|
|
کدخبر: ۱۴۴۲

ادوارد اسنودن افشاگر اطلاعاتی آمریکا با گروه های حقوق بشری در فرودگاهی در مسکو دیدار می کند.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از تسنیم، خبرگزاری فرانسه اظهار کرد: اسنودن قرار است با نمایندگان این گروه ها در فرودگاه «شرمتیف» که در حال حاضر بعد از پرواز از هنک کنگ در بخش ترانزیت آن به سر می برد، دیدار و گفتگو کند.


سخنگوی فرودگاه شرمتیف تایید کرد، این دیدار قرار است برگزار شود.


اسنودن که از سوی دولت آمریکا به جرم افشای اطلاعات ملی این کشور تحت پیگرد قرار دارد در ۲۳ ژوئن از هنک کنگ به فرودگاه شرمتیف در مسکو سفر کرد اما از آن زمان تاکنون این فرودگاه را ترک نکرده است.


سازمان عفو بین الملل و سازمان شفافیت بین المللی اعلام کردند که دعوتنامه ای برای دیدار با اسنودن در فرودگاه مسکو دریافت کرده اند. خبرگزاری اینترفکس نیز اعلام کرد که سازمان دیده بان حقوق بشر و دیگر گروه های حقوق بشری نیز قرار است با اسنودن دیدار کنند.
سرگئی نیکیتین رئیس عفو بین الملل روسیه گفت: بله من این دعوتنامه را در قالب ایمیل دریافت کردم. در این دعوتنامه آمده است که اسنودن مایل است با نماینده عفو بین الملل دیدار و گفتگو کند. در این ایمیل اطلاعات دیگری ارائه نشده است.


ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرده است که اسنون باید خودش مقصد نهایی خود را انتخاب کند و در زودترین زمان ممکن این تصمیم را بگیرد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار