|
|
کدخبر: ۱۸۵۲۱۴

سالم و نرم نگه‌داشتن دست‌ها با توجه به کارهای منزل، سخت به نظر می‌رسد.

سالم و نرم نگه‌داشتن دست‌ها با توجه به کارهای منزل، سخت به نظر می‌رسد. خاک، آب مملو از املاح فراوان، اشعه خورشید، مواد شیمیایی و کرم‌های ارزان‌قیمت دست‌های شما را زمخت می‌کنند. لایه برداری پوست دست و رسیدگی به دست‌های پوسته و خراشیده شده سخت است؛ به‌ویژه اگر از محصولات موجود در فروشگاه‌ها استفاده می‌کنید.
پیشنهاد می‌کنیم از محصولات ارزان‌قیمت برای این کار اجتناب کنید و به سمت مواد طبیعی روی بیاورید.

 

مزایای لایه برداری پوست

لایه برداری واقعا تمام سلول‌های مرده‌ی انباشته شده روی پوست را از بین می‌برد. هنگامی که این لایه برداشته می‌شود، پوست تازه‌تری که در زیرش قرار داشته معلوم می‌شود. این لایه‌ی تازه‌تر پوست، بدون لکه است. لایه برداری، منافذ مسدود را از بین می‌برد و لکه‌های آکنه را کم رنگ می‌کند. در نهایت، پوست بعد از یک اسکراب خوب، بسیار تمیزتر و صاف‌تر بنظر می‌رسد.
همچنین لایه برداری، لکه‌های تیره‌ی ناشی از افزایش تشکیل سلول‌های پوستی خراشیده نشده را از بین می‌برد. در نتیجه رنگ پوست، یکنواخت می‌شود، در حالیکه لکه‌ها کمتر مشخص هستند. آیا شما پوستی لکه دار یا مستعد آکنه دارید؟ پس لایه برداری منظم برای شما مفید خواهد بود. همچنین از بین بردن سلولهای مرده‌ی پوست، آلودگی‌های عمقی، سبوم و چربی‌هایی را که باعث جوش زدن می‌شوند را هم از بین می‌برد. بعلاوه منافذ بسته شده را تمیز می‌کند و با توجه به نوع اسکراب صورت شما، می‌تواند جوش‌ها را هم خشک کند.
 
  • هیدریشن را افزایش می‌دهد.
    بله، بین لایه برداری و هیدریشن (آبرسانی) ارتباطی وجود دارد. ما معمولا برای هیدراته نگهداشتن پوست خشک، از مقدار زیادی مرطوب کننده استفاده می‌کنیم. اینکار هر چند ضروری است، اما بدی‌هایی هم دارد. انباشته شدن محصولات روی هم، باعث تجمع سلول می‌شود. هر چه ماده‌ی بیشتری انباشته کنید، ریسک جوش زدن بیشتر می‌شود. بجای انباشته کردن محصولات، لایه برداری کنید. از بین بردن سلول‌های مرده‌ی پوست به نفوذ عمیق محصولات به پوست و افزایش هیدریشن کمک خواهد کرد.

     
  • تحریک جریان خون
    آیا می دانستید لایه برداری از پوست باعث افزایش گردش خون می شود؟ حرکت لایه برداری جریان خون را تحریک می کند که به نوبه خود به دفع سموم کمک می کند.
    لایه برداری از پوست یکی از بهترین روش های تحریک جریان خون و تخلیه لنفاوی است. گردش خون بهبود یافته ، ظاهر سلولیت را به حداقل می رساند ، خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد و باعث درخشش و درخشش بدن شما می شود.
     
  • تولید بیشتر کلاژن پوست
    لایه برداری پوست برای یک مدت طولانی، تولید کلاژن را افزایش میدهد. کلاژن برای یک پوست درخشان و پر جنب و جوش بسیار حیاتی است. این پروتئین همچنین خاصیت ارتجاعی یا کشسانی پوست را افزایش می دهد ( یعنی باعث سفت شدن پوست می گردد ) و ظاهر خطوط ریز، چین و چروک های ریز و برآمدگی های مرتبط را به حداقل می رساند.
     

 

فاصله‌ی بین هر بار لایه برداری 

شما برای تمیز و صاف نگهداشتن پوستتان باید بطور منظم لایه برداری کنید. اگر پوست معمولی یا خشک دارید، دو بار در هفته لایه برداری کنید. اگر پوست حساسی دارید، شاید لازم باشد که این کار را ماهی یکبار انجام دهید. همیشه از محصولات لایه بردار که حاوی مواد تشکیل دهنده‌ی ملایم هستند، استفاده کنید.
برای اسکراب صورت، ما محصولاتی را پیشنهاد می‌کنیم که حاوی دانه‌های ارگانیک و غیر ساینده هستند، نه آنهایی که دانه‌های سیلیس دارند. دانه‌های سیلیس تجزیه نمی‌شوند. آنها آب‌ها را آلوده می‌کنند و حیوانات دریایی را می‌کشند. اسکراب‌های صورت محبوب، شامل آن‌هایی هستند که با دانه‌های زردآلوی خرد شده و شکر خام ساخته شده‌اند یا آن‌هایی که با میوه و اسیدهای لاکتیک تهیه می‌شوند.
 

چگونه در خانه ماسک لایه بردار درست کنیم ؟

در ادامه این بخش، 10 لایه بردار خانگی پوست صورت معرفی شده اند. قبل از استفاده از هر کدام از این ماسک ها لازم است تا موارد مهمی را رعایت کنید. اولین مسئله شستن صورت با صابون ملایم و آب ولرم قبل از استفاده از لایه بردار می باشد. دومین نکته ای که در این رابطه لازم است رعایت کنید، اطمینان یافتن از عدم حساسیت نسبت به مواد استفاده شده در داخل ماسک می باشد. به این منظور باید روز قبل از استفاده از ماسک، آن را به مدت 30 دقیقه روی پوست دست خود بزنید. سپس اگر هر گونه حساسیتی مشاهده کردید، از استفاده از آن ماسک لایه بردار اجتناب نمایید.
 

بهترین ماسک لایه بردار صورت خانگی با دارچین و عسل

عسل و دارچین دو ماده شگفت آور هستند که هر دو دارای خواص بی شماری برای پوست می باشند و در درمان مشکلات پوستی دارای سابقه بسیار طولانی هستند. بدین جهت می توان از عسل و دارچین برای تهیه یک لایه بردار قوی پوست صورت خانگی استفاده کرد. عسل سرشار از اسیدهای آلی بسیار نظیر اسید گلوکونیک می باشد که وجود همین اسیدها برای لایه برداری کامل پوست کافی است. به علاوه دارچین هم با دارا بودن خواص آنتی اکسیدانی می تواند باعث تولید کلاژن در پوست شود و همین امر باعث می شود تا از پیری پوست جلوگیری کرده و پوستی سالم، صاف و شفاف را برایتان به ارمغان بیاورد. همچنین ماسک عسل و دارچین می تواند در از بین بردن جای جوش نقش مهمی را ایفا کند. به همین دلیل اگر به دنبال یک لایه بردار خانگی برای درمان جوش زیر پوستی صورت خود هستید، به هیچ عنوان ماسک صورت خانگی لایه بردار عسل و دارچین را از قلم نیندازید.
مواد لازم:
  • 2 قاشق غذاخوری دارچین
  • 2 قاشق غذاخوری عسل

نحوه ساخت این لایه بردار خانگی:

برای آن که بتوانید این لایه بردار صورت خانگی را تهیه کنید، عسل و دارچین را به مقدار گفته شده با هم مخلوط نمایید. مواد را به گونه ای هم بزنید تا حالت خمیری به خود بگیرند. سپس ماسک را روی صورت خود قرار دهید و به مدت 20  تا 30  دقیقه اجازه دهید، روی پوست صورت باقی بماند. پس از گذشت این مدت زمان می توانید صورت خود را با آب گرم شستشو دهید و با حوله به آرامی خشک نمایید.
 

لایه برداری پوست دست با جوش شیرین

برای قسمت های تیره پوست مثل بند انگشتان دست، قوزک پا، آرنج و زانو که به دلایل مختلف ممکن است زمخت و زبر شده باشند و تیره تر از سایر قسمت های پوست باشند از ماسک های جوش شیرین زیر استفاده کنید و تغییر چشمگیر آن را روی پوست خود ببینید.
 
  • جوش شیرین و عسل و آب لیمو
    این ماسک طبق تجربه شخصی من یکی از راحت ترین، در دسترس ترین و موثر ترین ماسک ها برای روشن کردن پوست است. شاید بتوان گفت با 3 بار استفاده از آن اثرش را می توانید به وضوح ببینید. 2 قاشق چایخوری جوش شیرین را با آب نصف یک لیموترش مخلوط کنید و یک قاشق چایخوری عسل به آن اضافه کنید. مواد را با هم مخلوط کنید و به مدت 10 الی 15 دقیقه روی پوست قرار دهید تا روی پوست خشک شود. به مدت یک یا دو دقیقه هم روی پوست با حالت دورانی ماساژ دهید و سپس با آب ولرم بشویید. این کار را هفته ای 3 بار انجام دهید.
    جوش شیرین و آب لیمو مثل لایه بردار عمل می کنند و عسل که خاصیت آبرسانی دارد از خشک شدن پوست جلوگیری می کند و پوست را روشن می کند.
     
  • جوش شیرین و زردچوبه
    2 قاشق غذا خوری جوش شیرین را با 1 قاشق چای خوری پودر زردچوبه و 3 قاشق چای خوری آب لیمو ترش تازه ترکیب کنید و بر روی پوست بگذارید. اجازه دهید 10 دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب ولرم خوب بشویید.
    جوش شیرین و زرد چوبه هر دو لایه بردار های قوی هستند و می توانید یک ماسک موثر با آن ها بسازید.
     
    • جوش شیرین و سیب زمینی و خیار​
      یک سیب زمینی متوسط و یک عدد خیار را رنده کرده و آب آن ها را با هم خوب مخلوط کنید. 1 قاشق چای خوری جوش شیرین را با 1 قاشق چای خوری آب سیب زمینی و 1 قاشق چای خوری آب خیار ترکیب کنید و بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید 10 دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب سرد بشویید.
      خیار یک آب رسان قوی است و باعث نرم شدن پوست می شود. سیب زمینی هم خاصیت روشن کنندگی دارد و پوست را به خوبی لایه برداری می کند.

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار