|
|
کدخبر: ۱۶۹۸۰۱

در گفت وگو با فارس مطرح شد

معاون طرح و برنامه ستاد مرکزی راهیان نور گفت: طی پژوهش های انجام شده، یادمان های خلیج فارس در استان های بوشهر و هرمزگان و جزایر آسیب دیده از جنگ تحمیلی رژیم بعثی عراق علیه ایران اسلامی احیا می شود.

غلامحسین رنجکش در گفت وگو با خبرنگار حماسه و مقاومتخبرگزاری فارسدر خصوص راه اندازی دبیرخانه پیگیری مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی از راهیان نور اظهار داشت: از سال ۱۳۷۵ تا امسال مقام معظم رهبری حدود ۶ بار در راهیان نور حضور پیدا کردند؛ ایشان طی دیدار رسمی با اعضای ستاد مرکزی راهیان نور در ۲۶ اسفند ۹۲ از راهیان نور به عنوان یکی از مقوله های فرهنگی تربیتی یاد کردند و خواستار فعالیت بی نظیر در این حوزه شدند.

وی ادامه داد: مطالبات رهبر معظم انقلاب در ۱۲ بند بود که می توان به موضوعات روایتگری صحیح، شناسنامه دار شدن یادمان ها، ایجاد مؤلفه هایی برای فراهم کردن زیارت توأم با معرفت، اتخاذ تمهیدات ایمنی برای کاهش حوادثدر راهیان نور، جلوگیری از تولید آثار هنری و فرهنگی ضد جنگ(ضد دفاع مقدس)، تولید آثار فاخر سینمایی و تلویزیونی از عملیات های دفاع مقدس بر اساس کتاب های منتشر شده، شناساندن اجزای برجسته حادثه بزرگ دفاع مقدس به مردم و نسل جوان، فعال نگهداشتن مجموعه های مردمی در راهیان نور، تداوم سفرهای دسته جمعی در راهیان نور، جلوگیری از فراموشی، تحریف و تغییر ماهیت دفاع مقدس، توجه به وصیت نامه شهدا به عنوان دریچه ای برای فهم حالات معنوی رزمندگان و تداوم راهیان نور برای سال های آینده اشاره کرد.

معاون طرح و برنامه ستاد مرکزی راهیان نور بیان داشت: در این راستا دبیرخانه پیگیری مطالبات رهبر معظم انقلاب در فروردین ۹۳ تشکیل شد و یکی از اقدامات این بود که به منظور دستیابی به راهکارهای علمی و عملی مناسب و استفاده از ایده ها و نظریات کارشناسی مردم، فراخوانی داده شد تا مردم نظرات خود را به آدرسinfo @ rahianenoor. comارسال کنند.

وی خاطرنشان کرد: ستاد مرکزی راهیان نور متشکل از هفت قرارگاه شامل راهیان نور سپاه و بسیج، راهیان نور ارتش، راهیان نور نیروی انتظامی، ستاد راهیان نور حوزه های علمیه، قرارگاه صدا و سیما، رسانه ای و فرهنگی است که پس از سیاست گذاری در راستای اجرای مطالبات مقام معظم رهبری، طرح ها مصوب شده برای اجرا به قرارگاه های ستاد مرکزی راهیان نور ابلاغ می شود.

* احیای نقاط حماسی خلیج فارس

سرهنگ رنجکش با اشاره به اینکه ۴۳ یادمان احیا شده در مناطق عملیاتی دفاع مقدس وجود دارد، گفت: طی پژوهش های انجام شده، یادمان های خلیج فارس به این یادمان ها اضافه می شود و بر این اساس راهیان نور خلیج فارس در دو استان بوشهر و هرمزگان و جزایر آسیب دیده از جنگ تحمیلی رژیم بعثی عراق علیه ایران اسلامی اجرا می شود.

وی اضافه کرد: راهیان نور خلیج فارس علاوه بر معرفی حماسه های مردم، دریادلان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به تبیین تاریخ دشمنی کشورهای استعمارگر غربی در دوران گذشته علیه ملت ایران و آشنایی با نقاط متعدد حماسی و رشادت های شهیدان والامقامی چون «رئیس علی دلواری» و دلیران تنگستان نیز خواهد پرداخت.

معاون طرح و برنامه ستاد مرکزی راهیان نور بیان داشت: در حال حاضر راهیان نور خلیج فارس به همت قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج به صورت محدود و در بخشی از استان های جنوبی در حال اجرا است و پس از تصویب این طرح جامع، شکل گسترده تری به خود خواهد گرفت.

انتهای پیام / م

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار