|
|
کدخبر: ۱۸۵۵۴۴

گیاهان آپارتمانی مقاوم انواع مختلفی دارند که در شرایط سخت همچون نور کم و آبیاری هفتگی رشد میکنند.در ادامه گیاهان آپارتمانی مقاوم رامعرفی میکنیم

گیاهان آپارتمانی مقاوم به گیاهانی میگویند که در شرایط سخت مانند نور، رطوبت و آبیاری کم نیز به رشد خود ادامه میدهند.در این مقاله قصد داریم گیاهان آپارتمانی مقاوم را معرفی و در مورد نحوه نگهداری گیاهان مثل؛ آبیاری، نور و سمی بودن آنها صحبت کنیم.

گیاهان آپارتمانی مقاوم

برای کسانی که باغبانی و زندگی با گل و گیاه را دوست دارند در یک آپارتمان یا فضای کوچک،گیاهان آپارتمانی مقاوم می‌تواند جالب باشد. اگرچه در این محیط‌ها امکان نگه‌داری از گیاهان بسیار بزرگ و همچنین آفتاب دوست وجود ندارد، اما خوشبختانه گل‌هایی هستند که برای فضای کوچک بسیار مناسب خواهند بود.

گل قاشقی Radiator plant گیاهان آپارتمانی مقاوم

گل قاشقی Radiator plant گل قاشقی یا پیرومیا از اقوام نه‌چندان دور گیاهی است که به‌عنوان فلفل سیاه در آشپزخانه کاربرد دارد. این گل گرمادوست که بومی مناطق گرمسیری و نیمه‌گرمسیری است، دارای برگ‌هایی گرد و قلب مانند با رنگ سبز روشن است. هرچند که احتمال دارد برگ‌ گل قاشقی راه‌راه‌، لکه‌دار و طرح‌دار نیز باشد. به‌دلیل نگه‌داری و پرورش آسان گل قاشقی در منزل این گل در دسته گیاهان آپارتمانی مقاوم قرار می‌گیرد. نور متوسط و غیرمستقیم برای گل قاشقی کافی است. با این‌حال این گل در محیط‌های بدون نور یا نورهای مصنوعی نیز سازگاری خوبی دارد. بهترین زمان برای آبیاری گل قاشقی، زمانی است که خاک به‌طور کامل خشک شده باشد. همچنین برای حفظ رطوبت گل هفته‌ای دو بار در تابستان و یک‌بار در زمستان غبارپاشی انجام گیرد. تکثیر گل قاشقی به سه‌روش روش کاشت بذر، قلمه‌زنی برگ و شاخته انجام می‌گیرد.

گل برگ انجیری Swiss Cheese Plant

گل برگ انجیری Swiss Cheese Plant گیاهان آپارتمانی مقاوم و نیم سایه دوست، همانند برگ انجیری بسیار برای دیزاین و کوراسین مناسب هستند. این گیاه برگ های بسیار زیبایی دارد که محیط خانه را از یک نواختی خارج می‌کند. برگ انجیری به رطوبت علاقه دارد، تلاش کنید که محیط زندگی آن را همیشه مرطوب نگه دارید تا سرحال و سر زنده باشد.

گل سانسوریا Sansevieria plant از گیاهان آپارتمانی مقاوم

گل سانسوریا Sansevieria plant گل سانسوریا را به‌جرأت می‌توان در بین گیاهان آپارتمانی مقاوم قرار دارد. این گل که با نام‌های زبان مادر شوهر، شمشیری و ماری Snake Plant شناخته می‌شود، از عمر بالایی برخوردار است. با این‌که گل سانسوریا در برابر نور کم مقاوم است اما بهترین مکان برای قرار دادن آن نزدیک پنجره و نورغیرمستقیم است. بهترین زمان برای آبیاری گل سانسوریا زمانی است که خاک کاملاً خشک شده باشد، با این‌که این گل از مقاومت بالایی در برابر خشکی برخوردار است اما خشکی زیاد باعث چروک شدن برگ‌های آن می‌شود. همچنین این گل نیازی به رطوبت‌دهی اضافه ندارد و با فضای معمولی و عادی آپارتمان سازگار خواهد بود. برای تکثیر گل سانسوریا که به گل نامیرا نیز معروف است، می‌توانید از روش تقسیم ساقه‌های زیرزمینی و جدا کردن پاجوش گیاه مادر و قلمه زدن برگ استفاده کنید.در ادامه ۴ مورد از مقاوم‌ترین گونه آن را نام می‌بریم:

  •  سانسوریا شمشیری
  •   سانسوریا ابلق
  •  سانسوریا پا کوتاه
  •  سانسوریا مهتابی

اگر شما فردی پرمشغله هستید یا همیشه در سفرید این گیاه برای شما آفریده شده؛ زیرا در برابر همه سختی ها مقاوم است و به راحتی می‌توانید از آن نگهداری کنید بدون اینکه اخم به ابرو بیاورد.

سانسوریا، گیاهی سمی است؛ اما سمی بودن این گونه شدید نیست. تنها در صورتی که برگ‌ها بدون پوست با بدن انسان تماس داشته باشند، مشکل ساز می‌شود.

گل دیفن باخیا Dieffenbachia از گیاهان آپارتمانی مقاوم

گل دیفن باخیا Dieffenbachia گیاهان آپارتمانی مقاوم، مانند دیفن باخیا جزء گیاهان آپارتمانی سایه دوست است که حتی با نور مصنوعی هم می‌تواند نیاز خود را تامین کند.

دیفن باخیا، گیاهی سمی است؛ در هنگام نگهداری از این گیاه مقاوم آپارتمانی، مراقب کودکان و حیوانات خانگی باشید تا با گیاه تماس نداشته باشند؛ زیرا باعث ایجاد حساسیت می‌شود.

دیفن باخیا، علاوه بر اینکه جزء گل های آپارتمانی کم نور است، جز گیاهان تصفیه کننده هم است و این ویژگی را دارد که محیط اطراف را از آلودگی ها پاک کند.در این مطلب همه چیز در مورد نگهداری از گیاه دیفن باخیا و روش تکثیر آن را شرح داده ایم.

گل یوکا Yucca

گل یوکا Yucca برگ‌های این گیاه سوزنی شکل و خشن است که بسیار ظاهر جذاب و شیکی را به خانه شما هدیه می‌دهد، درواقع درختچه یوکا جزء گیاهان آپارتمانی گران قیمت و لوکس نیز است. هرچند یوکا به نور متوسط نیاز دارد اما جزء گیاهان آپارتمانی مقاوم به نور نیز است و می‌تواند کم نوری را تحمل کند.

گل آگلونما Chinese evergreens از گیاهان آپارتمانی مقاوم

گل آگلونما Chinese evergreens اگر تا کنون تجربه نگهداری از گیاهان را نداشتید، گیاهان آپارتمانی مقاوم مانند الگونما انتخاب مناسبی برای شما است، این گیاه هم نگهداری آسانی دارد و هم خاصیت تصفیه کنندگی دارد که محیط را از مواد آلوده دور می‌کند. الگونما، گیاهی سمی است؛ در زمان نگهداری از این گیاه مراقب باشید که کودکان یا حیوانات خانگی گیاه را وارد دهان خود نکنید، زیرا باعث سوزش و التهاب می‌شود. گیاه الگونما برای زنده ماندن به نور مناسب نیاز دارد و اگر در میزان نور گیاه تردید دارید، می‌توانید از طریق برگ‌ها به خواسته گیاه پی ببرید:

برگ های تیره گیاه به نور کم نیاز دارد
برگ های نارنجی یا روشن گیاه به نور متوسط نیاز دارد

الگونما به علت سایز مناسب و متوسطی که دارد می‌توان آن را در هر محیطی نگهداری کرد و برای دیزاین کردن منازل یا محیط های اداری بسیار مناسب است.

گل کوردیلین Cordyline fruticosa

گل کوردیلین Cordyline fruticosa گل کوردیلین که با نام‌های Ti plant، Palm lily، اژدهای آتشین، پالم، کردیلین و کوردلینا نیز شناخته می‌شود را می‌توان در بین زیباترین گیاهان آپارتمانی مقاوم قرار داد. گل کوردیلین یک گل همیشه سبز و از خانواده Asparagaceae (سوسن‌) است که با برگ‌های ضخیم، درشت و به رنگ سبز تیره با حاشیه قرمز و ارغوانی قابل شناسایی است. گل کوردیلین با این‌که جزو گل‌های نور دوست است اما احتیاجی به نور مستقیم خورشید ندارد. با این‌حال بهتر است برای جلوگیری از کمرنگ‌ شدن برگ‌های گل، آن را نزدیک پنجره یا روزی چند ساعت در بالکن قرار دهید. آبیاری گل کوردیلین مانند دیگر گل های آپارتمانی با ماندگاری بالا، باید در زمان خشک شدن خاک گلدان انجام شود. این گل در فضای مرطوب رشد بهتری خواهد داشت به‌همین خاطر در تابستان هفته‌ای دو بار و در زمستان هفته‌ای یک‌بار غبارپاشی انجام شود. تکثیر کوردیلین به سه روش پاجوش گیاه مادر، قلمه زدن ساقه و کاشت بذر انجام می‌شود.

گل سرخس Ferns plant از گیاهان آپارتمانی مقاوم

گل سرخس Ferns plant گل سرخس را علاوه بر این‌که می‌توان در دسته‌ی بهترین گیاهان آپارتمانی مقاوم قرار می‌گیرد، دارای یک مزیت بسیار عالی است. این گل در سال 1989، طبق مطالعات ناسا به‌عنوان گیاهی با خاصیت حذف آلاینده‌های مضر، ترکیبات آلی فرار و فرمالدئید شناخته شد. به‌همین خاطر علاوه بر این‌که گل سرخس را به‌عنوان یکی از گل ‌های آپارتمانی مقاوم انتخاب می‌کنید، باعث تصفیه هوای خانه نیز خواهید شد.گل سرخس که با نام سرخس بوستون یا شمشیر نیز شناخته می‌شود، یکی از قدیمی‌ترین گونه‌های گیاهی روی زمین با برگ‌های باریک و تیز است. گل سرخس باید به‌طور مرتب آبیاری شود تا خاک همیشه مرطوب باقی بماند، اما سعی کنید زیاد از حد این کار را انجام ندهید، زیرا باعث زرد شدن برگ‌های آن خواهید شد. معمولاً هفته‌ای دوبار آبیاری برای این گل کافی است. همچنین برای حفظ رطوبت گل می‌توانید یک ظرف آب در کنار آن قرار دهید یا روزانه آب را به‌طور غیرمستقیم در اطراف آن اسپری کنید. گل سرخس با این‌که نوردوست است اما به نور شدید و مستقیم خورشید نیازی نخواهد داشت. معمولاً نور فیلتر شده و غیرمستقیم برای این گل کافی خواهد بود. روش‌ تکثیر گل سرخس بسیار راحت است و معمولاً در هنگام تعویض خاک می‌توان ریشه آن را تقسیم و در گلدانی دیگر کاشت.

انواع کاکتوس Cactus

انواع کاکتوس Cactus کاکتوس ها گیاهان آپارتمانی مقاوم به کم نوری هستند که با کم‌ترین میزان نور به حیات خود ادامه می‌دهند. برای انتخاب کاکتوس تنوع بسیار زیادی وجود دارد و به راحتی می‌توانید از بین هزاران کاکتوس گیاه مورد نظر خود را با طرح و نقش مختص به خود خریداری کنید. کاکتوس علاوه‌بر این که گیاهی مقاوم به سرما است، آبیاری کم را هم تاب می‌آورد؛ بنابراین بهترین انتخاب برای افراد فراموش کار و پر دغدغه است.

گل نخل شامادورا Chamaedorea elegans از گیاهان آپارتمانی مقاوم

گل نخل شامادورا Chamaedorea elegans شامادورا جزء گیاهان آپارتمانی مقاوم است، زیرا این گیاه تنها با نور مصنوعی می‌تواند نیاز خود به خورشید را تامین می‌کند و با آبیاری حداقلی هم سالم و سرحال است.

بزرگ‌ترین نقطه ضعف شامادروا ، آبیاری بیش از اندازه است اگر بیشتر از میزان به گیاه آب دهید مرگ آن را تضمین کردید.

نخل شامادورا به این علت که گیاهی کم زحمتی است، می‌توان آن را در محل کار یا محیط های اداری هم استفاده کرد.

گل آنتوریوم Laceleaf

گل آنتوریوم Laceleaf یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی مقاوم ، آنتوریوم است؛ این گیاه نسبت به سایه مقاوم است و به راحتی می‌تواند به زندگی خود ادامه دهد. این گیاه کم توقع با حضور خود هم فضای خانه را تماشایی می‌کند و هم مهر و محبت را افزایش می‌دهد.

شاید همه گلهای آپارتمانی مثل کاکتوس نباشند که با نگهداری آسان و گذرا دوام بیاورند؛ اما گیاهان آپارتمانی مقاوم نیز وجود دارند که در آپارتمان هایی با نور کم، سایه زیاد و سرما از درخشندگی آن ها کاسته نمی‌شود. گل آپارتمانی مقاوم می‌تواند نوعی مثل درختچه ها که نمادی از استقامت اند باشد و با ماندگاری بالا در شرایط معمولی، عشق خود را در خانه جاری کند.

گل دراسنا کامپکت dracena compacta از گیاهان آپارتمانی مقاوم

گل دراسنا کامپکت dracena compacta یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی مقاوم، دراسانا است. از اصلی‌ترین ویژگی‌های این گیاه همیشه سبز بودن آن است. به همین دلیل می‌توان از آن در محیط‌های مختلفی چون محل کار، محیط‌های اداری و … نگهداری کرد.

دراسنا کامپکت، گیاهی سمی است؛ مراقب باشید تا توسط حیوانات خانگی خورده نشود، زیرا موجب مسمومیت در آن‌ها می‌شود.

یکی دیگر از ویژگی‌های این گیاه، خاصیت تصفیه کنندگی است؛ دراسانا با توجه به داشتن این خاصیت، بسیار نگهداری زیادی در اتاق خواب دارد چون فضای محیط را از آلودگی‌ها پاک می‌کند.

گل شفلرا Schefflera plant گیاهان آپارتمانی مقاوم

گل شفلرا Schefflera plant گل شفلرا بومی تایوان و پسرعمومی کوچک Schefflera Amate است. اما نکته‌ای که باعث می‌شود تا این گل تبدیل به یکی از گیاهان آپارتمانی مقاوم شود، تحمل بالا آن در برابر نور و آب است. با این‌که گل شفلرا در مقابل نور غیرمستقیم و کم مقاومت بالایی دارد، بهتر است برای شادابی گیاه هفته‌ای یک‌بار آن را در یک محیط پرنور قرار دهید. آبیاری گل شفلرا باید در زمانی که خاک کاملاً خشک شده است انجام گیرد، این گیاه مقاومت بسیاری بالایی در برابر کم‌آبی دارد اما آبیاری زیاد را نمی‌تواند تحمل کند و باعث پوسیدگی ریشه خواهد شد. همچنین برای حفظ رطوبت گل بهتر است یک ظرف آب در کنار آن قرار دهید یا هفته‌ای دوبار آب را به‌صورت غیرمستقیم در اطراف آن اسپری کنید.شفلرا در فصل رشد به آب بیشتری نیاز دارد تا باقی فصول.

شفلرا، جزء گیاهان سمی است؛ در هنگام نگهداری از این گل آپارتمانی مقاوم، مراقب کودکان و حیوانات خانگی خود باشید، تا برگ‌های گیاه را نخورند.

گل شفلرا را می‌‌توانید از طریق قلمه‌زنی، پاجوش گیاه مادر (خوابانیدن ساقه)، خوابانیدن هوایی (برش ساقه‌های جوان گیاه) و کاشت دانه تکثیر کنید.

گل لیندا Ponytail palm

گل لیندا Ponytail palm این گیاه به علت برگ‌ها و تنه‌ای که دارد به راحتی می‌تواند مقدار زیادی آب را درون خود ذخیره کند و حتی تا مدت زمان طولانی احتیاج به آب نداشته باشد.

لیندا از گیاهان کم توقع به حساب می‌آید، ولی با نور زیاد و غیر مستقیم، حال گیاه بهتر است.

لیندا جزء گیاهان آپارتمانی مقاوم به کم آبی است و همخانه‌ای خوب و عالی برای کسانی است که همیشه در گشت و گذار هستند. لیندا در لیست درختچه های آپارتمانی قرار دارد و همانند یک نگهبان سبز در خانه منتظر شما است.

گل ورزیا Vriesea از گیاهان آپارتمانی مقاوم

گل ورزیا Vriesea آپارتمان‌های کم نور و رو به روی هم باعث شده است که بسیاری از گیاه دوستان از نگهداری گیاهان محروم باشند؛ اما این گیاه از نور مستقیم خورشید فراری است، بنابراین انتخاب مناسبی برای آپارتمان های کم نور است.

در زمان مراقبت و نگهداری از ورزیا دقت داشته باشید، کود و سموم به وسط گیاه نریزد؛ زیرا باعث مرگ گیاه می‌ود.

ورزیا این گل مقاوم آپارتمانی، برگ‌های شمشیری و همانند آناناس دارد که ظاهر آن را چندین برابر زیباتر کرده. این گیاه با ترکیب رنگ خیره کننده ای که دارد خانه شما را پر از زیبایی می‌کند.

کراسولا آواتا Jade plant از گیاهان آپارتمانی مقاوم

کراسولا آواتا Jade plant کراسولا یا یشم جزء گیاهان آپارتمانی مقاوم است و دربرابر بی آبی مقاومت می‌کند همچنین می‌تواند در فصل زمستان به حیات خود ادامه دهد بدون اینکه مشکلی گیاه را تهدید کند.

یشم، گیاهی سمی است؛ در زمان نگهداری از این گیاه مراقب فرزندان و حیوانات خانگی خود باشید تا با سموم کراسولا بیمار نشوند.

تکثیر و پرورش این گیاه کار آسانی است، با استفاده از سه روش؛ کاشت بذر، قلمه برگ و ساقه تکثیر کرد.

گل پتوس Devil’s ivy

گل پتوس Devil’s ivy پتوس جزء، گیاهان آپارتمانی مقاوم به گرما و سرما است. این گیاه محبوب افرادی است که وقت یا زمان کافی برای نگهداری از گیاهان را ندارند. درواقع این گیاه برای افرادی که مشغله کاری دارند بسیار مناسب است، زیرا هم همیشه سبز است و هم سختی نگهداری ندارد.

پتوس، گیاهی سمی است؛ در هنگام نگهداری از این گیاه مراقب کودکان و حیوانات خانگی خود باشید؛ زیرا خوردن این گیاه موجب ایجاد حساسیت می‌شود.

این گیاه مقاوم به نور کم، خاصیت تصفیه کنندگی هم دارد و به راحتی می‌تواند محیط اطراف خود را از آلودگی ها پاک کند.

گل پاپیتال Hedera canariensis

گل پاپیتال Hedera canariensis گل پاپیتال که با نام عَشَقه نیز شناخته می‌شود نوعی پیچک الجزایری با برگ‌های بزرگ و همیشه سبز است. این گل که جزو دسته رونده‌ها قرار دارد می‌تواند بین 8 الی 10 سانتی‌متر رشد کند. با این‌که نگه‌داری از گل پاپیتال بسیار آسان است اما به‌دلیل رونده بودن باید به‌طور مرتب هرس شود. گل پاپیتال بیشتر مناسب فضای باز است با این‌حال این گل را می‌توان به عنوان گیاه آپارتمانی نیز استفاده کرد اما باید در محیطی که نورگیری عالی و غیرمستقیم دارد، قرار گیرد. نرسیدن نور کافی باعث ریزش برگ‌های گل خواهد شد. آبیاری گل پاپیتال به سن آن بسیار بستگی دارد، زیرا گل‌های جوان خاک مرطوب را می‌پسندند اما گل‌های مسن در برابر خشکی و کم‌آبی مقاوم هستند. به‌همین خاطر باتوجه به سن گیاه بهتر است زمان آبیاری بعد از هر بار خشک شدن سطح خاک انجام گیرد. رایج‌ترین روش تکثیر گل پاپیتال قلمه‌زنی ساقه است که در فصل بهار یا تابستان انجام می‌شود.

گل دراسنا پرچمی dracena

گل دراسنا پرچمی dracena دراسانا پرچمی، جزء گیاهان آپارتمانی مقاوم است که نسبت به کم آبی بسیار مقاومت دارد. این گیاه به علت ظاهر زیبایی که دارد بسیار برای دیزاین کردن محیط مناسب و کاربردی است.

دراسانا، گیاهی سمی است؛ البته این نکته را در نظر داشته باشید که دراسانا برای انسان آسیب زا نیست و تنها برای گربه و سگ مشکل زا است.

دراسانا گیاهی سایه دوست است که نگهداری بسیار راحتی دارد؛ افرادی که زمان زیادی را در خانه نمی‌گذرانند اما به دنبال خانه‌ای سبز هستند می‌توانند از دراسنا در خانه نگهداری کنند.

گل کروتون Crotons Plant از گیاهان آپارتمانی مقاوم

گل کروتون Crotons Plant کروتون یک گل خانگی و بومی جنگل‌های گرمسیری جنوب شرقی آسیا و اقیانوسیه است. با این‌که کروتون در بین گیاهان آپارتمانی مقاوم قرار می‌گیرد، اما نگه‌داری از آن کمی سخت خواهد بود. میزان نوری که گل کروتون در طول روز دریافت می‌کند، در رنگ‌ برگ‌ها تأثیرگذار است. با این‌حال این گل نور غیرمستقیم خورشید و یا نور مصنوعی را بیشتر ترجیح می‌دهد. گل کروتون به‌شدت رطوبت دوست است به‌ویژه در فصل تابستان. بنابراین بهتر است در روزهای گرم دو بار و در روزهای سرد سال یک بار آب را در اطراف آن به‌طور غیرمستقیم اسپری کنید. همچنین آبیاری گل کروتون باید زمانی که خاک از رطوبت نسبی برخوردار است انجام گیرد. تکثیر گیاه کروتون در فصل زمستان و به دو روش انجام می‌شود. یکی روش قلمه‌زنی شاخه‌های جوان و دیگری قلمه زنی ساقه در آب است.

گل فیکوس Rubber Plant

گل فیکوس Rubber Plant گل فیکوس یک گل زینتی از خانواده Ficus است که در محیط طبیعی خود یعنی جنوب شرقی آسیا تا بیش از 30 متر رشد می‌کند. گل فیکوس یا الاستیکا که به درخت یا گیاه لاستیکی نیز شناخته می‌شود با این‌که در دسته گیاهان آپارتمانی مقاوم قرار می‌گیرد روش نگه‌داری بسیار آسانی دارد. گل فیکوس در فضای کم نور می‌تواند رشد کند اما رشد آن نسبت به گلی که در برابر نور قرار گرفته بسیار کندتر خواهد بود. بنابراین بهتر است که گل را در یک مکانی با نور متوسط و غیرمستقیم قرار دهید. آبیاری گل فیکوس باید در زمان خشک شدن کاملاً خاک انجام گیرد و برای تأمین رطوبت آن بهتر است یک کاسه آب در کنار آن قرار دهید یا آب را به‌طور غیرمستقیم هفته‌ای دوبار اسپری کنید. بهترین روش برای تکثیر گل فیکوس قلمه زدن در اواخر بهار یا تابستان است.

گل زاموفیلیا zamiifalia

گل زاموفیلیا zamiifalia زاموفیلیا گیاهی بسیار زیبا و زینتی است که حضور آن در هر محیطی تسلی بخش است. این گیاه را به علت نگهداری آسان می‌توان در محیط های اداری نگهداری کرد. این گیاه در زمین دارای ریشه های غده ای شکلی است که به آن ریزوم میگویند.در واقع این ریزوم ها و ساقه های گوشتی هستند که با نگهداری آب درون خود این گیاه را جزء دسته ی گیاهان کم آب قرار داده است. زامیفولیا در محیطی با نور متوسط بهتر رشد میکند اما محیط های کم نور را نیز به خوبی تحمل میکند.همچنین این گیاه مقاوم و زیبا طیف گسترده ای از دما را نیز تحمل میکند.

زاموفیلیا جزء گیاهان آپارتمانی مقاوم اما بسیار سمی است؛ در هنگام نگهداری از آن مراقب کودکان و حیوانات خانگی خود باشید.در هنگام نگهداری از این گیاه تلاش کنید تا نیازهای آن را برطرف کنید تا رشد گیاه سرعت بالایی پیدا کند.

گل برگ عبایی Aspidistra elatior از گیاهان آپارتمانی مقاوم

گل برگ عبایی Aspidistra elatior برگ عبایی جزء گیاهان آپارتمانی مقاوم به کم نوری است، و به راحتی در محیط هایی که نور کمی دارد، زنده می‌ماند و زندگی می‌کند. برگ عبایی رشد کمی دارد ولی سال‌های سال در خانه و خانواده شما ماندگار است.

گل سیکاس Cycad

گل سیکاس Cycad سیکاس از گیاهان بسیار قدیمی است که روی کره زمین از سال های دور ساکن است؛ این گیاه ظاهری زیبا و تماشایی دارد که بسیار محبوب دل ها است.

سیکاس، گیاهی سمی است؛ در هنگام نگهداری از این گیاه مراقب باشید تا کودکان و حیوانات خانگی به آن نزدیک نشوند و یا گیاه را نخورند.

سیکاس از جمله گیاهان آپارتمانی مقاوم است که بسیار نگهداری آسانی دارد. و می‌توان از این گیاه در هر محیطی نگهداری کرد.

گل ساکولنت succulent از گیاهان آپارتمانی مقاوم

گل ساکولنت succulent یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی مقاوم ساکولنت ها هستند، این گیاهان نسبت به گرما و سرما بسیار مقاوم هستند، و همچنین محیط های سایه را تاب می‌آورند و رشد می‌کنند.

گل برگ بیدی Wandering jew

گل برگ بیدی Wandering jew برگ بیدی جز گیاهان آپارتمانی مقاوم رونده است، که زیبایی بی نظیری به خانه هدیه می‌دهد. این گیاه در لیست گیاهان سایه دوست مقاوم به سرما قرار دارید و با حداقل نگهداری بهترین زندگی را پشت سر می‌گذارد.

گل لاکی بامبو Bmbusa Vulgaria از گیاهان آپارتمانی مقاوم

گل لاکی بامبو Bmbusa Vulgaria یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی مقاوم سایه دوست، بامبو لاکی است؛ این گیاه علاقه بسیار زیادی به سایه دارد و با نور حداقلی هم زندگی خوبی را پشت سر می گذارد. لاکی بامبو علاوه بر زیبایی بی مثالی که دارد، نماد خوش شانسی نیز است.

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار