|
|
کدخبر: ۱۶۷۴۵۵

اجمالی - متن تنظیم شده / در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

خبرگزاری تسنیم: رئیس جمهور گفت: من افتخار می کنم به دولتی که شرایطی را بوجود آورده که همه به راحتی حرف می زنند و نقد می کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه دولتخبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور امروز در مراسم افتتاح بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران با بیان اینکه دولت در پی سانسور دولتی نیست، گفت: همانطور که می بینید، بیشترین نقد امروز در جامعه از دولت و دولتمردان می شود و من افتخار می کنم به دولتی که شرایطی را بوجود آورده که همه به راحتی حرف می زنند و نقد می کنند و برخی گاهی از کاه، کوه می سازند.

وی با اشاره به اینکه راه ملت ایران روشن است، اظهار داشت: ملت ایران در عصر حاضر به دنبال آرامش و اعتدال است. ملت ایران، به دنبال پیشرفت است؛ ملت ایران به دنبال اخلاق است؛ اگر گروهی می خواهند ذهن مردم را از تعالی اخلاقی بازدارند و با اتهام و تخریب و تهت و دروغ ضربه به اخلاق جامعه وارد کنند، یادشان باشد امسال سال فرهنگ و اقتصاد و نه سال تخریب و دروغ و مشغول کردن مردم به حوادثغیرواقعی و رویدادهای تخیلی که از ذهن کوچک برخی برمی خیزد.

رئیس جمهور اظهارداشت: همانطور که ما باید به دنبال اقتصاد مقاومتی باشیم، باید به دنبال فرهنگ مقاومتی هم باشیم.

روحانی با بیان اینکه ملت ما به آنهایی که بخواهند در جامعه تفرقه ایجاد کنند و بین اقوام، طوایف و مذاهب، شکاف و فاصله بیفکنند اجازه نمی دهد؛ افزود: از همه می خواهم با شناسنامه حرف بزنند و بگویند از کجا هستند.

وی همچنین با بیان اینکه این دولت معتقد است دخالتش را در همه امور باید کمتر و کمتر کرده و کار را به صاحبان آن رشته و پیشکوستان واگذار کند، تصریح کرد: همه ما، از جمله دولت مردان و همه دولت ها نیازمند به ارشاد صاحبان فرهنگ هستیم اما صاحبان فرهنگ ما نیاز به ارشاد و گشت ارشاد ندارند.

رئیس جمهور تاکید کرد: آن ها باید بگذرند و عبور کنند و تماشا کنند؛ چون صاحبان فکر و فرهنگ هستند، دیگران را ارشاد کنند.

تکیمل می شود…

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار