|
|
کدخبر: ۱۶۳۵۴۱

باهنر در نطق پیش از دستور:

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رویکرد نظام جمهوری اسلامی همواره رویکردی حمایتی از طبقه فهیم و تلاشگر کارگری بوده است.

به گزارش پارلمانیخبرگزاری فارس، محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز(چهارشنبه) در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی با اشاره به فرا رسیدن هفته کارگر اظهار داشت: مراسم هفته کارگر پس از پیروزی انقلاب اسلامی هر ساله همانند سایر نقاط جهان برگزار شده است، با این تفاوت که رویکرد نظام جمهوری اسلامی همواره رویکردی حمایتی از طبقه فهیم و تلاشگر کارگری بوده است.

وی با اشاره به سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم افزود: ما روز معلم را در پیش داریم و تجلیل از این قشر فرهیخته انجام خواهد شد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این هفته فرصت مناسبی است تا هم به موضوع اساسی فرهنگ کار و هم به جایگاه و نقش جامعه سخت کوش، فهیم، ولایتمدار و تلاشگر کارگری در جهت رشد، توسعه و پیشرفت کشور پرداخته شود.

باهنر تصریح کرد: کارگران و معلمان ما در همه صحنه ها، عقبه ها و حضوری فعال و جانانه داشته اند، چه در دوران شکل گیری و پیروزی انقلاب، چه در دوران دفاع مقدس و چه در مقاطع بعدی انقلاب و ما همواره شاهد رشادت ها، جانفشانی ها و پایمردی های آنها بوده ایم.

وی ادامه داد: اکنون نیز این جامعه متدین و شریف، چرخ های صنعت، تولید، اقتصاد و فرهنگ کشور را به حرکت درآورده و مطمئن هستیم که در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی نیز نقش آفرینی برجسته ای خواهند داشت و در اجابت پیام مقام معظم رهبری نقش بی بدیل خود را ایفا خواهند کرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: خوشبختانه کارگران ما روز به روز از مهارت بیشتری برخوردار می شوند، آنها توانسته اند با بروز استعدادهای خود در عرصه اکتشاف و اختراع گام های بلند و غرورآفرینی بردارند و معلمان فرهیخته ما نیز در جهت ترویج فرهنگ ناب اسلامی و همچنین فرهنگ تولید، مصرف و اخلاق مداری می توانند نقش آفرینی بزرگی داشته باشند.

باهنر اضافه کرد: این دو قشر بزرگ در زمینه های مختلف از جمله ترویج فرهنگ قرآنی و عرصه های ورزشی، هنری و سایر زمینه ها به موفقیت های چشمگیری دست یافته اند، بنابراین با اطمینان می توان گفت که اساساً تعریف کارگر و معلم در نظام جمهوری اسلامی از شکل قدیمی و قبلی خود خارج شده و امروزه از غنا و محتوای افزون تری برخوردار شده است.

وی در پایان یادآور شد: در کنار این امور باید به این نکته نیز اشاره کرد که کارگران و معلمان مشکلات و تنگناهایی در زندگی و معیشت خود دارند که باید به آنها رسیدگی شود، البته مسئولان نیز تلاش های ارزشمندی را برای حل این مسائل داشته اند که امیدواریم با تلاش های انجام شده این مشکلات برطرف شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار