|
|
کدخبر: ۱۵۳۳۷۲

مشروح / استاندار سیستان و بلوچستان در بازگشت مرزبانان به زاهدان:

خبرگزاری تسنیم: استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه دیپلماسی سیاسی فعالی در این زمینه صورت گرفت اما متاسفانه نشانی از عدم حضور تاثیرگذار پاکستان در زمینه آزادی این مرزبانان داشتیم، گفت: آزادی ۴ مرزبان ربوده شده بدون مشارکت پاکستان انجام شده است.

به گزارشخبرگزاری تسنیماززاهدان، ۴ مرزبان ربوده شده کشورمان از سوی گروهک تروریستی جیش العدل عصر امروز در مراسم استقبال و نشستی خبری در محل استانداری سیستان و بلوچستان حضور یافتند.

آزادی ۴ مرزبان ربوده شده حاصل یک جمع گرایی است

علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان در این مراسم با تبریک ورود مرزبانان به خاک کشورمان اظهار کرد: سرور، شادمانی و خوشحالی امروز حاصل یک جمع گرایی است و این نشان از یک بودن، با هم بودن و وحدت و همدلی است.

وی با بیان اینکه آزادی این مرزبانان نشان داد با حضور مردم در کنار مسئولان می توان مشکلات را حل کرد، افزود: امیدواریم به گونه ای عمل کنیم که زمینه ساز پایان بخشیدن به هر گونه رفتار سوء مرزی باشیم.

استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه سخنان خود تاکید کرد: شکر این نعمت بر همگان لازم و واجب است، عید و جشن مردمان کشور ما، متاثر از این حادثه بود و حتی بسیاری از مردم کشور یکی از سین های هفت سین خود را تحت الشعاع این موضوع قرار دادند.

وی تصریح کرد: امروز عید واقعی ایرانیان است، امروز ایرانیان جشنی مضاعف را با آن رو به رو هستند، از این رو بنده به همه آنانی که دل در گرو انسانیت انسان ها دارند درود می فرستم و به همه آن هایی که انسان برای آن ها ارزشمند است.

پیگیری ها و مشارکت های سران طوایف حرکتی بسیار ارزشمند بود

اوسط هاشمی در ادامه با بیان اینکه کاری که سران طوایف این استان در راستای پیگیری ها و مشارکت های نظامیان و غیره انجام دادند، کاری بسیار ارزشمند بود، گفت: صمیمانه با تمام وجود از این عزیزان سپاسگزاری کرده و دست آن ها را به گرمی می فشارم؛ بنده اقدام امروز را یک سرمایه برای فردای بهتر استان می دانم که امیدوارم با این سرمایه و اراده عظیم در مسیر خوبی های زیاد قرار گیریم و راه را بر هرگونه آسیب و شرارت مسدود کنیم.

وی افزود: این حرکت ارزشمند پیامد های بسیاری با خود خواهد داشت، ما پیام آور صلح و دوستی بوده و هستیم؛ انقلاب ما حاصل این پیام است و به دنبال رسالت انبیاء بوده و افتخار ملت ایران بر همین استوار است.

استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه با بیان اینکه آن گونه که شایسته نظام جمهوری اسلامی است از این رویه جمعی، از این هم افزایی و همگرایی به شکل پایدار و به صورت همیشه باید بهره برد و قوت ایجاد کرد، اظهار کرد: اراده بنده در این استان بر سیاست هایی بوده که محوریت آن با مردم باشد؛ این اقدام ارزشمند نشانی از عزم و جمع همگان برای خویشتن است؛ امیدواریم این امانت ها را به سلامت به خانواده هایشان برسانیم.

وی گفت: بنده از نیرو های بومی که در تحقق این امر نقش بسزایی داشتند سپاسگزاری می کنم چراکه نجات یک انسان در لحظه مرگ ناحق نجات شریعت است.

اوسط هاشمی اضافه کرد: ما برای آزادی فرزندان خود از هیچ تلاشی فروگذاری نکردیم و مذاکرات متعددی در سطح مسئولیت های مختلف کشور با کشور پاکستان انجام گرفت.

دیپلماسی سیاسی بسیار فعالی در زمینه آزادی مرزبانان به کار گرفته شد / آزادی ۴ مرزبان بدون مشارکت پاکستان انجام شد

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: به واقع دیپلماسی سیاسی بسیار فعالی در این زمینه صورت گرفت اما متاسفانه نشانی از عدم حضور تاثیرگذار پاکستان در زمینه آزادی این مرزبانان داشتیم که نمی توانست در این مسئله فائق آید چراکه خود تحت فشار بود، این اقدام بدون مشارکت پاکستان انجام شده است و با یارگیری که ما توانستیم از آن سوی مرزها داشته باشیم نتیجه به دست آمده و این حاصل خرد و مشارکت جمعی بود.

وی افزود: نخستین پیام من خطاب به مقام معظم رهبری بود که یقین دارم ایشان دل نگران فرزندان خود بوده اند.

استاندار سیستان و بلوچستان در بخش پایانی سخنان خود از حضور و مشارکت تاثیرگذار سران طوایف و معتمدین ذیل تقدیر کرد:

۱ - مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی

۲ - حاج امید شه بخش

۳ - حاج خدابخش زرد کوهی

۴ - حاج علی نوایی

۵ - حاج ابراهیم شه بخش

۶ - حاج رحیم شه بخش

۷ - حاج نعمت شه بخش

۸ - حاج توکل شه بخش

۹ - حاج یوسف شه بخش

۱۰ - حاج الله نظر شه بخش

۱۱ - حاج ناصر شه بخش

۱۲ - حاج نبی شه بخش

۱۳ - مولوی حافظ اسماعیل

وی همچنین از تمامی نیرو های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی استان که در این مهم نقش داشتند، قدردانی کرد.

انتهای پیام / آ

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار