|
|
کدخبر: ۱۷۱۴۷۶

کریمی قدوسی در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در مورد نحوه رفتار دولت با منتقدان گفت: انتقاد تکلیف شرعی و قانونی است.

جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو باخبرگزاری تسنیمدرباره برخورد دولت با منتقدان اظهار داشت: در دیدار مقام معظم رهبری با جوانان و دانشجویان در ۱۳ آبان ۱۳۹۲ که اوایل مذاکرات هسته ای بود ایشان فرمودند " من به مذاکرات خوشبین نیستم و فکر نمی کنم در این مذاکرات آن نتیجه ای که ملت ایران انتظار دارند بدست بیایید ".

وی ادامه داد: لازم است ملت بیدار باشند و بدانند که چه اتفاقی در حال رخ دادن است. این یک تکلیف شرعی و انقلابی بود که مقام معظم رهبری برای نخبگان سیاسی، دانشگاهی، فرهیختگان فرهنگی و عموم ملت تعیین فرمودند که شما باید مراقبت کنید، نظر بدهید و حساس باشید نه اینکه فقط بشنوید و به سینه بسپارید.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: مقام معظم رهبری در جای دیگری در مورد نقد و تبیین فرمودند من با نقد و تبیین با هر شکلی موافق هستم. مسلمین و اهل ایمان صاحب انقلاب هستند و حق دارند در مورد انقلابشان اظهار نظر کنند و آنجا که احساس می کنند خطری آرمان ها و دستاوردها را تهدید می کند، باید به میدان بیایند البته شکل حضور در میدان نیز در زمان های مختلف به گونه خاصی است.

کریمی قدوسی اظهار داشت: در ماجرای ژنو و توافقنامه شکل حضور در میدان نقد، تشکیل اجتماعات، بیان دغدغه ها، مناظرات و گفت وگو است. متأسفانه آقای روحانی که در این انقلاب بزرگ شده اند و با فرهنگ این انقلاب رشد کرده اند نسبت به این واقع بینی بسیار جفاکارانه برخورد کرده اند و وی نسبت به واژه هایی که مقام معظم رهبری به کار می برند که من خوشبین نیستم آقای روحانی می گوید خوش بینی و بدبینی در عالم سیاست معنا ندارد و باید واقع بین بود؛ آیا واقع بینی به آقای روحانی حکم می کند که به خود اجازه بدهد که اظهارنظر کند.

**چرا آقای روحانی به سرعت از ادبیات انقلاب و جوهر انقلاب فاصله می گیرد

وی ادامه داد: حالا کار ما به جایی رسیده است که آقای روحانی در جمع اساتید و اعضای هیئت علمی می گوید کسی که می خواهد نقد کند باید منطقه را بشناسد و حقوق و تحلیل بداند. این سؤال را باید پرسید که آیا بعد از ۳۵ سال هنوز ملت ایران منطقه و حقوق خود را نشناخته اند؛ قیم می خواهند؟

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ملت حقوق خود را میان میدان مبارزه شناختند نه در دانشگاه های لندن و انگلیس. ۸ سال دفاع مقدس و ۸ سال مقاومت در برابر تحریم ها مگر برای حفظ حقوق ملت نبود؟ چرا آقای روحانی به سرعت از ادبیات انقلاب و جوهر انقلاب فاصله می گیرد و اینقدر عصبانی است؟ وی باید مشاورانی داشته باشد که به او توصیه کنند صبر داشته باشید. این ملت ولی نعمت ما مسئولان هستند بنابراین اینکه بنشینیم و ببینیم در آینده چه اتفاقی می افتد نادیده گرفتن فرمان حکومتی مقام معظم رهبری است که ملت را به صحنه فراخواندند که اظهار نظر کنید.

کریمی قدوسی با بیان اینکه نمایندگان، نخبگان و کسانی که اطلاع بیشتری دارند، تکلیف بیشتری نیز دارند، افزود: اگر نمایندگان در مجلس پیرامون این مسائل فریادی می زنند از جهت خشونت و تعصب بی معنا نیست بلکه مطلع هستیم که چه اتفاقی در حال رخ دادن است و ملت ایران باید در آینده هزینه های مدعیان جهانی را بدهد و این هزینه ها در حال افزایش است.

وی خاطرنشان کرد: به جای اینکه آقای روحانی در مقابل اوباما و نتانیاهو ترش کند و از آن همه تحقیر و جفا نسبت به ملت روا داشتند عصبانی شود یک بار ندیدیم که وی در برابر جسارت به فرهنگ ایرانی و انقلابی اخم کند. ما دلسوز آقای روحانی هستیم و مخالف دولت نیستیم و معتقدیم دولت باید موفق شود اما راه آن حرکت در ریل انقلاب و محکمات انقلاب است. امروز باید حرف زد فردا دیر است و اگر بخواهی حرف امروز را بزنی، اثری ندارد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار