|
|
کدخبر: ۱۷۱۹۰۷

فرجی دانا:

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: باید برای اقتدار ارتش به کیفیت، بسیار توجه شود. برای پیشبرد برنامه های دانشگاه افسری حتماً یک کارگروه تشکیل می دهیم تا بتوانیم با ارائه راهکارها در یک برنامه زمانبندی شده پیش برویم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاهخبرگزاری فارس، رضا فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم بازدید از دانشگاه افسری امام علی(ع) ضمن ابراز رضایت از این بازدید، گفت: تاریخچه این دانشگاه بسیار پرافتخار است.

فرجی دانا در ادامه ضمن ادای احترام به همه استادان و معلمان به مناسبت هفته معلم اضافه کرد: دانشگاه افسری امام علی(ع) تربیت کننده فرزندان افتخارآمیز ایران و ارتش است.

وی با گرامیشداشت یاد و خاطره شهدای نظام جمهوری اسلامی ایران و دانشگاه افسری امام علی(ع) افزود: آشنایی من با این دانشگاه از طریق تعدادی از دانشجویان بورسیه دانشگاه افسری امام علی(ع) در دانشگاه شیراز بود و اکثر آن دانشجویان در زمان انقلاب خدمات زیادی را به جمهوری اسلامی داشتند.

وزیر علوم در ادامه به کلاس های درس امیر صیاد شیرازی اشاره کرد و گفت: میزان تسلط امیر صیاد شیرازی در دروس برای ما که دانشجویان مهندسی بودیم قابل تحسین و شگفت انگیز بود.

فرجی دانا تصریح کرد: خاطرات ما از ارتش و دانش آموختگان آن سراسر با غرور و افتخار همراه است.

وی ادامه داد: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران از تخصص مثال زدنی در کنار تعهد برخوردار است.

فرجی دانا خاطرنشان کرد: اگر عملکرد کشورهایی که خود را آقای دنیا می دانند را دنبال کنیم می بینیم اقتدار آنها برآمده از علم و فناوری است و هیچکدام بدون تسلط بر حوزه علم و فناوری موفق نبودند.

وزیر علوم یادآور شد: نقش علم و فناوری در رسیدن به قلل قدرت بر هیچکس پوشیده نیست.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با ادامه پیدا کردن سیر تولید علم افزود: این سخنان نشان می دهد علم و فناوری نه تنها اقتدار سیاسی بلکه اقتدار اقتصادی است و آقایی و سربلندی ملی را به ارمغان می آورد و در حوزه های نظامی مطمئناً اگر این موضوع بیشتر نباشد کمتر هم نیست.

فرجی دانا ادامه داد: هرآنچه که امروزه ما به عنوان فناوری غیرنظامی در عرصه جامعه می بینیم قبل از اینکه یک فناوری غیرنظامی باشد، نظامی بوده است و قاعدتاً حوزه فناوری نظامی و دستاوردهای نظامی چندین سال جلوتر است.

وزیر علوم تصریح کرد: این روزها قدرت نظامی برآمده از علم و فناوری است و باید این موضوع در این دانشگاه مورد توجه قرار گیرد.

فرجی دانا تأکید کرد: باید برای تقویت این سطح و برای رساندن آن به شاخص های ملی و جهانی کوتاهی نکنیم و هر مانعی که برای پیشرفت ایجاد شده است، برطرف کنیم.

وی خاطرنشان کرد: پافشاری ما برای حفظ استانداردها و کیفیت ها یک پافشاری از سر دلسوزی است زیرا اگر خروجی های این دانشگاه تخصص لازم را نداشته باشند برای ارتش ایجاد مشکل می کنند.

وزیر علوم یادآور شد: باید برای اقتدار ارتش به کیفیت، بسیار توجه شود. بنابراین باید کمک کنیم تا بتوانیم در این راستا موفق شویم.

وی ادامه داد: برای پیشبرد برنامه ها و مشکلات دانشگاه افسری حتماً یک کارگروه تشکیل می دهیم تا بتوانیم با ارائه راهکارها در یک برنامه زمانبندی شده پیش برویم و مشکلات را حل کنیم.

وی در خاتمه در رابطه با توزیع امکانات اظهار داشت: ما خودمان یکی از معترضان در این حوزه هستیم و امیدواریم در سال ۹۴ بتوانیم نظام بودجه ریزی سرانه مستدل کنیم تا در این حوزه مشکلات برطرف شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار