|
|
کدخبر: ۱۸۵۸۰۵

بهترین مسیر تهران به شیراز برای مسافرانی که به سفر های زمینی علاقه دارند را بشناسید.

بهترین مسیر تهران به شیراز با ماشین شخصی یا اتوبوس کدام مسیر است؟ بهترین زمان سفر به شیراز زیبا چه فصلیست؟ با دیدنی های مسیر تهران به شیراز در امیدنیوز آشنا شوید.

بهترین مسیر تهران به شیراز

شهر شیراز یکی از توریستی‌ترین شهرهای ایران است که باتوجه‌به آب‌و‌هوای مناسب، آثار تاریخی و مکان‌های گردشگری، مورد توجه بسیاری از مسافران قرار گرفته است. برای سفر به شیراز شما تنها کافی است اقدام به خرید و رزرو بلیط اتوبوس و یا سایر وسایل نقلیه کنید. این شهر باتوجه‌به اینکه یکی از شهرهای توریستی کشور محسوب می‌شود، شبکه حمل‌ونقل بسیار کاملی دارد.

مقبره ی حافظ - بهترین مسیر تهران به شیراز

 همان‌طور که می‌دانید برای سفر به شیراز شما می‌توانید از ماشین شخصی، اتوبوس، هواپیما و قطار استفاده کنید و این امکان وجود دارد که باتوجه به سلیقه خود از مسیرهای مختلفی برای رسیدن به این شهر عبور کنید؛ اما در حالت کلی سفر به شیراز با اتوبوس یکی از گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه برای مسافران است. همچنین بلیط اتوبوس تهران شیراز از بیشتر شهرهای مهم قابل ‌تهیه است. در نتیجه این امکان برای مسافران وجود دارد که از هر نقطه‎ای از ایران بلیط اتوبوس را تهیه و به سمت شیراز حرکت کنند.

طرز تهیه مسقطی شیراز را در امیدنیوز بخوانید.

بهترین زمان سفر به شیراز

سفر به شیراز در بهار بسیار رویایی است و این شهر در فصل بهار میزبان بسیاری از مسافران از سراسر دنیا است. در واقع اوایل فروردین تا اواخر اردیبهشت، بهترین زمان برای سفر به شیراز است؛ زیرا در این فصل عطر بهار نارنج در سراسر شهر احساس می‎شود و شما می‌توانید از هوای خنک و مطبوع شیراز لذت ببرید. بسیاری از افراد سفر به شیراز را در اردیبهشت پیشنهاد می‌دهند، زیرا در اردیبهشت انواع گل‌های زیبا باز شده‌ است و شکوفه‌های بهارنارنج عطری بهشتی به شهر می‎دهد.

 اما شما باید به این نکته توجه کنید که شیراز در این ماه گردشگران زیادی دارد و شما باید آمادگی مواجه شدن با شلوغی را داشته باشید. همچنین در فصل زمستان نیز به‎ دلیل کم بودن مسافر قیمت‎ها بسیار مقرون‌به‌صرفه است.

شیراز - بهترین مسیر تهران به شیراز

انواع مسیرها از تهران به شیراز

دانستن فاصله تهران تا شیراز یکی از دغدغه‌هایی است که بسیاری از مسافران قبل از عزیمت به سفر با آن مواجه هستند. در واقع اگر شما قصد سفر به شهر شیراز را از طریق سفر زمینی دارید، ۳ جاده مختلف برای رفتن از تهران به شیراز وجود دارد که بایکدیگر تفاوت‌ دارند و از شهرهای مختلفی عبور می‌کنند. در حالت کلی هر یک از این مسیرها از شهرهایی عبور خواهند کرد که به ‎شرح زیر است:

بهترین مسیر تهران به شیراز

برای رفتن به شیراز از تهران 3 جاده مختلف وجود دارد که از شهرهای مختلفی می‌گذرد. احتمالا این سوال برایتان پیش آمده باشد که در مسیر تهران شیراز از چه شهرهایی عبور می‌کنیم؟

در پاسخ به این سوال باید بدانید که شهرهای بین تهران تا شیراز مانند اصفهان، کاشان، یاسوج، بروجن، قم، اردکان، شهررضا و نطنز هستند که از آن‌ها عبور می‌کنیم. سه مسیری که از تهران به شیراز منتهی می‌شود، عبارتند از:

مسیر به شیراز از جاده قم به آباده

اگر انتخاب شما این مسیر باشد لازم است بدانید که کوتاه‌ترین مسیر تهران به شیراز را انتخاب کرده‌اید، در این مسیر از سمت تهران به شیراز حدود 10 ساعت در راه خواهید بود. این مسیر با مسافت 917 کیلومتر جزو کوتاه‌ترین مسیرها از تهران به شیراز است.

برای ورود به این جاده ابتدا به اتوبان تهران_قم رفته و سپس وارد کاشان شده و جاده نطنز اصفهان را پیش بگیرید. در این مسیر از شهرهای قم، کاشان، نطنز، اصفهان، صفا شهر، سعادت شهر و مرودشت، آباده و شهررضا می‌گذرید.

مسیر زمینی تهران به شیراز - بهترین مسیر تهران به شیراز

مسیر به شیراز از جاده ساوه به آباده

به ترتیب میزان مسافت تهران تا شیراز این مسیر دومین مسیر به شیراز است. این مسیر حدود 922 کیلومتر بوده و با انتخاب این جاده حدود 11 ساعت در راه خواهید بود. از بزرگراه آزادگان تهران به سمت ساوه حرکت کنید و سپس وارد جاده ساوه_میمه شوید و مسیر را تا اصفهان ادامه دهید. در نهایت وارد مسیر جاده‌ آباده و سپس مرودشت و شیراز خواهید شد. در این مسیر از شهرهای ساوه، میمه، اصفهان، شهرضا، صفاشهر، آباده، سعادت شهر عبور خواهید کرد.

مسیر به شیراز جاده قم به یاسوج

اگر عاشق مسیر هستید و از در مسیر بودن لذت می‌برید، بهترین مسیر تهران به شیراز برای شما جاده قم به یاسوج است؛ زیرا این جاده طولانی‌ترین مسیر رفتن به شیراز بوده و حدود 927 کیلومتر است. با انتخاب این مسیر 12 ساعت در راه خواهید بود. همچنین با انتخاب آن از آزاد راه تهران_قم وارد کاشان و سپس جاده نطنز می‌شوید.

و در نهایت وارد جاده شاهین‌ شهر و شهر بروجن خواهید شد و مستقیم به شهر اصفهان وارد نمی‌شوید. در این مسیر از شهرهای قم، کاشان، نطنز، بروجن، یاسوج، شاهین شهر، اردکان و هماشهر عبور می‌کنید.

سفر از تهران تا شیراز با اتوبوس چند ساعت طول خواهد کشید؟

بسیاری از افراد شهر شیراز را برای مسافرت انتخاب می‌کنند و ترجیح می‌دهند که با اتوبوس سفر کنند. سفر با اتوبوس نسبت به سایر وسایل نقلیه هزینه کمتری دارد و حال‌و‌هوای خاصی دارد. همچنین برخی از افراد به‎ دلیل شرایط تحصیلی و یا کاری مجبور هستند که هر ماه این مسافت را طی کنند، در نتیجه هزینه برای آن‌ها بسیار مهم است. اگر شما قصد سفر با اتوبوس برای طی‌کردن مسیر تهران تا شیراز را دارید، باید بدانید که فاصله بین دو شهر تهران و شیراز با اتوبوس ۱۲ تا ۱۳ ساعت طول خواهد کشید.

جاهای دیدنی شیراز - بهترین مسیر تهران به شیراز

جاذبه های دیدنی مسیر تهران شیراز

همانطور که گفته شد، در فاصله تهران شیراز شهر های مختلفی وجود دارد. هرکدام از این شهرها دارای آثار گردشگری و تاریخی متعددی هستند. در ادامه به برخی از معروف ترین جاذبه های دیدنی مسیر تهران شیراز اشاره خواهیم کرد.

باغ فین کاشان

باغ فین کاشان از جمله قدیمی ترین باغ های کشور است که قدمت آن به زمان قاجار باز می گردد و از جاهای دیدنی کاشان می باشد. این باغ به علت قتل امیرکبیر، صدر اعظم دوران ناصرالدین شاه، در آن به شهرت رسیده است. مساحت این مکان حدود 33700 مترمربع است و به خاطر وجود دیوار و برج های استوانه ای بلند، در گروه باغ های قلعه ای قرار دارد. مردم عادی در زمان های گذشته، هنگام یورش به باغ قلعه ها می رفتند و در آن پناه می گرفتند. علت نام گذاری این باغ به فین، قرار گرفتن آن در محله فین کاشان در گذشته بوده است. در باغ فین قسمت های دیدنی مختلفی همچون حمام فین و مجسمه های امیرکبیر، کوشک صفوی و قاجار، حیاط خلوت کریم خان، اتاق شاه نشین، موزه ملی کاشان و چای خانه قرار دارد و یکی از بهترین مکان ها برای بازدید به حساب می آید.

امامزاده شاه سلطان حسین

پس از عبور از شهر نطنز به امامزاده شاه سلطان حسین، عموی امام زمان (عج) خواهید رسید. این امامزاده روبروی کارخانه فولاد نطنز قرار دارد و برای رسیدن به آن لازم است دوربرگردان آزادراه را دور بزنید. گنبد فیروزه ای و جلوه های ویژه منقش بر آن نمای منحصر به فردی به آن بخشیده است. این مکان استراحتگاه و زیارتگاه مناسبی در هنگام سفر به شیراز برای مسافران به حساب می آید.

حافظیه - بهترین مسیر تهران به شیراز

کاروانسرای ملک

شهرضا از جمله شهرهایی است که در هنگام سفر به شیراز از آن گذر خواهید کرد. کاروانسرای ملک یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری و تاریخی شهرضا به حساب می آید. قدمت این مکان به زمان صفویه باز می گردد. این کاروانسرا در زمینی مستطیلی شکل بنا گشته و دارای چهار ایوان مجزا است. جالب است بدانید در زمان های گذشته حوضی در این مکان وجود داشته است که آب آن از چشمه کنار امامزاده که در جوار همین مکان قرار دارد، تامین می شد. متاسفانه به مرور زمان چشمه و حوض آب هر دو از بین رفته اند. بازدید از این کاروانسرا، تداعی کننده تاریخ پر فراز و نشیب اجداد و نیاکانمان است.

مسجد نو شهرضا

مسجد نو شهرضا یکی از آثار تاریخی مشهور شهرضا با سابقه ای 700 ساله است. مساحت این مسجد حدود هزار متر مربع بوده و به سبک معماری دوره صفویه ساخته شده است. ستون های سنگی، محراب مقرنس کاری شده و هشت ناودان سنگی از جمله ویژگی های منحصر به فرد این مکان به حساب می آیند. مسجد نو شهرضا در سال 1375 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. شما می توانید در مسیر تهران تا شیراز به شهرضا رفته و از این مسجد تاریخی زیبا دیدن کنید.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار