|
|
کدخبر: ۱۵۲۰۵۳

درحال بروز رسانی / تشریح آخرین اقدامات در زمینه آزادی مرزبانان ایرانی

خبرگزاری تسنیم: استاندار سیستان و بلوچستان در تشریح آخرین اقدامات در زمینه آزادی مرزبانان ایرانی گفت: مرزبانان گروگان گرفته شده از دست ربایندگان خارج و در اختیار نیروهای مردمی که فعالیت دو سویه و همسویه و نیت خیرخواهانه دارند، قرار گرفته اند.

به گزارشخبرگزاری تسنیماززاهدان، علی اوسط هاشمی امروز در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در سال ۹۳ که در محل سالن اجتماعات استانداری این استان برگزار شد، پیرامون مسائل مختلف استان سیستان و بلوچستان و آخرین اقدامات انجام شده در ارتباط با آزادی ۵ مرزبان ربوده شده ایرانی توسط گروهک تروریستی جیش العدل به ایراد سخن پرداخت.

**مرزبانان ایرانی در اختیار نیروهای مردمی قرار گرفته اند

استاندار سیستان و بلوچستان در ابتدای سخنانش با اشاره به موضوع مرزبانان ایران گروگان گرفته شده اظهار کرد: اخبار بسیار خوشحال کننده ای در راه است؛ باید اعلام کنم که مرزبانان گروگان گرفته شده از دست ربایندگان خارج و در اختیار نیروهای مردمی که فعالیت دو سویه و همسویه و نیت خیرخواهانه دارند، قرار گرفته اند.

وی افزود: در تلاش هستیم تا طریقی را برای تحویل این مرزبانان در یکی از نقاط مرزی به کشور مهیا سازیم.

** تا زمانی که مرزبانان در جغرافیای کشور قرار نگیرند مسئولیت جانی آن ها برعهده کشور مقابل است

اوسط هاشمی خاطرنشان کرد: اطلاعات شتاب زده و غیر منطقی در روند آزادی گروگان ها خلل ایجاد می کند و درخواست می شود رسانه ها برای سرعت، امنیت جانی ربوده شدگان را در نظر گرفته و به درستی تدبیر کنند.

وی تاکید کرد: تا زمانی که مرزبانان در جغرافیای کشور قرار نگیرند مسئولیت جانی آنها برعهده کشور مقابل است.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه متاسفانه از نظر جامعه شناختی نگاه به اخبار منفی در منطقه قوی تر است که باید این نوع نگاه و بینش اصلاح شود، گفت: سیستان و بلوچستان دارای یک پنجم مرز مشترک بوده به گونه ای که از کل ۹ هزار کیلومتر خط مرزی یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر در این استان قرار دارد.

اوسط هاشمی خاطرنشان کرد: در استانی به پهناوری سیستان و بلوچستان با این گستردگی احتمال هرگونه حادثه ای وجود دارد، این منطقه همانند دریایی است که امکان دارد هر لحظه در نقطه ای از آن حادثه ای رخ دهد.

این خبر درحال تکمیل است / لطفا به روز رسانی کنید…

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار