|
|
کدخبر: ۱۸۵۷۶۷

برای تمیز کردن صفحه تلویزیون باید از محلول و دستمال مناسب استفاده کنید تا از ایجاد خراش روی مانیتور جلوگیری شود.

تمیز کردن صفحه تلویزیون شاید کار دشواری نباشد اما این کار از حساسیت بالایی برخوردار است. زیرا در صورتی که به روش مناسبی تمیز نشود می تواند به صفحه نمایش تلویزیون آسیب برساند. با امیدنیوز همراه باشید تا روش های تمیز کردن صفحه تلویزیون را یادتان دهیم.

5 محلول خانگی برای تمیز کردن صفحه تلویزیون

در اینجا پنج وسیله خانگی وجود دارد که می توانید برای تمیز کردن صفحه تلویزیون خود از آنها استفاده کنید:

دستمال فایبر - تمیز کردن صفحه تلویزیون

  1. آب مقطر: آب مقطر عاری از مواد معدنی و ناخالصی است که آن را به گزینه ای عالی برای تمیز کردن سطوح ظریف مانند صفحه تلویزیون تبدیل می کند. یک پارچه میکروفیبر را با آب مقطر خیس کنید و به آرامی صفحه را پاک کنید تا کثیفی و آلودگی پاک شود.
  2. سرکه سفید: سرکه سفید یک ماده پاک کننده طبیعی است. که می تواند به از بین بردن لکه های سرسخت روی صفحه تلویزیون شما کمک کند. مقدار مساوی آب و سرکه سفید را در یک بطری اسپری مخلوط کنید. از این محلول در نحوه تمیز کردن ایرپاد نیز می توانید استفاده کنید.
  3. الکل مالشی: الکل مالشی یک انتخاب عالی برای تمیز کردن صفحه‌های تلویزیونی است که دارای اثر انگشت یا لکه‌های سرسخت هستند. مقدار مساوی آب و الکل مالشی را در یک بطری اسپری مخلوط کنید و از یک پارچه میکروفیبر برای تمیز کردن صفحه نمایش به آرامی استفاده کنید.
  4. جوش شیرین: جوش شیرین یک ساینده طبیعی است. که می تواند به از بین بردن لکه های سخت روی صفحه تلویزیون شما کمک کند. مقدار کمی جوش شیرین را با آب مخلوط کنید تا خمیری ایجاد شود و با استفاده از یک پارچه نرم صفحه را به آرامی تمیز کنید.
  5. آب لیمو: آب لیمو یک پاک کننده طبیعی است که می تواند به پاک کردن لکه ها و کثیفی از صفحه تلویزیون شما کمک کند. مقدار مساوی آب لیمو و آب را در یک بطری اسپری مخلوط کنید.

تمیز کردن تلویزیون - تمیز کردن صفحه تلویزیون

دستمال کشیدن صفحه تلویزیون یا مانیتور

یکی از مهمترین مراحل تمیز کردن تلویزیون، مربوط به طریقه صحیح دستمال کشیدن آن است که در ادامه نحوه انجام این کار را ذکر کرده ایم:

  • کمی از محلول تمیز کننده خود را روی دستمال اسپری کنید.
  • سپس دستمال را به صورت افقی و عمودی بدون اینکه فشاری وارد کنید، روی صفحه بکشید.
  • اگر لکه ای پاک نمی شد، به صورت دایره ای چند بار روی لکه بکشید، با این روش لکه ها به آسانی پاک خواهند شد.
  • حرکات را به یک جهت مشخص انجام دهید تا جابجایی گرد و خاک روی صفحه کمتر شود. از فشار زیاد و قوی روی صفحه تلویزیون خودداری کنید تا خراب نشود.

خشک کردن کامل صفحه تلویزیون و مانیتور

  • دقت کنید که حاشیه صفحه مانیتور و تلویزیون مکان مناسبی برای جمع شدن و نفوذ تدریجی رطوبت می باشد.
  • پس بعد از پاکسازی نهایی، حتما با یک دستمال نرم و لطیف به آرامی روی تصویر بکشید تا رطوبی روی صفحه نمایشگر باقی نماند.
  • بهتر است زمانی که کار نظافت تمام شد، یک الی دو ساعت آنها را روشن نکنید تا تماما خشک و دور از رطوبت باشد.

گردگیری صفحه ی تلویزیون - تمیز کردن صفحه تلویزیون

نکات مهم تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون

نمایشگر لک شده و یا پوشیده از گرد و غبار به شدت از لذت تماشای فیلم یا برنامه محبوب مان می‌کاهد. در این مواقع حتی تنظیمات تلویزیون نیز به کارمان نمی‌آید. بنابراین بهتر است برای دریافت تصاویر زنده و جاندار، گهگاه نمایشگر تلویزیون خود را پاک کنیم. اگر با نکاتی که برای تمیز کردن بهتر تلویزیون ضروری است آشنا باشید تلویزیون خود را از آسیب‌های موقع تمیز کردن مصون خواهید داشت. این نکات به شرح زیر هستند:

  • پاک کردن گوشه‌های تلویزیون پلاسما، ال ای دی یا ال سی دی و … را فراموش نکنید. از پارچه مخصوص خود برای نظافت گوشه‌ها و لبه‌های صفحه نمایش بهره ببرید.
  • به هیچ وجه برای پاک کردن نمایشگر از پارچه‌های کثیف و روغنی استفاده نکنید چون اثرات مواد روغنی روی نمایشگر شما باقی خواهد ماند.
  • محلول تمیز کننده را هرگز به شکل مستقیم روی نمایشگر اسپری نکنید. شما باید همیشه مایع مخصوص را روی پارچه میکروفایبر اسپری کنید.
  • تا حد امکان به آرامی ‌تلویزیون را تمیز کنید. صفحه‌های تلویزیون شکننده هستند و بر اثر فشار دادن بیش از حد ممکن است صدمه ببینند و پیکسل‌های آن بسوزند.
  • از پدهای ساینده یا دستمال کاغذی هرگز استفاده نکنید. چون سبب ایجاد خراش روی صفحه نمایش شده و پوشش ضد تابش را از روی صفحه جدا می‌کنند و سبب لطماتی همیشگی به تلویزیون می‌شود.
  • برای نظافت تلویزیون خود از حوله، دستمال کاغذی و سایر منسوجات هرگز استفاده نکنید. پارچه میکروفایبر برای نظافت نمایشگرهای LED بسیار مفید است. همچنین شما می‌توانید از گردگیر الکترواستاتیک استفاده کنید.
  • پاک کننده‌های گوناگونی برای انواع سطوح در خانه شما، از میز گرفته تا پنجره‌ها وجود دارد. باید بدانیم بسیاری از آن‌ها برای تمیز کردن نمایشگر LED خوب نیستند. از مصرف پاک‌کننده پنجره، صابون، پودر شستشو، موم، یا هر پاک‌کننده‌ای با حلال‌هایی مانند الکل، بنزن، آمونیاک یا استون برای نظافت تلویزیون‌های نسل جدید جداً بپرهیزید.
  • بهتر است با حرکات همپوشی به تمیز کردن تلویزیون بپردازید. برای اجتناب از ایجاد لک به‌ شکل رگه‌ها، پیشنهاد می‌کنیم با حرکت‌های آرام و یکنواخت چه به شکل افقی یا عمودی دستگاه خود را تمیز کنید. سپس با یک پارچه خشک روی صفحه بکشید تا باقیمانده لکه‌ها از بین برود. از پاک کردن صفحه به شکل نامنظم باید پرهیز کنید چون این کار می‌تواند سبب ایجاد رگه‌هایی روی نمایگر شود.
  • از پارچه‌های میکروفایبر برای تمیز کردن تلویزیون بهره بگیرید. نمایشگرهای تلویزیون‌های مدرن به فشار حساس هستند و به سادگی خراشیده می‌شوند. به باور کارشناسان صرف نظر از اینکه صفحه نمایش تلویزیون شما LED، LCD، OLED یا پلاسما است بهتر است از پارچه میکروفایبر استفاده کنید. الیاف ریز این پارچه فشار روی صفحه نمایش را یکنواخت‌تر می‌کند. بنابراین به شدت از احتمال ایجاد خراش یا آسیب می‌کاهد.

گردگیری مانیتور - تمیز کردن صفحه تلویزیون

نحوه از بین بردن خط و خراش از صفحه تلویزیون و مانیتور

هنگامی که با خط و خراش در صفحه نمایش تلویزیون و مانیتور مواجه شدید و به تازگی آن را خریداری کرده اید، قبل از هر کار سعی کنید از گارانتی آن استفاده نمایید. استفاده از گارانتی بهترین گزینه است! اما برای رفع خط و خراش صفحه تلویزیون و مانیتور راهکارهای ساده و خانگی نیز وجود دارد. شما می توانید با استفاده از آن ها خط و خش روی صفحه را تا حد قابل قبولی از بین ببرید.

  • از کیت تعمیر استفاده کنید: در تمامی فروشگاه های معتبر فروش تلویزیون می توانید به این کیت ها دسترسی داشته باشید که راه حلی امن برای از بین بردن خط و خراش می باشد.
  • از وازلین استفاده کنید: پارچه میکروفایبر را آغشته به اندکی وازلین کنید و روی خط و خراش ها بکشید.
  • استفاده از لاک واکل: یک لاک واکل روشن بخرید (می توانید از لوازم جانبی تلویزیون و کامپیوتر خریداری کنید) و مقداری از آن را روی خراش اسپری کنید.

طریقه تمیز کردن ریموت کنترل

ریموت تلویزیون توسط همه افراد لمس می شود و پس با این اوصاف ریموت کنترل یکی از وسایلی است که به ندرت به آن توجه شده و تمیز می شود . با یک دستمال پاک کننده هر دو سمت کنترل تلویزیون را با یک دستمال پاک کننده تمیز کنید.

دستمال تلویزیون را دور انگشت خود بپیچید و خطوط و گوشه های دکمه های کنترل را تمیز کنید، حالا بگذارید در دمای اتاق و با هوای موجود خشک شود.

اگر دستمال مخصوص وسایل الکترونیک یا دستمال چندکاره نیز در دسترس دارید می توانید از آنها استفاده کنید.

تمیز کردن کنترل تلویزیون - تمیز کردن صفحه تلویزیون

تمیز کردن بلندگوها

برای تمیز کردن بلندگوها ، پارچه یا فوم جداشونده روی بلندگوی تان را جدا کرده و با جارو برقی دو سمتش را تمیز کنید تا غبار، پرز و موی حیوان خانگی تان ، پاک شود. اگر بلندگویتان دارای پوشش جدا نشدنی بود، می توانید،

از روی پوشش آن را جاروبرقی بکشید یا از رول های چسبناکی که برای از بین بردن پرز روی لباس و پارچه کاربرد دارد، استفاده کنید. می توانید با جوراب شلواری قدیمی هم پرزها را از بین ببرید.

از یک دستمال میکروفایبر مرطوب و بدون پرز برای تمیز کردن بلندگوهایی که سطحی سخت و مانند مانیتور دارند ، استفاده کنید و سپس سطح بلندگو را خشک کنید. اگرنمی توانید پوشش بلندگو را جدا کنید، از روی پوشش آن را جاروبرقی بکشید.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار