|
|
کدخبر: ۱۵۳۳۳۷

زمانیان در گفت وگو با تسنیم خبر داد

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: کمیته ای متشکل از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و نمایندگان دولت تشکیل شد تا راهکارهای احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی را بررسی کنند.

سیدسعید زمانیان عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیم، با اشاره به جلسه عصر امروز این کمیسیون، گفت: در جلسه امروز ایرادات شورای نگهبان به طرح تشکیل سازمان مدیریت و برنامه ریزی و بهره وری با حضور نماینده این شورا و برخی از معاونان معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: ایرادات شورای نگهبان مربوط به اصل ۱۲۶ قانون اساسی بود که براساس آن تشکیل یا انحلال یک سازمان دولتی، از اختیارات رئیس جمهور محسوب می شود. بنابراین شورای نگهبان ایراد گرفته بود که مجلس نمی تواند تشکیل سازمان مدیریت و برنامه ریزی را در قالب قانونی به دولت تحمیل کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: بر این اساس مقرر شد کمیته ای متشکل از برخی اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و نمایندگان دولت تشکیل شود تا راهکارهای ایجاد و احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی را مورد بررسی قرار دهند تا این سازمان احیا شود.

زمانیان ادامه داد: در این جلسه طرح اصلاح قانون برنامه و بودجه مورد بررسی قرار گرفت و طراحان این طرح توضیحاتی را ارائه دادند و رفع ایرادات بودجه نویسی و عملیاتی کردن بودجه های سنواتی از اعم دلایل آنها برای اصلاح قانون برنامه و بودجه بود. مقرر شد طراحان طرح پس از دریافت و بررسی نظرات مرکز پژوهش های مجلس و دیوان محاسبات راهکارهای عملیاتی شدن بودجه های سنواتی با تکیه بر اصلاح قانون برنامه و بودجه را ارائه دهند.

وی در پایان گفت: در این جلسه وظایف کمیسیون برنامه و بودجه در زمینه تحقق شعار سال ۹۳ که از سوی مقام معظم رهبری اعلام شده مورد بررسی قرار گرفت و بنا شد این کمیسیون راهکارهای موجود برای کاهش اتکای بودجه های سنواتی به درآمدهای نفتی و کاهش بودجه جاری دولت در زمینه تحقق این شعار گام بردارد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار