|
|
کدخبر: ۱۴۸۵۸۲

کعبی در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: نهادهای فرهنگی با محوریت تقویت ایمان و ارزش ها نیاز به خانه تکانی جدی دارند تا اوضاع فرهنگی برمبنای باورها و ارزش ها صورت بگیرد.

آیت الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار حوزه احزابخبرگزاری تسنیم، با اشاره به نام گذاری سال ۹۳ به نام " اقتصادو فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی "، گفت: رهبر معظم انقلاب اولویت های سال را جهت حرکت روبه جلو ملت ایران به سمت تحقق پیشرفت و عدات ترسیم کردند و در واقع می توان گفت " فرهنگ و اقتصاد " با عزم ملی و مدیرت جهادی بیان گر ماموریت دولت و ملت ایران جهت تحقق پیشرفت، عدالت و ساخت جامعه برپایه باورها و ارزش های اسلامی است.

وی ادامه داد: ارتقاء سطح معرفت دینی و ساخت اخلاقی جامعه عزم ملی و مدیریت جهادی می طلبد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه فقط نباید به نامگذاری و تعیین شعار سال اکتفاء کنیم، افزود: باید تقسیم برنامه، ترسیم خط برای حرکت روبه جلو در حوزه اقتصاد و فرهنگ، ایجاد هماهنگی بین بخش ها و اجزاء گوناگون کشور و نظارت فراگیر و همه جانبه محقق شود.

کعبی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در عرصه فرهنگ خطاب به مسئولان فرمودند: " باید جلوی رخنه فرهنگی را بگیرید و جوانان مومن و انقلابی هم که کارفرهنگی انجام می دهند فعالیت خود را تقویت کنند " شاید این هشداری باشد نسبت به کسانی که تلاش می کنند با شیوه های گوناگون جوانان انقلابی و مومن را منزوی کنند. از این رو رهبری جهت تقویت انگیزه و تبیین افق های روشن آینده از جوانان مومن و انقلابی خواستند با تلاش های جهادگونه و به کارگیری تمام ظرفیت ها جهت فتح قله ها از هم سبقت بگیرند.

وی، وظیفه مدیران و رهبران فرهنگی در تحقق شعار فرهنگی سال ۹۳ را بسیار سنگین عنوان کرد و اظهارداشت: در این زمینه باید برپایه آموزه های قرآن و سنت پیامبر و راه ائمه بتوانیم از خود نخبگان حوزه و دانشگاه شروع کنیم پس نخبگان باید با ایمان و تقوا الزامات لازم را برای نهضت فرهنگی از خود شروع کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری محوریت نماز، سعه صدر، تقویت اخلاق، انگیزه های الهی، بصیرت، اخلاق نیکو، التزام عملی به شرع مقدس و ولایت، توسل به ائمه اطهار، جلب مشارکت مردم در حرکت های فرهنگی، احیاء مناسبت های ارزشی و انقلابی و جریان سازی فرهنگی را از مهمترین رسالت های نخبگان حوزه و دانشگاه دانست و با بیان اینکه هشدارهای فرهنگی رهبر انقلاب همچنان ادامه دارد، تاکید کرد: متاسفم بگویم متاسفانه آن گونه که باید و شاید جدی گرفته نشده است بنابراین نهادهای فرهنگی با محوریت تقویت ایمان و ارزش ها نیاز به خانه تکانی جدی دارند تا اوضاع فرهنگی برمبنای باورها و ارزش ها صورت بگیرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار