|
|
کدخبر: ۱۶۸۵۵۱

هاشمی رفسنجانی:

خبرگزاری تسنیم: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بحثصدور انقلاب را مصداقی برای فهم نادرست افراطیون از شعارهای جامعه دانست و گفت: منظور از صدور انقلاب تسخیر کشورها و دخالت در امور داخلی دیگران نبود.

به گزارش گروه سیاسیخبرگزاری تسنیم، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در دو دیدار جداگانه با مسئولان استان قزوین و مسئولان سازمان ثبت احوال کشور، تلاش برای پیشرفت کشور و تسهیل امور مربوط به مردم را ضروری دانست و گفت: هر وقت که نظام برای تقویت جایگاه خویش فراخوان می دهد، مردم با شوق و اشتیاق می آیند و دفاع از انقلاب اسلامی را وظیفه خود می دانند.

وی با تأکید بر اصالت تفکر اسلامی و مقبولیت آن نزد اکثریت جامعه، گفت: اقلیتی افراطی همیشه فرصت طلبی می کنند و می خواهند با سوء استفاده از مفاهیم مقدس در جامعه، اهداف باندی را تأمین کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری تندروی هایی که از اوایل انقلاب تاکنون انجام می شود، گفت: افراط و تفریط وجه مشترک افکار و رفتار آنهاست که در همه جناح وجود دارند.

هاشمی رفسنجانی بحثصدور انقلاب را مصداقی برای فهم نادرست افراطیون از شعارهای جامعه دانست و گفت: منظور تسخیر کشورها و دخالت در امور داخلی دیگران نبود، بلکه می گفتیم افکار اسلامی را آن قدر تابناک می دانیم که با عملکرد درست دل ها را تسخیر می کند.

وی با بیان اهداف تأسیس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)، گفت: هر یک از دانشجویان خارجی آن دانشگاه می توانستند سفیر تمدن ایران و فرهنگ اسلامی در کشورهای خود باشند که متأسفانه این مهم به دلایل روشن و قابل حل محقق نشده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به اظهار تشکر مسئولان قزوین که استان شدن آن را هدیه دولت سازندگی به مردم آن خطّه می دانستند، گفت: با آگاهی کامل و مشاوره با کارشناسان تشخیص دادیم که قزوین ظرفیت یک استان خوب و موفق را دارد و اعلام رسمی آن حق مردم قزوین بود.

در آغاز دیدار اوّل که استاندار، آیت الله تاکندی و جمعی از مسئولان و روحانیون قزوین حضور داشتند، ابتدا مرتضی روزبه استاندار قزوین، گزارشی از اوضاع اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی استان داد و سپس نائینی رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین با بیان آمار دانشجویان داخلی و خارجی و ظرفیت های علمی و آموزشی آن برای افزایش جذب دانشجویان خارجی به بیان برخی موانع و مشکلات پرداخت.

در دیدار دوّم نیز محمد ناظمی اردکانی، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال کشور با ارائه گزارشی از وضعیت جمعیت کشور و برنامه های این سازمان برای تعویض کارت های ملی به کارت های هوشمند که قابلیت های زیادی برای تمرکز اطلاعات و آمار کشور خواهد داشت، گفت: با دسترسی به اطلاعات متمرکز و جامع تر، مسیر برای تصمیم سازی ها و تصمیم گیری های کلان هموارتر می شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار