|
|
کدخبر: ۱۵۵۹۲۴

روزهای پایانی هفته آینده

استاندار سیستان و بلوچستان از قطعیت سفر رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان در هفته آینده خبر داد.

به گزارشخبرگزاری فارساز زاهدان، علی اوسط هاشمی ظهر امروز در جلسه شورای روابط عمومی های ادارات و نهادها و سازمان های سیستان و بلوچستان اظهار داشت: روابط عمومی ها پل ارتباطی مردم و مسئولان هستند.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: فعالان عرصه روابط عمومی با برخورداری از روحیه ارتباط و بودن با مردم نقش موثری در بسط روابط و بودن با مردم دارند.

این مسئول از مردم به عنوان سرمایه‎های جامعه یاد کرد و نقش محوریت و تغییر و تکامل هر جامعه بر عهده مردم و نظام را زاییده مردم دانست.

وی ادامه داد: مدیران باید بدانند که اختیارشان تفویذی از سوی مردم است پس بودن با مردم و پاسخگو بودن و تکریم، حق مردم و تکلیف است.

هاشمی با اشاره به اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه خاطرنشان کرد: بیگانگی به منابع پایدار کشور در گذشته باعثاجرای پرداخت یارانه به صورت عمومی شد.

وی تصریح کرد: در فاز اول هدفمندی یارانه‎ها قرار بود ۵۰ درصد از محل درآمد هدفمندی به اقشاری که نیاز دارند و فاصله طبقاتیشان زیاد است پرداخت شود، ۳۰ درصد از محل درآمد به بخش صنعت و ۲۰ درصد نیز به اعتبارات عمرانی و طرح‎هایی اجرایی تزریق شود که متأسفانه هیچ کدام از این موارد اجرایی نشد که یکی از موانع پرداخت یارانه به عموم مردم بود.

وی افزود: در سطح استانی ماهانه مبلغ ۱۱۳ میلیارد تومان به دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مردم استان یارانه پرداخت می شود که این رقم در طول سال به هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان می رسد که به زبان ساده با این رقم می توان ۱۰ کارخانه سیمان احداثکرد و به طور مستقیم برای پنج نفر اشتغال ایجاد کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه کل بودجه عمرانی استان در سال ۹۲ مبلغ ۲۷۰ میلیارد تومان بوده در حالی که طی ۳۷ دوره ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان یارانه در استان یعنی ۱۸ برابر بودجه سال ۹۲، یارانه پرداخت شده است.

وی بیان داشت: اگر در پرداخت یارانه بر همین وضعیت باقی بمانیم در پاسخگویی به خواسته به حق مردم دچار ناتوانی خواهیم شد.

این مسئول تأکید کرد: اگر به فردایی بهتر برای فرزندانمان و برای استانمان می اندیشیم باید به آنچه که تکلیف است عمل کنیم و با انصراف از دریافت یارانه، فرصتی را برای توسعه استان به دولت بدهیم.

وی افزود: جهتگیری دولت در فاز دوم هدفمندی برای استان های کمتر توسعه یافته از جمله سیستان و بلوچستان است لذا استان ما در اولویت اول نگاه دولت جای خواهد داشت.

هاشمی تأکید کرد: نقدینگی کشور طی این دو سال به هفت برابر رسیده و همین افزایش نقدینگی افزایش تورم را به دنبال داشته است.

استاندار در ادامه به سفر رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان اشاره کردو گفت: هفته آینده رئیس جمهور به این استان سفر خواهد کرد.

وی گفت: مهمان نوازی و خونگرمی و رفتار زیبا با مهمان را در مردم این استان باور دارم، امیدوارم حضور ایشان در روزهای آغازین سال منشا خیر و برکت برای منطقه شود.

انتهای پیام / ۷۵۰۰۴

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار