|
|
کدخبر: ۱۵۳۱۲۳

قنبری در گفت وگو با فارس:

نماینده سابق مجلس با تاکید بر اینکه در قطعنامه اخیر اتحادیه اروپا تنها عنصر منفعت در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ که در کمال آرامش و صحت برگزار شد، نه مخالفین و نه موافقین هیچ گونه انتقادی مطرح نکردند و موضع گیری غرب دوگانگی غرب را ثابت می کند.

داریوش قنبری نماینده دوره هفتم و هشتم مجلس در گفت و گو با خبرنگار حوزه احزابخبرگزاری فارس، با اشاره به قطعنامه اخیر اتحادیه اروپا، اظهار داشت: ورود عناصر خارجی به بحثحقوق بشر، مداخله در امور داخلی ایران محسوب می شود و استفاده ابزاری از مسئله حقوق بشر غیرقابل قبول است.

وی افزود: کشورهای عربی منطقه در بحثحقوق بشر وضعیت بسیار بدی دارند اما کشورهای غربی که رابطه بسیار خوبی نیز با آن ها دارند هیچ گاه به مشکلات عدیده آن ها که در برخی موارد شهروندان از حقوق ابتدایی خود نیز محروم هستند نمی پردازند.

نماینده اصلاح طلب سابق مجلس با بیان اینکه حقوق بشر تبدیل به سلاح ابزاری اتحادیه اروپا شده است، گفت: غرب از مسئله حقوق بشر استفاده تبلیغاتی می کند اما در برابر جنایات حکومت بحرین سکوت می کند و این جای تعجب فراوانی دارد؛ بهتر است این کشورها بجای ایران سراغ جنایات حکومت بحرین بروند.

قنبری دموکراسی موجود در ایران را بسیار مناسب توصیف کرد و بیان کرد: ما نمی توانیم بپذیریم که کشورهای دیگر با دخالت خود، دموکراسی خاص خودشان را تحمیل کنند و ما با توجه به فرهنگ و ارزش های اسلامی و ملی خود دارای نظام مردمسالاری دینی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه در قطعنامه اخیر اتحادیه اروپا تنها عنصر منفعت در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ که در کمال آرامش و صحت برگزار شد، نه مخالفین و نه موافقین هیچگونه انتقادی مطرح نکردند و موضع گیری غرب دوگانگی و تناقض آن ها را ثابت می کند. همچنین ثابت شد گفتار و رفتار غرب یکسان نیست و فقط منافع در انتخاب سیاست های آنان تاثیر دارد.

قنبری در پایان با بیان اینکه بیانیه اتحادیه اروپا ارزشی ندارد، در عین حال از مسئولین دولت یازدهم خواست در برابر چنین گستاخی هایی موضع گیری مناسبی داشته باشند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار