|
|
کدخبر: ۱۶۸۰۱۱

هیأت وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران مرکب از مسئولین بخش های مختلف وزارت بهداشت و همچنین شرکت های تولید کننده دارو در نشستی با قائم مقام وزیر و مسئولین وزارت بهداشت لبنان آخرین وضعیت همکاری های بهداشتی، درمانی و دارویی بین دو کشور را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، هیأت وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران به ریاست نیکنام مشاور وزیر در امور بین الملل و مرکب از مسئولین بخش های مختلف وزارت بهداشت کشورمان و همچنین شرکت های تولدیکننده دارو که به لبنان سفر کرده در نشستی با قائم مقام وزیر و مسئولین بخش های مختلف وزارت بهداشت لبنان آخرین وضعیت همکاری های بهداشتی، درمانی و دارویی بین دو کشور را مورد بررسی قرار داد.

در این نشست که غضنفر رکن آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشت، طرف ایرانی ضمن تشریح توانمندی ها و ظرفیت های بالای داروهای تولیدی ایران و همچنین اعلام آمادگی برای تأمین داروهای مورد نیاز لبنان با کیفیت بالا و تشکر از اقدامات به عمل آمده از سوی وزارت بهداشت لبنان در خصوص ثبت چند قلم از داروهای ایرانی در لبنان و نیز به رسمیت شناختن واحد پول ایران در این کشور، بر تسریع نسبت به ثبت داروهای جدید صادراتی کشورمان نزد وزارت بهداشت لبنان تأکید نمود. تولید مشترک دارو با لبنان، صادرات تجهیزات پزشکی و همکاری در زمینه توریسم درمانی بین دو کشور از دیگر زمینه های مورد گفت وگو بین دو طرف بود.

هیأت وزارت بهداشت کشورمان همچنین با رئیس و اعضای سندیکای واردکنندگان دارو و مدیران شرکت های صنعت داروسازی لبنان ملاقات و راه های همکاری بین بخش های خصوصی دو کشور در زمینه صادرات دارو و تولید مشترک دارو را مورد گفت وگو قرار داد. در این ملاقات قوانین و مقررات و مکانیسم واردات دارو، استانداردهای تولید دارو و سیستم های نظارتی کنترل کیفیت دارو برای تجار لبنانی تشریح و طرف ایرانی به سؤالات و ابهامات طرف لبنانی پاسخ گفت. هیأت ایرانی قرار است با مسئول بهداری ارتش لبنان نیز ملاقات و زمینه های همکاری در زمینه توریسم درمانی را بررسی کند.

لبنان اغلب نیازهای دارویی و پزشکی خود را عمدتاً از کشورهای اروپایی و آمریکا وارد می نماید و میزان داروهای وارداتی به این کشور بیش از یک میلیارد دلار در سال می باشد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار