|
|
کدخبر: ۱۶۵۶۴۵

کریمی اصفهانی:

دبیر کل جامعه انجمنهای اسلامی اصناف و بازار با اشاره به شعار امسال گفت: اگر فرهنگ اسلامی و اقتصاد به معنی خاص خود در کشور تبیین شود، بسیاری از مسائل قابل حل است.

به گزارش خبرنگار حوزه احزابخبرگزاری فارس، احمد کریمی اصفهانی دبیر کل جامعه انجمنهای اسلامی اصناف و بازار در جلسه شورای مرکزی حزب متبوعش با اشاره به نامگذاری سال جدید با عنوان فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی اظهارداشت: به لحاظ ماهیت کار، جامعه انجمنهای اسلامی بازار نسبت به تشکل های دیگر باید ورود قویتری داشته باشد که اگر فرهنگ اسلامی به معنی خاص خود در کشور تبیین شود و اقتصاد نیز بر همین اساس پایه گذاری شود بسیاری از مسائل قابل حل است.

وی ادامه داد: اگر قرار است جامعه کنونی ما محتاج دیگران نباشد نباید مصرف ما در بعضی اقلام چندین برابر میانگین مصرف جهانی باشد، چراکه این خلاف توصیه اسلام است و مصرف بالا موجب وابستگی خواهد شد.

دبیرکل جامعه انجمن های انجمن های اصناف وبازار با اشاره به نقش مصرف کالاهای ایرانی در بهبود وضعیت اقتصادی ایران خاطرنشان کرد: همیشه توصیه بر این اساس است که باید کالای ایرانی مصرف کنیم اما اصل هم بر این است که مسلمان هر کاری می کند باید بهترین باشد بنابراین باید در کالای ایرانی نیز سعی شود تا هم در کیفیت کالا و هم در کیفیت مصرف بهترین باشد.

اصفهانی به دولتهایی که به قانون پایبند نیستند اشاره و تصریح کرد: دولت هایی وجود دارند که کشور را به سمت دیکتاتوری سوق می دهند که دولت نهم و دهم رکورد قانون گریزی را شکست، البته در این میان مجلس هم که به موقع برخورد نکرد، بی تقصیر نیست.

وی ادامه داد: در دولت قبل در هنگام هدفمندی یارانه ها صحبت از اختصاص ۳۰درصد سهمیه به کارگاههای صنعتی بود اما اینچنین نشد. عجیب است که در مرحله دوم هدفمندی یارانه ها وزیر بازرگانی به صراحت اعلام می کند که پولی به تولید اختصاص نمی دهیم که باید در برابر چنین تعابیری گفت: مصوبات قانونی توسط شخص جنابعالی تغییر نمی یابد.

دبیر کل جامعه انجمنهای اسلامی اصناف و بازار با بیان اینکه هر دولتی که بر سر کار آمده به تصمیم گیری شخصی درباره سیاست کلی نظام با ولایت فقیه است، پرداخته است، خاطرنشان کرد: اگر طبق فرمایشات رهبری اصل ۴۴ قانون اساسی اجرایی می شد در حال حاضر دیگر برای بنگاه های تولیدی هیچ مشکلی نداشتیم بنابراین باید حیات خلوت های مسئولین دولتی تعطیل شوند تا زمانی که حفره اصلی هزینه بودجه تامین کننده منافع آقایان باشد، بودجه کشور به هیچ کجا نخواهد رسید.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار