|
|
کدخبر: ۱۸۵۷۲۹

پاک کردن لاک بدون استون کار بسیار ساده ای است. بهتر است مواد طبیعی را جایگزین استون شیمیایی کنید.

پاک کردن لاک بدون استون شاید کار بسیار سختی به نظر بیاید ولی باید بگوییم چند ماده ی طبیعی و قابل دسترس را می توانید جایگزین استون کنید. روش پاک کردن لاک بدون استون را در امیدنیوز بخوانید.

پاک کردن لاک بدون استون

روش های خانگی متعددی وجود دارد که می توان برای پاک کردن لاک ناخن مورد استفاده قرار داد. به عنوان مثال:

پاک کردن لاک بدون استون با آب گرم

آب گرم و پارچه خشک

از روش های خانگی برای پاک کردن لاک ناخن بدون استفاده از استون، استفاده از آب گرم و پارچه خشک است. در این روش باید صبور باشید. در ابتدا باید کاسه ای را از آب گرم پر کنید. سپس ناخن ها را برای مدت ۲۵ الی ۳۰ دقیقه درون کاسه قرار دهید.

بعد از این که لاک ها نرم شدند می توانید از یک پارچه خشک برای جدا کردن لاک از سطح ناخن استفاده کنید. بعد از پاک کردن لاک باید از مرطوب کننده برای مرطوب کردن ناخن های خود استفاده کنید.

جدیدترین رنگ لاک ناخن با رنگ های پاییزه و زمستانه را ببینید.

استفاده از خمیر دندان

خمیردندان ماده ای موثر در پاک کردن لاک ناخن محسوب می‌شود. برای پاک کردن لاک با استفاده از خمیر دندان تنها کافی است سطح ناخن را به خمیر دندان آغشته کنید. بعد از گذشت چند دقیقه می توانید از یک تکه پنبه یا یک مسواک برای پاک کردن لاک ناخن های خود استفاده کنید.

بعد از پاک شدن لاک، دست های خود را بشویید و از مرطوب کننده برای تامین رطوبت مورد نیاز ناخن‌ها استفاده کنید.

پاک کردن لاک بدون استون با خمیر دندان

الکل و مشتقات الکلی

الکل و مشتقات الکلی ماده موثر دیگری است که برای پاک کردن لاک ناخن بکار می‌رود. بعد از پاک کردن لاک با استفاده از الکل باید دست های خود را با آب و صابون بشویید و سپس از روغن های گیاهی، مانند روغن نارگیل، برای مرطوب کردن ناخن های خود استفاده کنید.

الکل و شکر سفید

ترکیب شکر سفید و الکل از دیگر روش های خانگی برای پاک کردن لاک از روی ناخن است. برای تهیه این نوع ترکیب تنها به مقداری شکر سفید و الکل احتیاج دارید. قبل از استفاده از این ترکیب باید ناخن ها را به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه درون آب گرم قرار دهید.

سپس پنبه را به ترکیب آغشته کرده و آن را روی ناخن ها بمالید. این کار را مجدد تکرار کنید تا تمام لاک ها از سطح ناخن پاک شوند.

اسپری بدن برای پاک کردن لاک بدون استون

اگر لاک پاکن در اختیار ندارید به شما پیشنهاد می کنیم از اسپری بدن استفاده کنید، فقط اسپری را با فاصله بگیرید و روی ناخن اسپری کنید و با تکه ای پنبه لاک ها را پاک کنید این کار را روی همه ی ناخن ها انجام دهید تا به راحتی لاک ناخن پاک شود.

پاک کردن لاک بدون استون با اسپری مو

پاک کردن لاک بدون استون با اسپری مو

مانند اسپری بدن اسپری مو هم می تواند انتخاب مناسبی باشد. بعد از اسپری کردن ناخن ها به روش بالا سریع با پنبه مرطوب لاکها را پاک کنید چون اسپری مو خیلی خشک و شکننده می کند.

ترکیب لیمو و سرکه

ترکیب لیمو و سرکه یک ترکیب پاک کنندگی قوی است که می‌توانید برای پاک کردن لاک ناخن‌های خود از آن استفاده کنید. برای تهیه این ترکیب به یک پیمانه سرکه و یک پیمانه آبلیمو نیاز دارید.

بعد از اینکه این دو ماده را با هم ترکیب کردید، انگشت‌های خود را به مدت ۱۰ الی ۲۰ دقیقه داخل ترکیب قرار دهید، سپس از یک از دستمال تمیز برای پاک کردن لاک ها استفاده کنید.

ادکلن و عطر

از دیگر روش های موثر برای پاک کردن لاک بدون استون، آغشته کردن ناخن ها به عطر یا ادکلن است. در این روش می توانید پنبه ای را به ادکلن آغشته کرده و آن را روی سطح ناخن بکشید. همچنین می توانید ادکلن را روی لاک اسپری کرده و سپس با پنبه یا پارچه آن را تمیز کنید.

پاک کردن لاک با لاکی دیگر

جالب است بدانید خود لاک می تواند لاک ناخن را در خود حل کند. برای پاک کردن لاک ناخن از لاک هایی که زود خشک نمی شوند، استفاده کنید تا لاک قدیمی به حالت مایع باز گردد و پاک شود.

تاپ کوت های معمولی نیز گزینه خوبی هستند. زمانی که از لاک بعنوان پاک کننده لاک قدیمی استفاده می کنید، لازم نیست که همه ناخن هایتان را لاک بزنید. بلافاصله بعد از اضافه کردن لاک جدید، لاک ناخن قدیمی را با حوله کاغذی پاک کنید.

در این روش، از توپ پنبه ای استفاده نکنید زیرا تار های پنبه به لاک مرطوب می چسبند در نتیجه لاک را به خوبی نمی تواند پاک کند. ممکن است قبل از اینکه لاک بطور کامل پاک شود، مجبور شوید این کار را ٢ یا ٣ بار انجام دهید.

پاک کردن لاک بدون استون با آبلیمو

ترفند استفاده از چسب برای پاک کردن لاک بدون استون

این ترفند برای تمام لاک ناخن ها جوابگو نیست و برای لاک ناخن های اکلیل دار بهترین گزینه است. قبل از لاک زدن ناخن خود، چسب سفید رنگ را با آب مخلوط کرده و مخلوط را درون یک ظرف خالی لاک ناخن قرار دهید. سپس یک لایه از آن را بر روی ناخن خود بمالید و اجازه دهید خشک شود.

هنگامی که چسب به طور کامل خشک شد، آنگاه لاک ناخن اکلیلی دلخواه خود را بر روی ناخن اعمال کنیدو صبر کنید تا آن نیز خشک شود.هر زمان که مایل باشید، می توانید لاک ناخن خود را با برداشتن لایه چسب از ناخن پاک کنید. یا ناخن خود را در آب گرم خیس کرده و آن را به صابون آغشته کنید و سپس با یک خلال دندان یا گوشه گیر لاک را از روی ناخن بکشید.

مضرات استفاده از استون

استون ضررهای زیادی برای ناخن و بدن ما دارد که شامل موارد زیر است:

آسیب به بافت ناخن

استفاده از استون به بافت ناخن آسیب وارد می کند. در حقیقت استون باعث می‌شود ناخن حالت شکنندگی پیدا کند و به راحتی و با کوچکترین فشاری بشکند.

آسیب به سیستم تنفسی و تشدید آسم

استون بوی بسیار تندی دارد. استشمام استون باعث صدمه به سیستم تنفسی و ریه می‌شود. در واقع ممکن است باعث تنگی نفس شود و یا در تنفس مشکلاتی ایجاد کند.

استفاده از استون ممکن است باعث آسم شود. همچنین افرادی که به بیماری آسم مبتلا هستند، در صورت استفاده از استون ممکن است حملات آسم آن‌ها تشدید شود

 پاک کردن لاک بدون استون با لیموترش

تحریک چشم

از دیگر ضرر های استفاده از استون می‌توان به تحریک چشم ها اشاره کرد. به عبارت دیگر بوی استون، یا در اصطلاح گاز آن، باعث قرمز شدن و سوزش چشم ها و آبریزش چشم می‌شود.

مشکلات گوارشی

تهوع و استفراغ از دیگر ضررهای استفاده از استون برای بدن می‌باشد. استون باعث بروز مشکلات گوارشی و در نتیجه باعث بروز حالت تهوع، استفراغ، اسهال و … می‌شود.

افت فشار

اگر بعد از استفاده از استون با افت فشار مواجه شوید، امکان بروز مشکلات قلبی عروقی نیز به وجود می آید. در حقیقت استفاده از استون با افت فشار به سیستم قلبی عروقی صدمه های جبران ناپذیری وارد می‌کند.

نکات پاک کردن لاک بدون استون

  • لاک شما هر چه تیره تر باشد دیرتر پاک خواهد شد.
  • پس از استفاده از لاک پاک کن ها حتما دستان خود را بشویید و سپس برای جلوگیری از خشکی و شکنندگی ناخن های خود از مرطوب کننده یا روغن زیتون یا نارگیل استفاده نمایید.
  • واضح است که پاک کننده های بالا مانند استون عمل نخواهند کرد. اما می توانید با صبر و حوصله آنها را امتحان کنید.
  • هنگامی که ناخن های خود را در آب داغ قرار می دهید، مواظب باشید انگشتانتان نسوزد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار