. این پارچه به علت تنوع زیادی که دارد سلیقه‌های مختلف را در برمی‌گیرد و برای مانتوی سبک و خنک تابستانی گزینه‌ی خوبی است.
پارچه خامه دوزی_با رعایت این ترفندها در تابستان امسال استایل جذاب و شیک داشته باشید!
  • کشمیر
پارچه‌ی کشمیر را بیشتر به عنوان یک لباس فصل سرد می‌شناسیم اما اگر با الیاف سبک بافته شود قابلیت استفاده در هوای گرم را دارد. انواع مدل‌های کشمیر را در بازار با رنگ‌ها و طرح‌های متنوع می‌توانید پیدا کنید. از ویژگی‌های این پارچه می‌توانیم به تنظیم دمای بدن اشاره کنیم. همچنین تنفس راحتی را برای شما به همراه می‌آورد و اجازه‌ی عبور هوا را می‌دهد. در واقع مانتویی که با پارچه کشمیر می‌پوشید حرارت بدن شما را در زیر لباس به بخار و گرما تبدیل نمی‌کند بلکه آن را دفع می‌کند. از محاسن دیگر این پارچه این است که در برابر بو مقاوم است. این پارچه خاصیت ضد باکتریایی طبیعی دارد و بوی بدن شما را از بین می‌برد.

 

بهترین پارچه ها برای دوخت مانتوهای تابستانی

  •  پارچه‌ نخ پنبه یا نخ خالص:
دارای بافت سبک و ظریفی
قابلیت مهار گرما و رطوبت تابستانی
مقاومت خوب با وجود ظرافت و لطافت
داشتن کمی آب رفت در اولین شستشو
 
  • پارچه‌ ریون:
تنوع طرح و رنگ خوب
وزنی سبک و ظاهری زیبا
مناسب استفاده در محیط‌های مختلف
دارای بافت درشت تار و پود و امکان گردش هوا در آن
مناسب برای دوخت انواع مدل مانتوی آزاد و تابستانی
 
  • پارچه میکرو:
دارای بافت سبک و نازک
ساخته شده از  الیاف مصنوعی
نازک و مناسب دوخت مانتو در بهار و تابستان
 

چه پارچه‌هایی مناسب مانتوی تابستانی نیستند؟

در کنار پارچه‌هایی که برای مانتوی تابستانی به شما توصیه می‌کنیم، پارچه‌هایی هم هستند که برای این فصل مناسب نیستند. این پارچه‌ها ظاهر خنکی دارند اما در واقع هم گرما را به خود جذب می‌کنند و هم باعث تعریق می‌شوند.
  • پلی استر
بسیاری از لباس‌ها از جمله پارچه‌های نخی از الیاف پلی‌استر درست شده‌اند. البته درصد پلی‌استر استفاده شده در آن متفاوت است. این پارچه هم ظاهر زیبایی دارد و هم به خاطر سبک بودن این توهم را ایجاد می‌کند که خنک است. اما این پارچه پلاستیکی نه تنها خنک نیست بلکه به تن می‌چسبد و گرمای بدن شما را بیشتر می‌کند. اگر مانتو یا لباسی دارید که از الیاف پلی‌استر درست شده است حتی‌المقدور از آن استفاده نکنید و یا در مواقع خاص آن را بپوشید. شاید با این توضیحات فکر کنید که پلی‌استر پارچه‌ی خوبی نیست، اما این‌طور نیست. از مشخصات آن می‌توان به این نکات اشاره کرد: بادوام، متنوع، ضد لک و نگهداری آسان. اما با همه‌ی خوبی‌هایی که دارد برای فصل گرم مناسب نیست.
  • ریون؛ شامل ویسکوز، MODEL  و LYOCELL
ریون یک سلولز طبیعی مانند چوب است که فرآوری شده است. به دلیل این‌که یک پارچه طبیعی نیست و با مواد شیمیایی ترکیب می‌شود برای فصل گرما مناسب نیست.
ویسکوز، لیوسل و مودل هر کدام ابریشم مصنوعی هستند اما روند ساخت متفاوتی دارند. از مشخصه‌های مهم آن‌ها این است که آب را دفع می‌کنند یعنی که احساس رطوبت در شما ایجاد می‌کنند.
  • جین
درست است که جین از نظر فنی از پنبه درست شده است اما به خاطر ضخیم بودن و این‌که کشش ندارد برای تابستان مناسب نیست. جین را اغلب به عنوان شلوار استفاده می‌کنیم اما پارچه‌های مانتویی آن هم در بازار موجود است. در تابستان توصیه می‌کنیم که جین را حتی به عنوان شلوار هم استفاده نکنید. به جای آن شلوارهایی بپوشید که نخی و خنک باشند و احساس گرما را کمتر به شما منتقل کنند.
  • ساتن
در گذشته ساتن را از ابریشم درست می‌کردند. اما این روزها برای تولید آن بیشتر از پلی استر و ابریشم مصنوعی بهره می‌برند. همین ساختار مصنوعی ساتن هم هست که استفاده‌ی آن را برای تابستان مردود می‌کند. ممکن است با لمس ساتن احساس خنکی داشته باشید اما در واقع فقط ظاهرش این‌طور است و ساتن گرما را در خود نگه می‌دارد.
بنابراین توضیحات به راحتی می‌توانید پارچه‌های مناسب برای مانتوی تابستانی را انتخاب کنید و در این هوای گرم خنکی را به خود هدیه دهید. 

 

رنگ لباس خنک تابستانی

رنگ لباس تابستانی یکی دیگر از فاکتورهایی است که هنگام خرید باید به آن توجه کنید. رنگ‌های تیره‌تر، گرمای بیشتری را جذب می‌کنند و به همین دلیل بهتر است فصلی به غیر از تابستان را برای پوشیدن لباس‌های تیره انتخاب کنید. رنگ‌هایی مثل مشکی، سبز پررنگ و بنفش زمانی که در معرض نور شدید آفتاب قرار می‌گیرند انرژی حرارتی تولید کرده و باعث می‌شوند که شما بیشتر احساس گرما کنید. لباس‌های رنگ روشن اما به نور خورشید متفاوت واکنش نشان می‌دهند و مقدار جذب و انعکاس نور آن‌ها با رنگ‌های تیره فرق دارد. درحالی که رنگ مشکی بیشتر حرارت نور خورشید را جذب کرده و بخش کمی از آن را منعکس می‌کند، رنگ سفید بیشتر این حرارت و نور را منعکس کرده و بخش کمی از آن را جذب می‌کند. بنابراین، صرف نظر از اینکه قصد خرید لباس تابستانی دخترانه را دارید یا پسرانه، انتخاب از بین رنگ‌های سفید، آبی روشن، خاکستری، صورتی، زرد یا ترکیبی از این رنگ‌ها به شما توصیه می‌شود.
استایل بانوان_با رعایت این ترفندها در تابستان امسال استایل جذاب و شیک داشته باشید!

اصول ست کردن استایل جذاب و شیک تابستانه برای خانم‌ها

مهم‌ترین چیزی که یک خانم در یک استایل تابستانه باید به آن توجه کند، داشتن حس خنکی و سبکی است. زیباترین لباس‌ها هم در فصل تابستان اگر از الیاف مصنوعی و پلاستیک ساخته شده باشند، بسیار آزاردهنده و نامطلوب خواهند بود. با هم متداول‌ترین استایل‌های تابستانه زنانه را می‌بینیم.
 
  • پیراهن‌های بلند گل گلی
شاید این مورد را بتوان یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها در یک استایل‌ تابستانه دخترانه و زنانه دانست. این پیراهن‌ها کاملا گشاد و خنک هستند و در آن‌ها احساس راحتی می‌کنید. می‌توانید یک پیراهن بلند گل گلی را با یک شال ساده و کفش‌های دخترانه ست کنید. به رنگ زمینه پیراهن دقت کنید و سایر اجزا را با آن هماهنگ کنید.
  • مانتوهای گشاد
مانتوهای گشاد مدل‌های متنوعی دارند؛ مثل مانتوهای کلوش و کیمونو. این مانتوها به شما آزادی عمل زیادی می‌دهند و بسیار سبک و خنک هستند. مانتوهای گشاد معمولا تک‌رنگ و روشن هستند. شما می‌توانید مجموعه‌ای از اکسسوری‌های متنوع مثل کیف، کفش و شال خود را با آن‌ها ست کنید.

پوشیدن مانتوهای گشاد_با رعایت این ترفندها در تابستان امسال استایل جذاب و شیک داشته باشید!

  • سرهمی‌های تابستانه
معمولا بانوان خاص‌پسند به این مورد علاقمندند. یک سرهمی تابستانه، لباسی کامل و خنک است و می‌تواند یک استایل تابستانی منحصر به فرد برای شما باشد. 
استفاده از سرهمی می‌تواند یک استایل تابستانه دخترانه و اسپرت برای شما بسازد. همچنین یک سرهمی شیک با یک کت بلیزر خنک تابستانی، تیپی فوق‌العاده برای مهمانی‌های دوستانه شما خواهد بود.
  • شلوارهای گشاد
این هم یک المان پرطرفدار در میان لباس‌های تابستانی است. بسته به سایر اجزای پوشش خود، می‌توانید همراه یک شلوار گشاد و خنک تابستانی، تیپی نسبتا رسمی یا غیر‌رسمی داشته باشید.
زنانی که شلوار گشاد پوشیده اند_با رعایت این ترفندها در تابستان امسال استایل جذاب و شیک داشته باشید!
  • کت‌های بلیزر تابستانی
اگر قصد شرکت در یک موقعیت رسمی را دارید، استفاده از کت‌های بلیزر تابستانی انتخاب مناسبی است. برای این کت‌ها حتما باید از پارچه‌های خیلی سبک و خنک استفاده کنید. یک جفت کفش پاشنه‌بلند، یک کیف کوچک رسمی و یک شلوار کلاسیک را با کت بلیزر ست کنید. این یک تیپ رسمی و تابستانه زیبا است که در عین حال می‌توانید در آن احساس راحتی کنید.
  • دامن‌های بلند تابستانه
دامن‌های بلند هم یکی از لباس‌های مناسب برای فصل تابستان هستند. این دامن‌هامی‌توانند گل گلی یا ساده باشند؛ به علاوه می‌توانند مدل‌های متنوعی داشته باشند. 
انواع دامن‌های چین‌دار، دکمه‌دار، ترک و پیلی‌دار برای این منظور مناسب‌اند. برای داشتن یک استایل تابستانه دخترانه یا زنانه می‌توانید آن‌ها را با انواع شومیزها و تیشرت­‌های تابستانه ست کنید. استفاده از انواع کمربندها و کیف‌های کمری و دوشی می‌توانند به جذابیت بیشتر استایل شما کمک کنند.
  • کت و شلوارهای تابستانی
این استایل هم بیشتر مناسب موقعیت‌های رسمی است که بهتر است از رنگ‌های شاد و تک‌رنگ استفاده کنید. صورتی، سبز یا آبی ملایم انتخاب‌های خوبی هستند. در این صورت، کیف، کفش و شال خود را از رنگ‌های تیره‌تر و خنثی انتخاب کنید.
  • سارافون‌های تابستانی
سارافون از محبوب‌ترین لباس‌های یک استایل تابستانه دخترانه هستند. این لباس‌ها مدل‌های متنوعی دارند؛ مثلا مدل‌های کلوش، پیلی‌‌دار، دکمه‌دار با طرح‌های مختلف یقه مثل یقه‌های شکاری و هفت. شما می‌توانید از انواع شلوارها، دامن‌ها و شومیزهای تابستانه در کنار این سارافون‌ها استفاده کنید. با رنگ‌ها و اکسسوری‌های مختللف بازی کنید و استایل‌های متفاوت و زیبا بسازید.
استایل دختر محجبه در خیابان_با رعایت این ترفندها در تابستان امسال استایل جذاب و شیک داشته باشید!

نکات طلایی برای داشتن استایل تابستانه دخترانه شیک

  1. در این فصل، لباس های روشن بپوشید؛ زیرا اشعه های خورشید را جذب خود نمی کنند.
  2. لباس های سفید و پیراهن های دکمه دار برای این فصل بسیار مناسب هستند.
  3. لباس های بدون آستین برای مثال تیشرت و یا تاپ، شلوارهای کوتاه گزینه های خوبی برای استایل تابستانه زنانه هستند.
  4. از پوشیدن لباس ها و شلوار های تنگ و چسبان در این فصل خودداری کنید. سراغ شلوارهای بگ یا گشاد، مانتوهای مدل گشاد، شومیزهای سایز بزرگ و دامن هایی با فضای مناسب برای تنفس پوستتان بروید.
  5. اگر اهل ورزش و پیاده روی هستید، شلوار ها و پیراهن های مشکی معمولی خود را با شلوار های ورزشی رنگارنگ و تیشرت ها و لباس های آستین گشاد جایگزین کنید.
  6. لباس های با پارچه های قابل تنفس انتخاب کنید.
  7.  لباس های از جنس نخ پنبه، کتان و یا ابریشم گزینه های پیشنهادی خوبی هستند چرا که بدن را خنک می کنند. پارچه های مصنوعی قابل تنفس نیستند. علاوه بر مد و استایل، به جنس لباسی که می‌خرید توجه کنید.
  8. لوازم جانبی را به حداقل برسانید. یک قطعه گوشواره ساده  انتخاب کنید.
  9. شلوار های پر طرفدار جین، یکی از سنگین ترین پارچه ها می‌باشند. اگر از این شلوار برای استایل و مد تابستانه زنانه استفاده کنید ممکن است خیلی گرم شوید؛ به جای آن به دنبال شلوارهای گشاد نخی یا کتان سبک بروید.
  10. اگر به دلایل خاصی مانند حفظ یک استایل می خواهید شلوار جین بپوشید، از شلوارهای جین بگ(مدل گشاد) بهره بگیرید، که گردش هوا امکان پذیر باشد.
 

استایل تابستانه جذاب و شیک برای افراد محجبه

انتخاب مانتو جلوبسته مناسب برای پوشش زیر چادر

انتخاب مانتوی مناسب مهم ترین اصلی است که خانم ها باید در تابستان به آن توجه کنند. بیشتر خانم های محجبه به خرید مانتو جلو بسته علاقه بیشتری نشان می دهند. به همین دلیل پیشنهاد می کنم برای خرید مانتو پوشیده در تابستان به نکات زیر جدا توجه کنید.
برای خرید مانتوی تابستانه حتما رنگ های روشن را انتخاب کنید. در فصل تابستان و با توجه به گرما و تابش مستقیم آفتاب، پوشیدن لباس های رنگ روشن می تواند حس خنکی بیشتری را به شما بدهد چرا که رنگ های تیره آفتاب و گرما را بیشتر به خود جذب می کنه و باعث گرمازدگی خواهد شد.
مانتوهایی از جنس پنبه، لنین و یا ژرسه را انتخاب کنید. چرا که این جنس پارچه ها بسیار خنک و مناسب فصل گرما هستند. علاوه بر این مانتوهای جنس نخ پنبه ضد تعریق بوده و شما می توانید مدت زمان زیادی آن را به تن داشته باشید.
در فصل تابستان تا حدامکان از لباس ها و مانتوهای گشاد استفاده کنید چرا که مانتوهای آزاد و راحت حس بهتری را در گرمای هوا به شما می دهد و با آرامش بیشتری می توانید روزهای گرم تابستان را بگذرانید.

روسری و شلوار مناسب تابستان را انتخاب کنید.

جدا از انتخاب مانتو و پیراهن مناسب فصل گرما، انتخاب شلوار خنک و راسته در فصل تابستان شدیدا توصیه می شود. اگر شما بانویی هستید که از پوشش چادر برای حفظ حجاب استفاده می کنید، پیشنهاد می کنم در صورت امکان حتما شلوارهایی به رنگ کرم و سفید را برای تابستان انتخاب کنید و از پوشیدن شلوار جین در این فصل خودداری کنید چرا که جنس ضخیم و اذیت کننده شلوارهای جین شدیدا در فصل گرما موجب بروز بیماری های قارچی می شود. همچنین شما می توانید با شلوارهای آزاد و خنک صندل زنانه زیبایی را با لباس خود ست کنید.
یکی از جذاب ترین لباس هایی که تنها در تابستان می توان از آن استفاده کرد، دامن شلواری های گشاد و راحت است. بیشتر خانم های چادری از پوشیدن این دامن شلواری ها استقبال می کنند چرا که علاوه بر ظاهر جذاب و مناسبی که دارند به شدت خنک هستند و خانم ها با پوشیدن این دامن شلواری ها کمر گرما را حس می کنند.
یکی دیگر از نکاتی که در فصل تابستان باید حتما در نظر داشته باشید؛ انتخاب روسری مناسب است. بیشتر خانم های محجبه برای حفظ پوشش خود روسری را بر شال ترجیح می دهند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید پیشنهاد می کنم استفاده از روسری های نخی و قواره بزرگ را در اولویت قرار دهید.
همچنین در نظر داشته باشید که برای فصل های گرم هر چقدر وزن روسری شما سبک تر و روشن تر باشد حس بهتری را در اوج گرما خواهید داشت.

از گره های خلاقانه برای بستن روسری خود استفاده کنید.

اگر شما از آن دسته بانوانی هستید که برای بستن روسری و محکم نگه داشتن آن از گیره های فلزی استفاده می کنید، پیشنهاد می کنم در فصل تابستان این کار را نادیده بگیرید و سعی کنید با بستن روسری خود به روش های خلاقانه و گره ای، گردن و صورت خود را از گرما و حرارت داغ آفتاب راحت نگه دارید.

راحت ترین و سبک ترین کفش برای تابستان را بپوشید.

حالا که در مورد پوشیدن بهترین و راحت ترین مانتو، شلوار و یا روسری به نتیجه رسیدید، بهتر است در مورد یکی دیگر از مهم ترین مسائلی که در تابستان با آن رو به هستید یعنی کفش های دخترانه صحبت کنیم.
اگر اهل پیاده روی زیاد هستید در فصل تابستان پوشیدن کفش های پاشنه دار را کنار بگذارید و به جای آن از کفش اسپرت زنانه استفاده کنید.
خوشبختانه تنوع در طرح و رنگ کفش های زنانه به قدری است که خانم های خوش سلیقه می توانند متناسب با نیاز خود زیباترین و بهترین کفش را برای خود انتخاب کنند.
استفاده از جوراب های نانو و ضد عرق در فصل تابستان باعث می شود گرما کمتر به پای شما آسیب بزند و بتوانید راحت تر در خیابان ها پیاده روی کنید.
کتانی های رنگی، صندل های لژ دار و کفش های جلوباز تابستانی همگی گزینه های مناسبی اند تا قدم زدن در چله تابستان را برای شما جذاب تر کنند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار