|
|
کدخبر: ۱۸۵۶۳۹

از بین بردن مگس فاضلاب کار بسیار ساده ای است؛ کافیست از ترفند هایی که امیدنیوز در اختیارتان قرار می دهد استفاده کنید.

از بین بردن مگس فاضلاب شاید برایتان یک چالش باشد، زیرا این حشره به سرعت زیاد می شود و به سختی می توان مانع زیاد شدن آن شد. در این مقاله از امیدنیوز به بررسی دلایل وجود مگش فاضلاب و روش های از بین بردن آن پرداخته ایم.

مگس فاضلاب چیست ؟

Filter Flies  دارای بدنی کرک دار می باشد که اگر مگس را له کنید کمی پودر دود مانند از آن بجا می ماند . این مگس معمولاً در جاهای مرطوب با اکسیژن کم و یا محلهایی مملو از مواد آلی، سبزیجات در حال پوسیدن و فاضلاب های بیمارستان ها و توالت و دستشویی منازل و هتل ها و ادارات وجود دارد که تنها چند دقیقه از محل زندگی خود که چاه توالت می باشد دور می شوند و دوباره به محل قبلی بر می گردد .

تمیز کردن توالت فرنگی - از بین بردن مگس فاضلاب

اندازه واقعی مگس فاضلابی بین 5-1.5 میلیمتر می باشد و رنگ زرد ، قهوه ای و سیاه دارد در روشنایی روز اغلب روی دیوارهایی که در نزدیکی فاضلاب می باشد در حال استراحت است . تخم گذاری معمولاً در بهار و تابستان صورت می گیرد و بعد از 48 ساعت تفریخ می شوند این مگس ها برای ما انسان ها بی آزار هستند چون نیش نمی زنند ولی بدلیل اینکه در آلوده ترین و کثیف ترین مکان ها تغذیه می کنند می توانند بوسیله موهای روی بدن و بال ها و پاهای خود آلودگی ها و باکتری ها را به انسان و مواد غذایی انتقال دهند که برای انسان بسیار خطرناک و بیماری زا می باشد .

روش های از بین بردن پشه را در امیدنیوز بخوانید.

چه چیزی باعث ایجاد پشه های توالت می شود ؟

هر جا که رطوبت و مواد آلی در حال پوسیدگی با هم یافت می شوند پشه توالت می توانند مشکل ساز شوند. لوله فاضلاب های ثابت و لوله فاضلاب کف - به ویژه آنهایی که اغلب تخلیه نمی شوند - مکانهای اصلی این پشه ریز توالت ها هستند. اما پشه توالت می توانند در هر جایی ظاهر شوند که شرایط به دلخواه آنها باشد. پشه ریز توالت‌های لوله فاضلاب بالغ به طور طبیعی به مناطق مرطوبی کشیده می‌شوند که منبعی از مواد آلی پوسیده برای تغذیه لاروها پس از خروج از تخم‌ها وجود دارد.

پشه توالت - از بین بردن مگس فاضلاب

از بین بردن مکان مناسب تخم گذاری

وقتی که مکان تخم گذاری را پیدا کردید می توانید پروسه از بین بردن کثیفی های درون چاه را که مگس ها تخم های خود را آنجا می گذارند، شروع کنید.

اول چاه را از بیرون تمیز کنید و بعد 2 تا 4 لیتر آب گرم را درون چاه بریزید تا چاه مرطوب شود. بعد از یک برس فلزی مخصوص لوله استفاده کنید و با بالا و پایین بردن برس لوله را تمیز کنید. سپس ژل تمیز کننده لوله را درون چاه بریزید. ژلهای تمیز کننده چاه برای از بین بردن مواد طبیعی یا ارگانیک موجود در چاه طراحی شده اند. برخی می گویند به جای ژلهای تمیز کننده می توان از آب جوش و سفید کننده استفاده کرد ولی این روش در مقابل مگس فاضلاب جواب نمی دهد زیرا لارو این حشرات می توانند در برابر دمای بالا مقاوم باشند. بعد از گذشت چند ساعت درون چاه را مقدار زیادی آب بریزید.

از بین بردن مگس های بالغ

بعد از از بین بردن تخم ها و لارو مگس فاضلاب فقط مگس های بالغ می مانند و از آنجائیکه آنها دیگری جایی برای تخم گذاری ندارند پس از مرگ آنها مشکل شما به طور کامل برطرف خواهد شد.

مگس توالت - از بین بردن مگس فاضلاب

بهترین راه از بین بردن مگس فاضلاب

۱.استفاده از سرکه، جوش‌شیرین و آب جوش برای از بین بردن حشرات

با استفاده از این محلول ترکیبی می‌توانید هم پشه‌ها را از بین برده و هم از گرفتگی فاضلاب جلوگیری کنید. تنها چیزی که میاز است یک دوم فنجان جوش شیرین و ۱فنجان سرکه است.

به این صورت که ابتدا جوش شیرین را در لوله بریزید، سپس به آرامی سره را بریزید. این محلول شروع می‌کند به کف کردن و شاید از لوله هم بیرون بزند. بعد از یک ساعت که گذشت یک مقدار زیاد آب جوش در لوله بریزید. این مواد لوله ها را شستشو می‌دهند. چون سرکه و جوش شیرین وقتی ترکیب شوند، موادی شیمیایی ایجاد کرده که باعث تمیز کردن لوله فاضلاب می‌شوند.

۲.استفاده از سرکه سیب برای از بین بردن مگس فاضلاب

سرکه سیب یکی از مواد طبیعی است که برای از بین بردن این مگسها مفید است. با سرکه می‌توانید از مواد شیمیایی که برای سلامتیان مضر است دست‌بکشید.

  • ابتدا حدود یک چهارم پیمانه سرکه درون لیوان یا ظرفی بریزید.
  • روی لیوان را با پلاستیکی بپوشانید.
  • پلاستیکی که روی لیوان سرکه گذاشتید را سوراخ‌کنید. حال آن را نزدیک لوله تخلیه فاضلاب بگذارید. بدین شکل لیوان سرکه شبیه به دام عمل کرده و پشه‌ها جذب آن می‌شوند، وارد سوراخ شده و در سرکه غرق می‌شوند.

علت زیاد شدن پشه توالت - از بین بردن مگس فاضلاب

۳.مایع سفید‌کننده برای از بین بردن حشرات

استفاده از مایع سفید کننده یکی دیگر از روشها مقابله است.

  • مایع سفید کننده و آب را به نسبت یک به ده ترکیب‌کنید.
  • بگذارید این ترکیب چند ساعتی در لوله‌ها بماند.
  • سپس لوله‌ها را با آب سرد بشویید.

البته این روش به خوبی سرکه و جوش شیرین عمل‌نکرده و باعث تمیزی لوله‌ها نمی‌شود، اما به نسبت روش خوبی است. چون هم پشه‌ها را از بین برده و هم باعث تمیزی لوله‌ها فاضلاب می‌شود.

۴.مقابله با مواد آلی

حشرات به دلیل وجود مواد عالی در آنجا تکثیر می‌شوند. پس بهترین و اولین راه از بین بردن مواد آلیست. یک برس لوله از جنس فلز را درون بوبه فشار دهید. مواد موجود در لوله را که به دیواره لوله‌ها چسبیده‌اند را پاک‌کنید. سپس مقداری اب جوش در لوله بریزید. بدین صورت لوله‌ها شسته می‌شوند. با استفاده از برس توالت مواد آلی مورد تغذیه آنها را از بین می‌برید و این روش باعث کاهش حشرات می‌شود.

۵.استفاده از ژل تمیزکننده در حمام و دستشویی

وجود پشه فاضلاب در خانه می‌تواند بخاطر لوله‌های حمام باشد. این پشه‌ها به دلیل تجمع موی سر، شامپو، پوست و صابون که به فاضلابی تبدیل می‌شود، بوجود آیند. پروبیوتیکهای طبیعی مانند ژل تمیزکننده فاضلاب، لوله‌های فاضلاب را عاری از لارو و تخم مگس فاضلابی کرده و آنها را ریشه‌کن می‌کند.

مگس فاضلاب - از بین بردن مگس فاضلاب

چطور از به‌وجودآمدن مگس فاضلاب جلوگیری کنیم ؟

همان طور که گفتیم، مگس فاضلاب از مواد ارگانیک موجود در لوله‌ها تغذیه می‌کند و، بنابراین، نخستین گام برای جلوگیری از به‌وجودآمدن این حشرات این است که مجاری فاضلاب را، با استفاده از مواد مناسب برای تمیزکردن لوله‌ها، تمیز و پاکیزه نگه داریم. برای نمونه، می‌توانیم به‌طور مرتب و با استفاده از مایع ظرف‌شویی یا سرکه و آب بسیار داغ، سینک و مجاری فاضلاب را تمیز کنیم.

عادتی یک‌دقیقه‌ای که آفات حمام را دور می‌کند

علاوه بر تمیزکردن مرتب، برای جلوگیری از هجوم مگس‌های فاضلاب، بهترین کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که نگذاریم هیچ آب راکدی در لوله‌های خانه وجود داشته باشد. گاهی این آب راکد در منحنی‌های لوله‌هایی وجود دارد که به‌ندرت استفاده می‌شوند؛ مانند لوله‌های فاضلاب حمام مهمان یا دستشویی حیاط که تقریبا هرگز از آنها استفاده نمی‌کنیم.

برای خارج‌کردن آب‌های راکد، تنها کافی است که یک بار در هفته و هر بار حدود یک دقیقه، در دوش‌ها یا مجاری فاضلابی که به‌ندرت استفاده می‌شوند، آب را به جریان بیندازیم. برای اطمینان بیشتر، می‌توانیم نصف پیمانه نمک و نصف پیمانه جوش شیرین را داخل مجرای فاضلاب بریزیم و سپس یک پیمانه سرکهٔ سفید را با فشار داخل مجرا بریزیم.

تمیز کردن توالت - از بین بردن مگس فاضلاب

برای اینکه این کار را فراموش نکنیم، می‌توانیم آن را همراه یکی از کارهای روتین و هفتگی خود (مانند آب‌دادن به گل‌ها یا تمیزکردن یخچال) انجام دهیم. با اجرای اقدامات پیشگیرانه مناسب و با کمی شانس، دیگر هرگز مگس‌های فاضلاب را در خانهٔ خود نخواهید دید و به‌طور کامل از شر این حشرات آلوده و مزاحم خلاص می‌شوید.

آیا مگس فاضلابی خطر دارد ؟

حتما با خودتان فکر می کنید که مگس فاضلابی چون از غاضلاب تغذیه می کند همراه با خود بیماری هایی را به انسان منتقل می کند در صورتی که این باور غلط است، مگس توالت هی چونه خطری برای انسان ندارد و تنها حضور این موجود در توالت بسیار آزاردهنده است که با کمک سمپاشی توسط متخصصان رادین تک می توانید از وجود آن ها خلاص شوید.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار