|
|
کدخبر: ۱۰۵۸۰۴

«بینامین نتانیاهو» و «جان کری» در حاشیه اجلاس داووس با یکدیگر دیدار و درباره چارچوب کلی پیشنهادی کری بحثو تبادل نظر کردند.

به گزارشامید،تسنیم به نقل از خبرگزاری آلمان نوشت: «بینامیننتانیاهو» و «جان کری» در حاشیه اجلاس داووس با یکدیگر دیدار و درباره چارچوب کلی پیشنهادی کری برای ادامه مذاکرات سازش بین رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان، بحثو تبادل نظر کردند.

مسئولان اسرائیلی و آمریکایی گفتند که در این دیدار تلاش‌های مربوط به دستیابی به توافق بر سر چارچوبی کلی که اساس راه‌حل قضایای اصلی منازعه اسرائیل و فلسطین را تعیین و به عنوان پایه و اساس استمرار مذاکرات دو طرف قرار می‌گیرد، مورد بررسی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، کری دوشنبه گذشته نیز در واشنگتن با «زیپی لیونی» وزیر دادگستری و مسئول پرونده مذاکرات سازش رژیم صهیونیستی با تشکیلات خودگردان و نیز «اسحاق مولخو» فرستاده نتانیاهو دیدار کرد که مقدمه‌ای برای دیدار نتانیاهو با کری بود.

لیونی و مولخو روز سه شنبه نیز در واشنگتن با «مارتین اندیک» فرستاده آمریکا در روند سازش دیدار کردند تا متن توافق چارچوب کلی را تدوین کنند و این در حالی است که پیش بینی می‌شود «صائب عریقات» مذاکره‌کننده ارشد تشکیلات خودگردان هفته آینده به واشنگتن سفر کند.

از سوی دیگر کری تصمیم دارد بعد از ظهر امروز در اجلاس داووس درباره روند سازش بین فلسطینیان و اسرائیلی‌ها سخنرانی نماید.

در همین رابطه شبکه العربیه روز گذشته به نقل از کری گزارش داد که دو طرف فلسطینی و اسرائیلی در این مرحله هنوز به توافق چارچوب کلی دست نیافته‌اند اما وی سعی خود را خواهد کرد که دو طرف به این توافق دست یابند.

کری افزود که توافق چارچوب کلی، تصویری از راه‌حل دائمی و توافق صلح مورد اعتقاد دو طرف را ترسیم می‌کند و پایه و اساس توافقی برای ادامه مذاکرات درباره راه‌حل دائمی خواهد بود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار