|
|
کدخبر: ۱۵۷۱۲۵

صابری در نطق میان دستور:

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس با طرح این سئوال که چرا معاونت نظارت مجلس نسبت به ارزیابی عملکرد شش ماهه مدیران جامعه اقدام نمی کند، گفت: برخی وزرا در تعامل با مجلس نمره مردودی گرفته که باید به آنان تذکر داده شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانیخبرگزاری فارس، رضا صابری نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی امروز(یکشنبه) ۲۴ فروردین در نطق میان دستور خود، اقتصاد، فرهنگ و علم را سه عنصر اساسی اقتدار دولت ها و تمدن ها خواند و با اشاره به اینکه اقتصاد متکی به دانش و فناوری درون گرا و برون گرا همان اقتصاد مقاومتی است، گفت: اقتصاد مقاومتی طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب الگوی ما برای فائق آمدن در مشکلات جامعه است.

وی با اشاره به اینکه باید همت ها را برای استقرار الگوی اقتصادی بومی و ملی برآمده از فرهنگ انقلابی بسیج کنیم، حل مشکلات کشور را در عرصه اقتصاد و فرهنگ نیازمند یک عنصر فاعلی بسیار مهم بنام مدیریت جهادی عنوان کرد و افزود: شاید گروهی تصور می کنند این نوع مدیریت منحصر به سال های اولیه انقلاب و یا دوران دفاع مقدس است اما تاکید مقام معظم رهبری در آن نشان می دهد که مدیریت جهادی نقش موثری در افتخارات بدست آمده دارد.

صابری با ابراز گلایه نسبت به حذف برخی مدیران جهادی در دوره جدید از مدیریت جهادی بعنوان مدیریت خلاق، پرکار و کم توقع و ولایت محور یاد کرد و گفت: این نوع مدیریت انسان ساز، فرصت آفرین و ایثارگر است و در عرصه های گوناگون بدون چشم داشت و با تلاش فراوان مخلصانه خود را در محضر خدا می بیند.

وی ادامه داد: اگرچه مدیریت جهادی منحصر به قوه مجریه نیست اما مجلس وظیفه ای مهم در ارزیابی عملکرد مدیران جامعه در تحقق حماسه اقتصادی دارد؛ از آنجا که مجلس با رأی اعتماد خود به وزیران شریک عملکرد آنان است ضروری است در خصوص این عملکرد پاسخگو باشد.

وی گزارش معاونت قوانین مجلس را بیانگر واقعیتی به نام ضرورت نظارت در جامعه برشمرد و با تاکید بر همت بیشتر معاونت نظارت مجلس بر نظارت نسبت به عملکرد مدیران اجرایی، گفت: اگر امروز نمایندگان را متهم به اعمال نظرهای شخصی کنند، معاونت نظارت می تواند به روش های علمی به ارزیابی عملکردهای وزیران بپردازد؛ همانا وزیران موفق و قطعاً برخی نیز در تعامل با مجلس نمره مردودی کسب می کنند که باید از سوی مجلس به آنان تذکر داده شود.

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس با طرح این سئوال که چرا معاونت نظارت مجلس به ارزیابی عملکرد شش ماهه مدیران جامعه اقدام نمی کند، در مورد بحثمذاکرات هسته ای ضمن اعلام حمایت از تیم مذاکره کننده تصریح کرد: توافق نهایی را منوط به شرایطی می دانیم که مبین حق غنی سازی برای ایران، عادی شدن پرونده ایران در شورای حکام و حذف کامل همه تحریم های یک جانبه و چندجانبه است.

وی ضمن حمایت از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها عزم ملی در اجرای سیاستهای اقتصادی هدفمندی یارانه ها را جدی عنوان کرد و با تقاضا از افراد توانمند جهت عدم ثبت نام برای دریافت یارانه، گفت: البته حمایت مردم از قانون هدفمندی منحصر به انصراف از یارانه ها نیست زیرا حماسه اقتصادی نیازمند اهتمام به اصلاح الگوی مصرف نیز است که چه بسا اهمیت آن کمتر از اهمیت انصراف از یارانه نیست.

صابری با تأکید بر پرهیز از هرگونه حرکت شتابزده در افزایش قیمت ها و درس گرفتن از تجربه تلخ طرح توزیع سبد کالا بیان کرد: از مسئولان خواست مشکلات کشاورزان در اجرای فاز دوم مورد توجه قرار گیرد، زیرا روستاییان، امروز توان تحمل هزینه های سنگین را ندارند.

وی در ادامه در تشریح مشکلات حوزه انتخابیه خود موکول شدن خواسته های مردم آزادشهر در مورد تقسیمات کشوری از سوی وزارت کشور را خلاف قانون خواند و از وزرای بهداشت، نفت، ورزش و راه خواست نسبت به حل مشکلات این حوزه از جمله راه اندازی بیمارستان آزادشهر، گازرسانی به روستاها، شروع به ساخت مجموعه ورزشی و حل مشکلات آب شرب اقدام کند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار