|
|
کدخبر: ۱۴۹۳۶۰

دولت پاکستان در خصوص آزادی مرزبانان ایرانی تعامل داشته باشد

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران معتقد است در وضعیتی که پاکستان از توانایی لازم در خصوص حراست از حریم مرزهای مشترک با ایران برخوردار نیست، نسبت به واگذاری این وظیفه خطیر به ایران اقدام کند.

به گزارشخبرگزاری فارساز شهرضا، عوض حیدرپور صبح امروز با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار کرد: به گروگان گرفتن تعداد ۵ نفر از مرزبانان جمهوری اسلامی ایران از سوی بقایای گروهک تروریستی ریگی به عنوان یک عمل غیرانسانی مطرح است و بر همین اساس تمامی دستگاه های متولی در حوزه مسایل امنیتی از نخستین ساعات وقوع این عمل نسبت به انجام مکاتبات و پیگیری های مداوم با مقامات پاکستان و سایر دستگاه های متولی در حوزه مسایل بین المللی اقدام کرده اند.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران معتقد است در وضعیتی که پاکستان از توانایی لازم در خصوص حراست از حریم مرزهای مشترک با ایران برخوردار نیست، نسبت به واگذاری این وظیفه خطیر به ایران اقدام کند.

نماینده مردم شهرضا با اشاره به اینکه تداوم وضعیت کنونی در حوزه مرزهای ایران با پاکستان مشکلات و معضلات قابل توجهی را به همراه دارد، بیان داشت: بر همین اساس نسبت به ارائه پیشنهاد واگذاری کامل مسائل مرزی این دو کشور به ایران اقدام شده است اما تاکنون پاکستان جوابی در این خصوص ارائه نداده است.

وی با اشاره به انتشار اخبار شهادت یکی از مرزبانان ایرانی توسط گروگان گیران گفت: بر همین اساس انتظار می رود دولت پاکستان با درک اهمیت حل این موضوع بزرگ در آینده نزدیک نسبت به برخورد با این گروهک اقدام کند.

حیدرپور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نام گذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از مصادیق اولویت های نخست کشور به شمار می رود، بیان داشت: تعریف الگوی مصرف ایرانی، اسلامی از نکات مهمی به شمار می رود که امیدواریم در سال جدید از سوی اصحاب فرهنگ و اقتصاد به شکل جدی در دستور کار قرار بگیرد.

انتهای پیام / ۶۳۰۱۱ / ع۳۰

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار