|
|
کدخبر: ۱۶۳۳۴۷

وزیر ارشاد در کمیسیون فرهنگی مجلس:

وزیر ارشاد در مورد دفن دو تن از فعالان موسیقیدان در غرب در قطعه هنرمندان بهشت زهرا گفت که این افراد به واسطه رفتار موجه پدر و مادر آنها در عرصه هنری کشور در قطعه هنرمندانه دفن شده اند.

سیدعلی طاهری نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانیخبرگزاری فارس، با اشاره به جلسه امروز کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در جلسه امروز کمیسیون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور پاسخ به سوالات تعدادی از نمایندگان در جلسه کمیسیون حاضر شد که در ابتدا رئیس کمیسیون طی توضیحاتی دغدغه های فرهنگی کشور را مطرح کرد.

وی افزود: در ادامه جلسه مصطفی رحمان دوست، قاسم جعفری و زهره طبیب زاده سوالات خود را در ارتباط با دفن دو تن از فعالان موسیقی در خارج از کشور، عدم برگزاری جشنواره افق نور، عدم برگزاری جشنواره تئاتر رضوی در خراسان شمالی، نحوه توزیع یارانه کاغذ به مطبوعات، اعطای مجوز به نشر چشمه و همچنین نظر وزیر ارشاد در مورد ممیزی کتاب ها مطرح کردند که در برخی موارد مقرر شد تا جلساتی با نمایندگان سوال کننده برگزار شود و نمایندگان پس از این جلسات نظر خود را در خصوص قانع شدن یا نشدن از پاسخ ها اعلام کنند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: وزیر در مورد دفن دو نفر از موسیقی دانان فعال در خارج از کشور در قطعه هنرمندان بهشت زهرا عنوان کرد از آنجایی که پدر و مادر این دو نفر از فعالان هنری موجه در سطح کشور هستند و به واسطه عملکرد موجه پدر و مادر آنان، با دفن آنها در قطعه هنرمندان بهشت زهرا موافقت شد که این پاسخ نماینده سوال کننده(مجتبی رحمان دوست) را قانع کرد.

طاهری خاطرنشان کرد: پیش از این نیز سوال بهروز نعمتی و نادر قاضی پور از وزیر ارشاد به دلیل عدم حضور وزیر در جلسه کمیسیون بنا به نظر نمایندگان سوال کننده به صحن علنی ارجاع داده شده بود که در مورد سوال بهروز نعمتی طی تماس صورت گرفته با وی موافقت این نماینده حاصل شده و سوال وی در صحن علنی مطرح نخواهد شد.

وی اضافه کرد: در ارتباط با سوال نادر قاضی پور نیز طبق گفته معاون پارلمانی وزارت ارشاد با این نماینده صحبت شده و وی عنوان کرده است که سوال خود را از هیات رئیسه مجلس پس گرفته و در کمیسیون آن را مطرح خواهد کرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار