|
|
کدخبر: ۱۵۶۶۷۷

آصفری در گفت وگو با فارس:

عضو هیأت رئیسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس با تأکید بر اینکه اقدام آمریکا در عدم صدور ویزا برای ابوطالبی دهن کجی به سازمان ملل است، گفت: سازمان ملل تبدیل به نهادی برای تأمین منافع آمریکا شده است.

محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک و عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانیخبرگزاری فارسبا انتقاد از ممانعت آمریکا از ورود حمید ابوطالبی نماینده ایران در سازمان ملل به این کشور، اظهار داشت: این اقدام آمریکا دهن کجی به سازمان ملل است و سازمان ملل نشان داد که تبدیل به نهادی برای تأمین منافع دولت آمریکا شده است که واقعاً جای تأسف دارد.

وی افزود: با وجود اینکه سازمان ملل که ادعای بی طرفی دارد و باید حقوق ملت ها و دولت ها را تأمین کند، اما امروز دولت آمریکا به خودش جرأت می دهد که برای سفیر معرفی شده ایران در سازمان ملل ویزا صادر نکند.

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه یادآور شد: سکوت سازمان ملل در برابر این اقدام دولت آمریکا سبب می شود دولت این کشور سیاست های خصمانه خودش را علیه دولت ها با سوءاستفاده از این نهاد بین المللی بیشتر دنبال کند که این جای تأسف دارد.

آصفری تصریح کرد: اگر بان کی مون دبیرکل سازمان ملل نسبت به این اقدام دولت آمریکا اعتراض نکند واقعاً جایگاه این سازمان زیرسؤال می رود لذا این موضوع اصلاً برای ما پذیرفتنی نیست.

وی تأکید کرد: سازمان ملل باید نسبت به زیاده خواهی های دولت آمریکا موضع گیری کند، ممانعت دولت آمریکا در صدور ویزا برای ابوطالبی سفیر معرفی شده ایران در سازمان ملل نشان داد آنان هرگز قابل اعتماد نیستند و بایستی این موضوه به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد و اجازه ندهیم به عزت ملت بزرگ ایران اسلامی توسط یک دولت خدشه ای وارد شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار