|
|
کدخبر: ۱۶۳۷۹۸

بذرپاش در نطق میان دستور:

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم تهران در مجلس گفت: در ابتدای توافق ژنو انتقادات بسیاری مربوط به مفروضات مذاکره کنندگان وجود داشت و حالا این انتقادات در این زمان دارد رنگ واقعیت به خود می گیرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیم، مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، صبح امروز طی نطق میان دستور در صحن علنی پارلمان با تبریک هفته کارگر به کارگران کشورمان اظهار داشت: بسیاری از پیشرفت های کشورمان مدیون مجاهدت و تلاش های کارگران است که در مقابل کار فراوان، عایدی اندکی دارند و همواره پای آرمان های انقلاب ایستاده اند و خیلی از مدعیان را شرمنده ساخته اند. لذا جا دارد دست آنها را ببوسیم و خدمات آنها را در مجلس و دولت ارج نهیم و توان خود را پیش از پیش برای رفاه این عزیزان مصروف کنیم.

دولت پیام انتخاب مردم در انتخابات مجلس را درک کند

وی ادامه داد: مجلس در رأس امور است و نمایندگان ملت حاضر در مجلس نیز برخواسته از خرد جمعی کل جامعه اند که باید همواره مورد احترام باشند. چرا که احترام به آنها احترام به تمامی ملت است و نمایندگان نیز برای خود شأنی جز خدمتگذاری قائل نیستند و نباید هم باشند و طبق قانون در مقابل سوگند قانون اساسی خود نسبت به حقوق ملت و کشور مسئولند. بنابراین دولت باید این را بداند و قبول داشته باشد و پیام انتخاب مردم در انتخابات مجلس را درک کند و آن را بپذیرد و نظارت مجلس را کارشکنی تعریف نکند، چرا که نظارت عین کمک و همراهی است.

این نمایندده مجلس با تأکید براینکه کمک و همراهی به معنای تعریف و تمجید دائم نیست، تصریح کرد: بنابراین باید نگاهمان را متفاوت تر کنیم. همچنین دولت باید نمایندگان را در پاسخ به مطالبات مردم یاری دهد و خدای ناکرده برخی از مدیران برای از میدان بدر کردن و یا ضربه زدن به حثیت نمایندگان در حوزه انتخابیه کاری نکنند. البته برای نمایندگان بودن یا نبودن در مجلس اصل نیست و هر دو انتخاب بین خوبی هاست، اگر نیت برای رضای خداوند متعال باشد.

بذرپاش افزود: دولت در میان میدان است و باید کمک شود، چرا که کار اجرا بسیار دشوار است و پاسخ دادن به مطالبات مردم توسط دستگاه های اجرایی کار دشواری است. بنابراین همه ما نمایندگان باید به دولت کمک کنیم. البته فرقی میان دولت ها نیست و همه دولت ها چه مطابق نظر ما باشند و چه نباشند، پس از رأی مردم و تنفیض حکم توسط رهبری معظم مشروع و قانونی هستند و همه باید در چارچوب قانون و شرع کمک کنند، البته بدون استثنا.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه کمک کردن به دولت در مجلس تنها مجیزگویی نیست، گفت: تصویب قوانین متعدد نیز می تواند دولت را یاری رساند. پس نظارت بر دولت توسط ابزارهای مختلف مانند تذکر، سوال، استیضاح نیز به نوعی کمک به دولت از منظر نظارت است که طبق قانون اساسی یکی از دو وظیفه اصلی قوه مقننه عنوان شده است.

بذرپاش در تذکراتی خطاب به مسئولین دولتی گفت: مگر دولت محترم در ابتدای رأی آوردن یکی از اصلی ترین برنامه های خود را احیای سازمان مدیریت نمی دانست و معتقد نبود که دلیل بسیاری از مشکلات کشور، تغییر سازمان مدیریت به معاونت برنامه ریزی است؟ ولی چه شد که بعد از گذشت ۸ ماه از شروع به کار دولت نه تنها سازمان احیا نشد، بلکه وقتی مجلس هم اقدام به احیای سازمان مدیریت کرد، دولت به عنوان مخالف در مجلس حاضر شد و هم اکنون نیز علی رغم احترامی که برای معاونت برنامه ریزی رئیس جمهور قائل هستم، ایشان به صورت غیرقانونی عهده دار معاونت دیگری به عنوان معاونت نیروی انسانی است که مسئولیت بسیاری از امور مهم کشور مانند دولت الکترونیک، معماری نوین نیروی انسانی و ده ها کار دیگر را برعهده دارد.

ریخت وپاش های دولت دلیل بی اعتمادی مردم و عدم انصراف از دریافت یارانه ها بود

«راستی چرا مردم به دولت به میزان مد نظر دولت اعتماد نکردند و انصراف از دریافت یارانه نقدی علی رغم تبلیغات فراوان بسیار ناچیز شد؟ دلیل را باید در کجا جستجو کرد؟ آیا رفتار دولت در این چند ماه مانند هزینه های گزاف تشریفاتی همچون برگزاری برخی مراسمات خاص و ساخت استخر و سونا، پیامک های گسترده بی حاصل و انتصاب افراد مسئله دار در فتنه ۸۸، انتصاب افراد با سرمایه های صدها میلیاردی و بعضا هزارمیلیاردی دلیل این بی اعتمادی ها نیست؟»

وی خطاب به دولت و مجلس گفت: به خودمان برگردیم، اعتماد مردم چیزی نیست که با آن شوخی کنیم؛ این همان ملت حماسه آفرین است که در مقاطع مختلف حماسه آفرید. پس مشکل را در خودمان جستجو کنیم.

بذرپاش با اشاره به اجرای فاز دوم قانون هدفمند کردن یارانه ها و انتقادات گسترده به نحوه اجرای فاز اول خاطرنشان کرد: مگر نقد به مرحله اول اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها که در دولت گذشته انجام شد، عدم تخصیص درآمد حاصل از یارانه به تولید نبود؟ الآن هم که وزیر محترم صنایع و هم رئیس جمهور صریحا فرمودند که از منابع ناشی از هدفمندی به تولید نخواهیم داد. این یک خلف وعده است. لذا اعتماد را دریابیم که دری گرانبهاست.

افزایش نرخ سود بانک ها یعنی تعطیل کردن تولید

وی ادامه داد: اخیرا بانک ها در یک رقابت باورنکردنی اقدام به افزایش نرخ سود سپرده های خود تا ۲۷ درصد کرده اند. این چه تدبیر اقتصادی است؟ آن هم از دوستانی که خود همواره حمایت از تولید را جزو رئوس برنامه ها و موارد انتقادی خود از گذشته قرار می دادند. اما افزایش نرخ سود سپرده ها یعنی تعطیل کردن دولت، یعنی سوق دادن بانک ها به سوداگری و کارهای واسطه گری که جز ضرر به اقتصاد ملی عاید دیگری ندارد. پس بانک ها را دریابیم. همچنین برداشت خلاف قانون بعنوان قرض از صندوق توسعه ملی با چه توجیهی اتفاق افتاده؟ آن هم صندوقی که ثروت ملی یک کشور است.

نماینده مردم تهران در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: یک موضوع مهم که اخیرا رونق گرفته، تلاش برخی برای تحریک عواطف واحساسات اقوام شریف ایران و نیز تلاش برای نشان دادن اختلاف میان اهل تسنن و تشیع در داخل کشور است که این خیانتی فراموش ناشدنی است.

مجلس را در موضوع هسته ای غریبه فرض نکنید

بذرپاش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحثسیاست خارجه گفت: بحثسیاست خارجی به ویژه توافقنامه ژنو که بارها راجع به آن سخن گفته شد بحثی جدی برای آیندگان کشور است. چرا که تصمیماتی که اکنون در مورد انرژی هسته ای این حق مسلم نسل کنونی و آینده کشور در حال گرفته شدن است، کم اهمیت تر از موضوع هدفمندی نیست. بحثبرسر قدرت یک ملت و نیز تضمین آینده یک کشور است که باید آن را جدی گرفت؛ نباید مجلس به عنوان رأس امور از یکی از مهمترین امور کشور بی اطلاع باشد. و مرتب با بهانه های واهی آن را غریبه پنداشت و ماجرا را از آن پنهان کرد.

وی افزود: در ابتدای توافق بسیاری از انتقادها مربوط به مفروضات مذاکره کنندگان نسبت به آمریکا و نیز محتوای قرارداد بود. و حالا کم کم بسیاری از انتقادها در آن زمان در حال گرفتن رنگ واقعیت به خود هستند. پس از توافقنامه ژنو ۳ بار دیگر رسما تحریم شدیم. ۱۸ بار مورد تهدید نظامی قرار گرفتیم. پارلمان اروپا انتخابات ۲۴ خرداد را زیر سوال برد و آن را غیرمشروع خواند و به ترویج هم جنس بازی دعوت کرد. به هیچ شرکت غربی اجازه ورود به ایران داده نشد. هیچ یک از تعهدات هواپیمایی عملی نشد. دلاری به بانک مرکزی ما که اجازه هزینه و یا جابجایی داشته باشد، نرسید، برای اولین بار در تاریخ تأسیس سازمان ملل به نماینده ای که از سوی ایران معرفی شده بود، ویزا داده نشد و به خاطر ایران قانون مقر سازمان ملل را تغییر دادند و حالا می توانند به خیلی از کشورها هم ویزا ندهند، دارایی بنیاد علوی را مصادره کردند که اموال آن بیش از کل مبلغ توافق نامه ژنو است و اتفاقات دیگری که اینجا مجال طرح آن نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس برهمین اساس تأکید کرد: مهم این است که طرف مقابل را بشناسیم. کشور زورگو و متجاوز آمریکا علنا قانون مقر خود را اجرا نمی کند. حالا چه تضمینی است که حق غنی سازی را که نه در متن توافقنامه آمده و نه طرف مقابل به آن اذعان دارد را به رسمیت بشناسد؟ از آن طرف ایران تقریبا تمامی تعهدات خود را که مهمترین آنها اکسید کردن مواد ۲۰ درصد بود اجرا کرد و آژانس هم اقدامات ایران را مورد تأیید قرار داد.

مذاکرات ما و ۵ + ۱ شبیه بازی ایران ومالدیو شده است

بذرپاش اضافه کرد: طوری اقدام کردیم که طرف های آمریکایی از سرعت ایران در انجام تعهدات خود تعجب کرده اند. ماجرای ما شبیه بازی ایران و مالدیو است که وقتی مالدیو از ایران ۱۷ گل خورد، مربی آن طی مصاحبه ای گفت ایران تیم قدرتمندی است و این نتیجه طبیعی است. و حالا وصف تیم ما هم مانند آنها شده و به جای مقتدرانه برخورد کردن، قدرتمند بودن طرف را به رخ منتقدان می کشند.

وی با اشاره به تهیه کتابی در مورد توافق نامه ژنو، گفت: اخیرا کتابی تحت عنوان «توافقنامه از نگاه نخبگان» برای اخذ مجوز به اداره ارشاد استان قم ارسال شده است، ولی ممیزی این کتاب که حاوی نظرات موافقین و منتقدین توافقنامه است، مثال زدنی است که ارشاد چگونه آن را تصحیح می کند. پس ممنوع القلم هم داریم.

نماینده مردم تهران در مجلس در پایان سخنان خود تأکید کرد: کشور در شرایط حساسی است و همه قبول داریم که مجاهدت های افراد گوناگون ما را تا اینجا رسانده است. پس حق هرکار و هر حرفی را نداریم. این کشور متعلق به امام عصر است و رهبری فرزانه، مقتدر و الهی دارد و انشاالله امید بیگانگان را نامیدو امام و شهدا را شاد می کنیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار